Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، زوج هنرمند بیرجندی با دستان توانمندشان کارگاهی را بنا نهاده اند که تولیداتش منحصر به فرد است و مشتریان پای ثابتی از چندین کشور جهان دارد.

آقای فارسی به همراه همسرش خانم آخوندی در کارگاه شان آثاری خلق می‌کنند که نشان از خاتم کاری، هنر اصیل ایرانی – اسلامی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیداتی که به گفته آقای فارسی، صفر تا صد آن در همین کارگاه شکل می‌گیرد و برای تولید یک صفحه خاتم حداقل ۱۰ نیرو کار می‌کنند تا آماده بسته بندی و عرضه به بازار شود.

این زوج هنرمند بیرجندی، برای رسیدن به این نقطه مسیری طولانی را طی کرده اند و اکنون شنیدن آوای کار و تلاش کارگاه، برایشان شیرین است.

آقای فارسی می‌گوید: کارمان را با تسهیلاتی اندک شروع کردیم و حالا با به میدان آوردن جوانان خوش ذوق، ماهانه ۲ تا ۳ هزار قطعه خاتم را تولید می‌کنیم.

همسر آقای فارسی نیز می‌گوید: تنوع تولیدات ما زیاد است و از سینی گرفته تا جعبه دمنوش، شکلات خوری و قلم دان در این کارگاه تولید می‌شود.

انگلستان، کانادا، استرالیا، ترکیه و عراق مشتریان ثابت تولیدات خاتم کاری خراسان جنوبی است که با همت این زوج بیرجندی، مجموعه‌ای شکل گرفته که یکی از افتخارات شرق کشور است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوان هنرمند صنایع دستی و گردشگری آقای فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند گفت: در سال ۱۴۰۲ هزار و ۵۰۰ بانوی بیرجندی در ۱۹ گروه هدف آموزشی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند، حداقل یک مهارت جدید فرا گرفتند.


خانم طالبی افزود: سال گذشته ۱۱۶ دوره آموزشی در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند برگزار که در مجموع برای متقاضیان، ۱۹۲ هزار و ۱۴۶ نفر ساعت آموزش اجرا شد.


وی گفت: در این مرکز ۵ کارگاه آموزشی در حرفه‌های صنایع چوب، صنایع چرم، گوهر تراشی، هنر‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی دایر است که در آن در مجموع بیش از ۳۰ حرفه‌ی آموزشی بنا به تقاضای مهارت آموزان اجرا می‌شود.


رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند افزود: در سال گذشته به ترتیب، دانش آموزان، متقاضیان مهارت آموزی و زنان خانه دار، بیشترین شرکت کننده در بین گروه‌های هدف مهارت آموزی بوده اند.


طالبی از راه اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی مهرتاش در سال گذشته در این مرکز یاد کرد و گفت: در این نمایشگاه محصولات تولید شده کارگاه‌های آموزشی و همچنین محصولات کارآموزان مرکز که در خانه مشغول به تولید هستند عرضه می‌شود.


در این مکان علاوه بر فروش محصولات، سه غرفه در اختیار کارآموزان توانمند دوره‌های آموزشی قرار داده شده تا در تولید سفارشات تبصره ۷۵ این مرکز را همراهی کنند.

                                                                                     

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای