Web Analytics Made Easy - Statcounter

زبردست گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در انتظار کشتار کنندگان غیر مجاز دام در استان لرستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، مصطفی زبردست اظهار داشت: باتوجه به فرارسیدن فصل بهار وروزهای گرم سال وهمچنین ازدیاد میزان زاد و ولد حشرات وکنه ها، برخی از بیماریهای مشترک بین انسان ودام نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این فصل شیوع پیدا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماریهای مشترک بین انسان ودام مخصوصا دامهای اهلی ونشخوارکنندگان می باشد که این بیماری در فصول گرم سال در سطح دنیا امکان انتشار آن وجود دارد، این بیماری در دام هیچ نشانه بالینی ندارد و در انسان با تب ودرد عضلانی، تهوع و خونریزی گسترده در سطح بدن قابل تشخیص است، این بیماری عمدتا در افرادی که با دامها در ارتباط هستند از قبیل قصابان، چوبداران، سلاخان، دامداران ودامپزشکان ممکن هست مشاهده شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به راه جلوگیری از این بیماری در جمعیت انسانی گفت: رعایت پوشش حفاظت فردی کسانی که با دامها در ارتباط هستند، جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در معابر وخارج از محوطه کشتارگاههای دام که در صورت مشاهده با هماهنگی وهمکاری نیروی انتظامی ومراجع قضایی به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد، انجام عملیات مبارزه ای باجمعیت حشرات ناقل بیماری، جداسازی محل زندگی دامها از مجاورت با محل زندگی انسانها، رعایت پروسه پیش سرد در کشتارگاههای دام، نگه داری گوشت حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال جهت انجام پروسه پیش سرد در گوشت و لاشه ها از مهمترین راه های جلوگیری از این بیماری است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه‌های دهه کرامت با حضور سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) در یزد

علیرضا ثواچه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برای یازدهمین سال استان یزد میزبان خدام حرم حضرت معصومه(س) است، اظهار کرد: به مناسبت میلاد با سعادت کریمه اهل بیت(ع) و روز دختر، شعار «با شما سربلندیم » شعار محوری امسال و روز دختر نامگذاری شده است.

وی افزود: روز اول برنامه‌ها نیز شعار «حضرت معصومه (س) بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب» در نظر گرفته شده و به همین مناسبت جشن بزرگ ویژه دختران جمعه شب در سالن دانشکده حضرت رقیه (س) با همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار می شود.

ثواچه با بیان اینکه شب میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر جشنی در محل امام زاده جعفر (ع) برگزار می‌شود، افزود: مراسم دعای ندبه نیز صبح روز جمعه در همان مکان با حضور خدام برگزار خواهد شد.

مدیر کانون رهپویان صبح امید گفت: مراسم ویژه جشن روز دختر در شهرستان‌ها با حضور خدام حرم حضرت معصومه (س) به عنوان برنامه شاخص برگزار می شود.

وی افزود: جشن‌های ویژه دهه کرامت از ۱۹ اردیبهشت‌ماه در استان یزد آغاز خواهد شد، و تلاش کرده‌ایم محوریت این جشن‌ها دختران و بانوان باشند.

حضور ۵ روزه سفیران کریمه اهل بیت علیهم السلام در یزد

مدیر کانون رهپویان صبح امید از میزبانی استان یزد از خدام این حرم مطهر خبر داد و گفت: سفیران کریمه اهل بیت(ع) از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت وارد استان شده و به مدت ۵ روز در استان برنامه خواهند داشت.

وی افزود: بیش از ۵۰ برنامه در شهرستان‌های یزد، مهریز، تفت و روستاهای اطراف این مناطق برگزار می‌شود و تلاش شده در تمامی برنامه‌ها به جایگاه ویژه دختران ایران زمین نیز اشاره شود.

ثواچه، هدف از حضور سفیران کریمه اهل بیت(ع) در استان یزد و دیگر استان‌های کشور را شناساندن شخصیت حضرت معصومه (س) و ابلاغ سلام تولیت به عاشقان اهل بیت (ع) عنوان کرد.

وی ادامه داد: از مهمترین اهداف این کاروان، ایجاد فضای معنوی در اقصی نقاط کشور، اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت (ع) و بیان معرفت مردم نسبت به این خاندان پاک و مطهر است.

رابط آستان مقدس حضرت معصومه (س) در استان یزد افزود: جمعه ۲۱ اردیبهشت مصادف با روز دختر است اما با توجه به برنامه‌ریزی جامع و کامل آستان مقدس حضرت معصومه(س) برنامه‌های روز دختر از پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز شده تا بتوان جشن‌های این روز مهم را پررنگ برگزار کرد.

ثواچه افزود: «خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدارمردمی»، «امامزادگان پرچمداران جهاد تبیین ومعرفت افزایی»، «امین ولایت، عزیز برادر»، «مساجد تراز اسلامی، خواستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی»، «مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه‌ساز ظهور منجی»، «ماه امید، نشاط معنوی، زیارت عارفانه» و «خاندان موسی بن جعفر(ع)، الگوی خانواده ایمانی» از عناوین انتخاب شده برای روزهای دهه کرامت هستند.

مدیر کانون رهپویان صبح امید با بیان اهم برنامه‌ها در روز دختر تصریح کرد: ۲۰ اردیبهشت مصادف با شب میلاد کریمه اهل بیت (ع)، ایستگاه های صلواتی به نام حضرت معصومه (س) در محل بلوار دشتی دایر شده و ضمن پذیرایی از عموم مردم تبرکات آستان تقدیم آنها خواهد شد.

وی افزود: برگزاری جشن ویژه دختران دبیرستان ها و هنرستان های دخترانه متوسطه اول و دوم از دیگر برنامه های سفیران کریمه اهل بیت علیهم السلام در استان یزد خواهد بود.

ثواچه ادامه داد: در ۱۹ اردیبهشت سفیران کریمه اهل بیت(ع) به شهرستان تفت و ۲۰ اردیبهشت ماه به شهرستان مهریز سفر کرده و به دیدار خانواده شهدا رفته و با حضور در امامزادگان و عیادت از بیماران بیمارستان ها، با علما دیدار و در ویژه برنامه و جشن های تدارک دیده شده شرکت خواهند کرد.

وی بیان کرد: بازدید از زندان زنان، دیدار با خانواده معظم شهدای راسک، شرکت در جشن های محلات و مساجد، شرکت در جشن دانشجویان دانشگاه یزد، حضور در خانواده های پرجمعیت، شرکت در مراسم ازدواج دانشجویی در محل گلزار شهدای گمنام، حضور نماز جمعه یزد، دیدار با ایثارگران و نخبگان استان، حضور در منزل حافظ قرآن روشن دل، حضور در گلزار شهدا، حضور در دارالقرآن، حضور در برنامه زنده صدا و سیمای یزد، حضور در یادواره شهدای دانش آموز و انجمن های اسلامی استان یزد را نیز از دیگر برنامه های مهم دهه کرامت برشمرد و افزود: خادمان حرم با پرچم متبرک حرم حضرت معصومه (س) در این برنامه ها در میان ارادتمندان اهل بیت(ع) حضور پیدا خواهند کرد.

وی، پایان برنامه های سفیران کریمه اهل بیت(ع) را ۲۲ اردیبهشت ماه اعلام کرد.

کد خبر 6099783

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه‌های دهه کرامت با حضور سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) در یزد
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • خونریزی مغزی رنه آدلاید پس از برخورد توپ به سرش در لیگ بلژیک!
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • دلیل خال قرمز روی پوست + علائم خطر