Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به پیشنهاد آمریکا برای برگزاری نشست مجازی در خصوص وضعیت در منطقه «سین‌کیانگ»، به سوابق حقوق بشری این کشور اشاره کرد.

او در این خصوص اعلام کرد: برخی در آمریکا حکایت معدود شاهدان و کارشناسان دروغین را خریدار هستند، اما از گوش دادن به صدای افراد بسیار بیشتری از آن بازیگران دروغین خودداری می‌کنند و صدای ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیارد چینی از جمله ۲۵ میلیون گروه‌های قومی در سین‌کیانگ را نادیده می‌گیرند.

وی در ادامه سابقه حقوق بشری آمریکا را محکوم کرد و گفت: آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان مسلمانان را کشته است. آمریکا با به راه انداختن جنگ‌ها و انجام عملیات‌های نظامی با نام «مبارزه با تروریسم» در بیش از ۸۰ کشور، بیش از ۸۰۰ هزار نفر را کشته و ده‌ها میلیون نفر را در افغانستان، عراق و سوریه آواره کرده است.

وی روز دوشنبه هم با محکوم کردن برگزاری این نشست، گفت استفاده‌کردن از سازمان ملل به‌عنوان بستری برای چنین برنامه‌هایی، در واقع توهین به این نهاد بین‌المللی است.

چونینگ در نشست خبری روزانه در وزارت خارجه چین، از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا در این نشست - که به پیشنهاد آمریکا، آلمان و انگلیس برگزار خواهد شد - شرکت نکنند.

وی در این باره توضیح داد: «ایالات متحده با تعداد دیگری از کشورها همدست شده تا از منابع و بستر سازمان ملل برای حمله و بدنام کردن چین استفاده کند و در خدمت منافع خودش باشد».

سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه سازمان‌دهندگان این نشست از مفهوم حقوق بشر به عنوان یک ابزار سیاسی برای دخالت در امور داخلی چین استفاده می‌کنند، تاکید کرد: «این [اقدامات] توهین به سازمان ملل است».

اخیراً، «یوشیهیده سوگا» نخست‌وزیر ژاپن و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک، چین را به نقض حقوق بشر و اقدامات تحریک‌آمیز در  سین‌کیانگ و دریای جنوبی و شرقی چین متهم کردند.

این در حالی است که پکن بارها تصریح کرده، مسائل مربوط به هنگ‌کنگ و استان سین‌کیانگ، جزء مسائل داخلی چین محسوب می‌شود و دیگر کشورها حق دخالت در آن را ندارند.

ماه گذشته هم «ژائو لیجیان» سخنگوی دیگر وزارت خارجه چین در پاسخ به ادعاهای «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا  در مورد وضعیت مسلمانان سین‌کیانگ گفت، آمریکا سرخپوستان خود را نسل‌کشی کرد. سیاه‌پوستان را معامله و به بردگی گرفت و بی‌شرمانه  به کشورهای دیگر حمله و در امور آنها دخالت کرد و شواهد مستدلی در زمینه جنایت‌های مختلف آمریکا وجود دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در ادامه گفت که آمریکا تلاش دارد بین چین و کشورهای مسلمان تفرقه بیاندازد. وی به آمریکا یادآور شد که ۶۴ کشور جهان از جمله ملل مسلمان چون ایران، سوریه، پاکستان و برخی دیگر در چهل و ششمین  نشست شورای حقوق بشر از چین حمایت کردند.

این دیپلمات چینی به سفر نمایندگان سازمان همکاری شانگهای، سفرا و دیپلمات‌های ۲۱ کشور به سین‌کیانگ اشاره کرد و گفت که آنها پس از دیدن اوضاع در منطقه سین‌کیانگ به این نتیجه رسیدند که اتهام‌ها علیه چین بی‌اساس است. 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا حقوق بشر مسلمانان وزارت خارجه چین سازمان ملل سین کیانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت به همت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست مسعود اسماعیلی، محمدرضا سنگری، مهدی جمشیدی، ابوالفضل اقبالی، محسن ردادی، مهدی جهان و محمدمهدی جهان پرور به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست بر عهده سیدحسین فخرزارع است.

زمان برگزاری یکشنبه ۹ اردیبشهت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در محل تهران، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6090082 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم