Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در آستانه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری هستیم، باید نکات متعددی را در انتخاب افراد مورد نظر داشت که یکی از آنها نگاه کاندیداها به مقوله مدیریت یکپارچه شهری است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی آریا، با توجه به اینکه در آستانه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری هستیم، باید نکات متعددی را در انتخاب افراد مورد نظر داشت که یکی از آنها نگاه کاندیداها به مقوله مدیریت یکپارچه شهری است و نگرش کاندیداهای شورای شهر و روستا و البته ریاست جمهوری به این موضوع و برنامه هایشان می تواند در آینده و توفیقات  پارلمان های محلی نقش مهمی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه شوراها نماد مردم سالاری دینی و سپردن امورات مردم به مردم می باشند ، معتقد است که ما نباید نسبت به موضوع شوراهای شهر و روستا غفلت کنیم. چرا که شوراهای شهر و روستا مدیران اجرایی شهرها و روستاهای کشور را انتخاب می‌کنند و در شهرها و روستاها هر اتفاقی از جمله عمرانی و اقتصادی و اجتماعی و ... رخ می‌دهد از سوی شهردارها و دهیاری‌هایست که توسط شوراها انتخاب شده‌اند. اکنون یک شهرداری بر اساس برنامه‌ای که در شورا تدوین ، تصویب و ابلاغ می‌شود انواع خدمات را به مردم ارائه می‌دهد.
به گفته وی شاید ما منشا خدمات و اقدامات انجام شده در کشور را دولت قلمداد می‌کنیم، اما شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بیش از نیمی از خدمات را در شهرها و روستاها ارائه می‌کنند. شما اگر به تنوع خدمات شهرداری‌ها توجه کنید می‌بینید که این نهاد از آرامستان‌ها تا فضای سبز و پسماند و خدمات فرهنگی و اجتماعی و ... فعالیت دارد و خبرنگاران باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.
احمدی می گوید: لازم است خبرنگاران، مسئولانی که در شوراهای شهر و روستاها فعال هستند را مورد سوال قرار دهند. چرا که اگر شهرداری‌ها ببینند، زیر نظر رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفته‌اند تلاش می‌کنند کار خود را درست انجام دهند. از این رو خبرنگاران در افزایش سرعت توسعه شهرها و روستاها موثر هستند.


در نگاه رئیس شورای عالی استانها، از آنجایی که بخش عمده‌ای از کارهای صورت گرفته در شهرها از سوی مدیریت شهری انجام می‌شود ما باید به جایی برسیم که طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی به سرعت اجرایی شود. زمانی که این طرح اجرایی شود مردم خدمات یکپارچه‌ای را از مدیریت شهری دریافت می‌کنند و از بروکراسی‌های اداری و موازی کاری‌ها کاسته می‌شود. امروز این ظرفیت در کشور وجود دارد. در این چند دوره شوراها، آزمون و خطاهای لازم انجام شده و تجربه‌های خوبی در این زمینه کسب شده است و امروز باید به این نتیجه برسیم که تمام دستگاه‌های خدماتی و اجرایی تنها یک هدف داشته باشند و آن خدمت رسانی به مردم باشد. دستگاه‌ها نباید بر سر خدمت رسانی به مردم رقابت کنند، بلکه باید با هم‌افزایی به دنبال کاهش بروکراسی اداری و خدمت‌رسانی صادقانه به مردم باشند.
احمدی معتقد است راه‌حل این مسئله تفاهم دستگاه‌های اجرایی برای خدمت رسانی به مردم است و این مشکل می‌تواند از سوی دولت حل شود. چرا که در صورت تصویب این طرح در مجلس ممکن است شورای نگهبان اعتراض وارد کند که با اصول قانون اساسی سازگاری ندارد. زیرا شورای نگهبان برای شوراهای اسلامی در قانون اساسی وظیفه و نقش نظارتی قائل است.


احمدی معتقد است ، دولت می‌تواند بر اساس اصل 127 قانون اساسی از اختیارات رئیس دولت استفاده کرده و قسمتی از اختیارات خود را به نمایندگانی واگذار کند که آن نمایندگان می‌توانند شوراها و شهرداری‌ها باشند. در این صورت از خدمت رسانی دولتی تمرکز زدایی می‌شود.
حال با این تفاسیر باید گفت که اگر کاندیداهای ریاست جمهوری نگرش مثبتی به مدیریت یکپارچه شهری و تفویض برخی اختیارات دولتی به شوراها و شهرداری ها داشته باشند می توان امیدوار بود که در دوره ششم شوراها شاهد تحول و کاهش بروکراسی اداری باشیم و خدمات رسانی بهتری را هم ببینیم . 


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شورای عالی استانها احمدی مدیریت یکپارچه شهری شهرها و روستاها ریاست جمهوری خدمت رسانی شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز در بازدید از روند اجرای پروژه ساختمان مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران شهرداری دستورات لازم جهت تسریع در اجرای این پروژه را صادر کرد.

یعقوب هوشیار روز یکشنبه در بازدید میدانی از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه اظهار کرد: این پروژه با هدف بهبود خدمت‌رسانی در امر ترافیک و مدیریت بحران کلانشهر تبریز در حال احداث است و با اتمام آن شاهد خدمات مطلوبی در این امر خواهیم بود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی شرکت عمران و توسعه آذربایجان به عنوان مجری طرح و همراهی شهرداری منطقه ۱ به عنوان کارفرما در این پروژه، دستورات لازم برای رفع موانع، تسریع و بهره‌برداری این پروژه را صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه با زیربنای ۷۰۰۰ مترمربع در ۵ طبقه سازه‌ای با هدف دستیابی به مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران شهری در سطح استانداردهای مدرن روز در حال احداث است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، به گفته شهردار تبریز پروژه ساختمان مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران شهرداری با تمام توان و با تکیه بر تخصص مهندسان و عوامل فنی و عمرانی شرکت توسعه و عمران آذربایجان در حال اجرا بوده و بر اساس زمان‌بندی ارائه شده پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد