Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:11:29 GMT

اساس توسعه منابع انسانی، سرآمد کردن نظام آموزشی کشور است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۱۳۱۰

اساس توسعه منابع انسانی، سرآمد کردن نظام آموزشی کشور است

رئیس دانشگاه فرهنگیان سرآمد کردن نظام آموزشی کشور را اساس توسعه منابع انسانی و تضمین کننده توسعه ملی دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین خنیفر، در نشست گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش با حضور مسئولان و مدیران معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در صف و ستاد،با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بر حساس بودن دانشگاه فرهنگیان در قیاس با سایر دانشگاه های کشور نسبت به مسائل سیاسی روز و حضور فعال در انتخابات پیش رو، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر خنیفر، پیشرفت و ترقی بشر را مرهون تلاش و کوشش آموزش و پرورش کشور دانست و تصریح کرد: در نظام‌های آموزشی فرازنشین، افراد برای فرداهایی بهتر تربیت می‌شوند. تعلیم و تربیت صحیح نیز انتقال دهنده حس تفاهم و همبستگی به افراد جامعه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، پویایی و استقبال از تحول با حفظ فرهنگ، اصول و ویژگی ها و قواعد حاکم بر جامعه را از اهم ویژگی های نظام سرآمد برشمرد و گفت: نظام‌های پویا با دوری از تکرارها و با ارائه نظریه، برخوردار از حرف نو و دیدگاه خاص هستند.

وی با تاکید بر دوری جستن از راه‌های رفته، تلاش فرد برای خودیابی را مهم خواند و افزود: سرآمدی به معنای داشتن حرف نو در صنعت، تولید و زمان های بحرانی است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، حرکت آموزش به سمت مهارت گرایی، اقتباس، ابزارمحوری، تقویت هنرستان‌ها، افزایش جایگاه و مرتبه معلم در سطح جامعه، توجه بیش از پیش به آموزش و کتاب‌های درسی را از جمله تغییرات اساسی صورت گرفته در نظام آموزشی غرب ذکر کرد و گفت: تئوری پردازی، مطالعه نظام‌های پیشرو به صورت سالانه، تغییر محتوا و ایجاد رصدگاه مداوم مطالعات نظام های جهان خصوصا در برنامه های درسی از دیگر تغییرات اساسی انجام شده در این نظام آموزشی به شمار می رود.

دکتر خنیفر، خلاقیت و خودآغازگر بودن را یکی دیگر از ویژگی های مهم نظام های سرآمد اعلام کرد و افزود: تقلید مزمن، میدان ندادن به خلاقیت و نوآوری و تحول، تکرار روش، سستی و کرختی، تکرار سوپاپ های اطمینان، ارائه ندادن نظریات بدیع و نو، تحلیل و پردازش، بی ثباتی مدیریت ها، غلبه نقد بر تئوری، فقدان کانون های ارزیاب در سطح کشور و در اولویت نبودن نظام آموزشی در دولت ها را از عوامل موثر و کاهنده سرآمدی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، وی، اساس توسعه را بر مدار انسان دانست و با تاکید بر پایداری و استواری انسان با آموزش تصریح کرد: آموزش سرآمد جبران کننده فاصله‌ها است، پلی است که جوامع توسعه نیافته را به جوامع توسعه یافته متصل می کند. برای این اقدام فقط آموزش صحیح موثر است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، از انسان به عنوان محور توسعه یاد و خاطر نشان کرد: هزینه برای دانش آموز و دانشجو معلم سرمایه گذاری است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش را مخرج مشترک همه کشورهای پیشرفته معرفی کرد و گفت: توسعه منابع انسانی، تضمین کننده توسعه ملی است. چرا که عصر حاضر،  عصر پس انداز منابع انسانی است.

دکتر خنیفر، تعهد حرفه‌ای بالا، جرات و جسارت پاسخگویی، همراهی، استفاده از روش های سینرژیک، برخورداری از نظم، مسئولیت پذیری، شکیبایی در آموزش، آشنایی با ایستگاه های رشد در روانشناسی، مورد اعتماد بودن، بهره مندی از تجربیات موازی، مشارکت جویی، جستجوگری، خلاقیت، آموزش مهارت های زندگی و استفاده از روش های جدید را از جمله عوامل اثرگذار برای سرآمد کردن نظام آموزشی کشور اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان منابع انسانی نظام آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد

 داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه یازدهم تا حداکثر روز یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ماه هر مطلبی را در خصوص سوالات و کلید آزمون از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند. داوطلبان و علاقمندان باید برای اطلاع از دفترچه سوالات به این پیوند مراجعه کرده و فایل‌های پی‌دی‌اف هر کدام از دفترچه سوالات را جداگانه از این صفحه بارگذاری کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) با شرکت در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب برگزار شد. از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار شد و در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار شد.

کنکور ۱۴۰۳ در یک نگاه

ضرایب و دروس آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی/ ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی/ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان