Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:46:34 GMT

انتخابات ۱۴۰۰؛ نامزدها و برنامه‌های دقیقه ۹۰

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۳۵۳۷

انتخابات ۱۴۰۰؛ نامزدها و برنامه‌های دقیقه ۹۰

چند هفته بیشتر تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و نام‌های مختلفی به عنوان نامزدهای احتمالی در فضای سیاسی کشور مطرح است. برخی چهره‌های سیاسی به صراحت از قصد خود برای حضور در انتخابات سخن گفته‌اند. افزون بر این، نام‌های بسیاری در جریانات گوناگون به عنوان نامزد احتمالی مطرح شده که البته خود هنوز از قصدشان برای ورود به میدان رقابت‌ها سخنی نگفته‌اند، با این حال تحلیل‌ و تفسیرهای زیادی حول محور نامزدی آنان در فضای رسانه ای کشور مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تاثیر ترکیب، تعدد و چینش نامزدهای انتخاباتی در مسایلی چون راهبردها و تاکتیک‌های انتخاباتی جریان‌های سیاسی، کیفیت برگزاری انتخابات، میزان مشارکت و... و. رصد موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای نامزدهای احتمالی انتخابات، مورد توجه ناظران است. برخی از مهمترین رویدادها در این زمینه در شبانه روز گذشته، را در ادامه متن می خوانیم:‌

از نامزدهای اصولگرا چه خبر؟

تا نگاه به بیگانگان است، وضع معیشت مردم همین است

محمد عباسی وزیر تعاون و وزیر ورزش و جوانان در دولت دهم هم از شخصیت هایی است که می خواهد خود را در معرض رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کند. او در مصاحبه ای رسانه ای گفت:‌ تا زمانی که نگاه حاکمان جامعه و مسوولانی که تراز بالای جامعه هستند این باشد که ایران بدون پیوستن به کدخدای ظالم نمی تواند زندگی کند، وضعیت همین است و بدتر از این مساله اشکال پارادایمیک در مسوولان ماست. من به تحول پارادایمیک و دیدگاهی در متولیان کشور قائلم تا زمانی که این دیدگاه وجود دارد یعنی معطل شدن کشور و گول خوردن ممتد مردم از صاحبان این نوع تفکرات. قانون اساسی به هر رئیس جمهور ۴ سال فرصت می دهد تا برنامه هایش را اجرایی کند. مردم ما ۴ سال دیگر فرصت دادند و این عرف شده است و تقریباً همیشه ریاست جمهوری هشت ساله بوده است در حالی که در قانون ۴ ساله است. وقتی ۸ سال مردم ما فرصت دادند تئوری های نپخته و اعتماد به غربی ها را عملیاتی کنیم، باز هم نشده، آیا خود این فریب ها دغل کاری و فریب کاری دشمنانی نیست که شما فرصت کشور را در این چند سال پای آن گذاشته اید؟

او در ادامه بیان داشت: بعضی به من توصیه می کنند که طرح مسایل فرهنگی ممکن است عده ای را از رأی دادن به شما منصرف کند. به این علت است که نتوانستیم موضوعات را خوب توضیح بدهیم. چه کسی می گوید باید سخت گیری صورت بگیرد. بنده معتقد به سخت گیری خصوصا در نسل جوان نیستم. نسل جوان ممکن است هم در اقتصاد و هم در اجتماع بدلیل ضرورت تجربه اشتباهاتی هم داشته باشد.باید تحمل کرد ودر جاهایی  باید دست او را بگیریم. سخت گیری در نسل جوان را نمی پسندم اما این که طراز مشخص در بزرگ شدن جامعه و بالا بردن درک و فرهنگ جامعه نداشته باشیم و هر شخصی هر کاری دلش خواست انجام دهد یعنی رها شدگی جامعه و مدیریت نکردن. مدیریت باید در تمام ابعاد جاری باشد. در این ۳۰-۴۰ سال که تمام سطوح متعدد را تجربه کردم، بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، آموزشی، علمی، دانشگاهی، داخل و خارج کشور معتقدم فردی که در رأس قرار می گیرد باید به لحاظ سیاسی و اجتماعی جامع الاطراف بیندیشد. اگر قرار باشد حزب تشکیل بدهیم با شرایط فکری آن افراد جذب می شوند اما اگر بخواهیم کشور را اداره کنیم باید نگاه جامع داشته باشیم و باید بسیاری از ظرفیت های دلسوز جامعه که در تراز انقلاب و نظام می گنجد، به کار گرفته شوند. این مجموعه می تواند آتیه امیدوارکننده ای داشته باشد.

دخترم را برای ثبت نام در انتخابات همراه کرده‌ام تا بگویم با باندبازی سیاسی مخالفم

سید احسان قاضی زاده هاشمی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، قبل از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: رسمی وجود دارد که داوطلبان با هم طیفان سیاسی خود برای ثبت نام در انتخابات حضور پیدا می‌کنند اما من با دخترم و آقای ابوترابی از نمایندگان مجلس و از فرزندان شهدا آمدم تا بگویم با باندبازی های سیاسی مخالفم تا ان‌شالله ادامه دهنده راه شهدا باشیم. خانواده مهمترین پشتیبان رشد و پیشرفت کشور است. ما همه تلاش هایمان برای نسل آینده است. علاوه بر این زنان و دختران پایه های اصلی رشد اجتماعی هستند.

نباید از همین ابتدا بنای سیاسی کاری گذاشت که دولت آینده شرکت سهامی احزاب و گروه های سیاسی باشد.دولت متعلق به جوانان است.

مردم گله مند از کارگزاران هستند نه از نظام

سعید محمد نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برداشت من این است که مردم دارای مشکلات عدیده ناشی از سوء مدیریت از عملکرد کارگزاران نظام و دولت و بی‌عدالتی ها هستند و لازم است یک تحول بزرگ اتفاق بیفتند. مردم گله مند از کارگزاران هستند نه از نظام. این درحالی است که خداوند آنقدر منابع به کشور داده که بتوانیم مشکلات مردم را کاهش یا حل کنیم. رمز موفقیت ما تکیه بر مردم است و نیازمند مشارکت حداکثری مردم هستیم. برنامه های ما مبتنی روابط با همسایگان است. نگاه به برنامه‌های ۵+۱ خطای استراتژیکی است.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا در ادامه تصریح کرد: این تحول در حوزه برقراری عدالت در همه حوزه ها مردم نسبت به کارگزاران نظام گلایه مند هستند نه نظام؛ چون از سو تدبیرها و بی عملی ها ناراحت هستند و سفره آنان هر روز کوچکتر شده است درحالی که منابع غنی خداوند به کشور عطا کرده که با آن می توانیم مشکلات را به حداقل برسانیم. با مشارکت جوانان سعی می کنیم این تحول را رقم بزنیم هرچند از تجربه هم استفاده می کنیم. در همه عرصه های نظام نیاز به اصلاحات با تکیه بر اصول داریم؛ رمز موفقیت ما مردم است و به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عنوان پشتوانه دولت سیزدهم نیاز داریم و خود مردم در صحنه باشند و از برنامه تحولی حمایت کنند.

تا تایید صلاحیت نشوم، تشکیل ستاد نخواهم داد

محمد حسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری دولت دهم در گفت وگویی اظهار داشت: تا تایید صلاحیت نشوم ستاد انتخاباتی تشکیل نخواهم داد. من متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران هستم و سال‌ها در این سازمان خدمت کردم و در وزارت دفاع به عنوان معاون وزیر و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بعد از آن نیز مرکز مطالعات بین‌المللی متعلق به نیروهای مسلح فعالیت کرده ام.

داوطلب سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان داشت: من برای ۴ سال آینده ۶۴ برنامه برای دولت آینده دارم که مهمترین آنها ۶ برنامه برای سال اول است که بتوانم درباره وضعیت معیشتی مردم تحولی ایجاد کنیم. تا وقتی مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته‌اید نباید فعالیت تبلیغی و تشکیل ستاد انجام داد. جمهوری اسلامی ایران در بعد نظامی در رده اول غرب آسیا قرار دارد و این از اقداماتی که در ۴۰ سال اخیر رخ داد کاملا مشخص است و اگر بخواهیم یک هواپیمای مدرن بدون سرنشین ارتش آمریکا به آسمان ما تجاوز کرده بود، توسط سامانه سپاه مورد هدف قرار گرفت و این نشان از قدرت بالای دفاعی ما دارد.

عرصه انتخابات کشور جای سلبریتی‌های سیاسی نیست

سردار حسین دهقان داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه عرصه انتخابات جای سلبریتی‌های سیاسی نیست، گفت: پاسخگویی به مردم، پذیرش مسوولیت و کارآمدی مسوولان نظام، حقوق همه ملت ایران است. مصرانه معتقد به برقراری عدالت و نظارت مردمی با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها هستم. با درک واقعی از ناظران و مطالبات و خشم مردم و با داشتن برنامه و مشکلات جامعه (با دو کتاب در دست) به میدان آمدم. دولت من دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است و آنها همه فارغ از هر نوع تبعیض برابرند.  دولت من صرفا بر اساس شایستگی افراد تشکیل می‌شود و به دنبال ایجاد آرامش واقعی در زندگی مردم خواهد بود ان شاءالله. طبق گفته امام علی (ع) بر آنچه که گفتم نظارت می‌کنم و آنچه می‌گویم مسوولیت آن را می‌پذیرم و درآینده پاسخگو نظام خواهم بود.

از نامزدهای اصلاح طلب چه خبر؟

مردمِ عصبانی شعار «دیگه تمومه ماجرا» می‌دهند

محسن مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ۱۴۰۰، گفت: طبیعی است زمانی که مردم از کاستی ها عصبانی باشند، عکس العمل نشان می دهند و بخشی از این عکس العمل ممکن است در قالب یک شعاری که در یک مقطعی عنوان شد تحت عنوان "اصولگرا اصلاح طلب دیگه تمومه ماجرا" مطرح شود، اعتقاد دارم تمام ایرانی ها از جمله همین شعار دهنده ها به اعتلای ایران و ایرانی و ترقی ایران بیشتر از من پایبند هستند و اگر یک گفتمان شفاف، کارآمد، دلسوز و با عناصر صادق و پاکدست و پاسخگو به مردم که با دروغ و ریا مخالف باشند و مبارزه کنند در جرگه سازندگان ایران گرد هم می آیند و فعال می شوند بنابراین نباید این شعار را به عنوان یک شعاری که نا امیدمان کند به آن بپردازیم.

او بیان داشت: در این انتخابات اگر یک گفتمان شفاف، متکی بر منافع مردم، منافع ملی، خرد ورزی، احترام به نظرات مردم با عناصر صادق و پاسخگو مطرح شود و مردم ببینند که در برنامه، حرف و حتی شخصیت آن فردی که به عنوان کاندیدا مطرح شده، این ویژگی های موجود است. مردم می توانند تا اندازه ای راضی شوند و اعتماد کنند که احتمال بهبودی شرایط وجود دارد. چهره بودن از نظر ترغیب مردم برای حضور فعال در انتخابات مهم است ولی اصل گفتمان محوری است که مبانی اصلاح وضعیت موجود و بهبود زندگی و معیشت مردم را در بر داشته باشد.

اگر میزان حضور مردم در انتخابات بیش از ۵۵ درصد باشد، اصولگرایان شانس پیروزی ندارند

محمود صادقی عضو جبهه اصلاحات ایران و نامزد انتخابات ۱۴۰۰ در گفت وگو با یکی از رسانه ها اظهار داشت:‌ تجربه ثابت کرده است که اگر میزان حضور مردم در انتخابات بیش از ۵۵ درصد باشد، معمولاً اصولگرایان شانس پیروزی ندارند؛ بر همین اساس از طریق جنگ روانی و رسانه‌ای قصد دارند کاندیدایی که امکان کسب رأی دارند را حذف کنند. اینگونه تحرکات به خاطر ترس از این است که مردم به خصوص قشر میانی و خاکستری جامعه در عرصه انتخابات حاضر شوند و تجربه ثابت کرده که اگر میزان حضور مردم در انتخابات از ۴۰ درصد بالا برود و حدود ۵۵ درصد باشد، معمولاً اصولگرایان شانس پیروزی ندارند؛ بر همین اساس از طریق جنگ روانی و رسانه‌ای قصد دارند کاندیدایی که امکان کسب رأی دارند را حذف کنند. اساساً تایید صلاحیت افراد قابل پیش‌بینی نیست و شورای نگهبان پس از ثبت نام تصمیم گیری و بررسی خواهد کرد. بنابراین بخشی از این فضاسازی‌ها جنگ روانی است که علیه برخی از کاندیداهای اصلاح طلب ایجاد شده است.

این عضو جبهه اصلاحات ایران تاکید کرد: من شخصاً به انتخابات ناامید نیستم. امیدوارم از ظرفیت‌هایی که اصلاح‌طلبان دارند، استفاده شود. اگر اصلاح‌طلبان انسجام داشته باشند و کاندیدای اصلاح‌طلب صدای گویای مردم باشد و شفاف سخن بگوید و با شجاعت و جسارت مطالبات مردم را مطرح کند و محافظه کاری نکند، می‌تواند اعتماد مردم را تا حد زیادی جلب کند. همانگونه که ما شاهد بودیم آقای جهانگیری در انتخابات ۹۶ با یک رویکرد اصلاح‌طلبانه در مناظره‌ها به جامعه امید آفرینی کردند.

به گفتمان رأی دهید نه به اشخاص

عباس آخوندی که به‌عنوان یکی از گزینه‌های کاندیداتوری ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ مطرح است، در گفت وگویی اظهار داشت:‌ موضع من این است که این یک تصمیم‌گیری جمعی است نه فردی؛ به همین خاطر همچنان با شورای نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان پیش می‌روم که ببینیم دوستان به چه جمع‌بندی‌ای می‌رسند. البته من اصرار بر گفتمان‌محوری دارم و نه شخص‌محوری.

او در ادامه گفت: رییس‌جمهور اگر نتواند اعمال سیاست کند، ادامه مسوولیتش خلف وعده و تخطی از تعهدی است که به مردم داده است؛ یعنی اگر رییس‌جمهور واقعا به موقعیتی برسد که نتواند اختیاراتش را اعمال کند، باید به مردم اطلاع بدهد و کناره‌گیری کند و انتخابات زودهنگام داشته باشیم. انتخابات یک قرارداد اجتماعی است که بین یک رئیس‌جمهور و مردم بسته می‌شود و در آن قرارداد، رئیس‌جمهور می‌گوید من حافظ امنیت کشور، وحدت سرزمینی و حقوق ملت هستم و از اینها دفاع می‌کنم. اگر به جایی رسیده که نمی‌تواند ایفای مسوولیت کند و با مردم در میان نگذارد و ادامه دهد، من این طرف را هم خاطی می‌دانم. چرا ادامه می‌دهد؟ اگر نمی‌تواند، باید اعلام کند و نباید ادامه دهد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان انتخابات ریاست جمهوری قانون اساسی اصلاح طلبان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان انتخابات ریاست جمهوری قانون اساسی اصلاح طلبان اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری مردم در انتخابات انتخابات ۱۴۰۰ اصلاح طلبان اصلاح طلب رسانه ای ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است

به گزارش صدای ایران از ایسنا،مالک رحمتی روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در همایش شورا‌های استان به کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری امور به نهاد‌های مردمی تاکید کرد و افزود: هر گونه وظیفه استانداری و فرمانداری‌ها که قابل واگذاری و تفویض اختیار به شوراهاست باید ضمن بررسی، واگذار شود و در این راستا نیز برای موفقیت در نظام مدیریتی با هر نسبت و محتوایی نیاز به اتحاد، انسجام، تعامل و همکاری مدیریتی وجود دارد و در نبود آنها، بهترین برنامه‌ها نیز به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد.

وی توصیه‌هایی به اعضای شورا‌های شهر و روستا در جهت عملکرد بهتر کرد و ادامه داد: اعضای شورا‌های اسلامی شهرها، بخش‌ها و روستا‌ها باید از نگاه‌های بخشی و کوتاه مدت به امور توسعه پرهیز کنند و برای موفقیت بهتر، به صورت بلند مدت و همه جانبه فکر کنند و آینده‌نگر باشند، همچنین باید منافع شخصی، گروهی و سازمانی را در گروه منافع عمومی و مردم ببینند و از نگاه‌های سلیقه‌ای پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: شورا‌های اسلامی باید نسبت به افزایش قیمت مسکن و اجاره‌ها حساس باشند و در کنار سایر متولیان مسکن، در زمینه تامین مسکن نیازمندان تلاش کنند و در این راستا نیز با داشتن روحیه تعامل، تعاون و همکاری بیش از پیش، داشتن قاطعیت و شجاعت در حفظ بیت المال، اعمال حداقل افزایش در عوارض، صدور پروانه و امور ساخت و ساز برای جلوگیری از بروز التهاب در بازار مسکن فعالیت مستمر داشته باشند.

رحمتی، گردشگری را مردمی‌ترین بخش صنعت دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای مقوله گردشگری و بوم گردی، نشاط عمومی و ورزش همگانی و قهرمانی، ارایه مشوق‌های مورد نیاز در کنار مشوق‌های قانونی در طرح جوانی جمعیت، نهادینه کردن شفافیت مالی و پاسخگویی در شورا‌ها و شهرداری ها، هویت بخشی به بخش‌ها و روستا‌ها و زیباسازی محیطی و معماری شهری با استفاده از نماد‌های ملی و استانی ضروری است.

وی تصریح کرد: شورا‌های اسلامی باید فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی برای جوانان و نوجوانان برای مقابله با توطئه و خباثت‌های دشمنان را برنامه‌ریزی کنند، همچنین شورا‌ها باید برنامه‌های ویژه برای نقش آفرینی بانوان در نظام اداری، مدیریتی و توانمندسازی روستاییان با محوریت جذب سرمایه گذار برای تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید ارائه کنند.

وی به نقش اساسی و تعیین کننده مردم در اداره جمهوری اسلامی تاکید کرد و افزود: امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدا درصدد حاکمیت و نقش تعیین کننده مردم در سرنوشت خود بودند که در این راستا نیز اراده مردم از رهبری تا شورا‌های روستا حاکم است و این بزرگ‌ترین پدیده و دستاورد این نظام و انقلاب اسلامی است.

 استاندار آذربایجان‌شرقی، عملکرد مسئولان را حافظ دستاورد مردم سالاری دینی و انتخابات دانست و افزود: امروزه بزرگ‌ترین حامی مردم سالاری در عالم واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران است در حالیکه کشور‌های غربی دم از دموکراسی می‌زنند.

وی به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: فرمانداران، شورا‌ها و هر فردی که دارای تریبون و نقش تاثیرگذاری بر مردم دارد باید مانند دور اول انتخابات مردم را برای انتخاب اصلح‌ترین و بهترین نماینده از حوزه‌های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، شبستر و میانه دعوت کنند.
جبارعلی ذاکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز به توسعه و بهره‌گیری از سامانه‌ها برای پیشبرد اهداف تاکید کرد و گفت: طرح هادی توسعه مناطق روستایی و شهری تدوین شده است ولی در اجرا به مشکل برمی‌خورند و دلیل این امر این است که با طرح‌های جامع تفصیلی پیش نمی‌رویم و در این راستا با بهره‌گیری از سامانه‌ها می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم و امیدواریم امسال شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

داوود عباسی، فرماندار شهرستان مرند نیز در این همایش به نگاه تحولی مدیریت و موضوعیت امورات استانی در نگرش و فرآیند‌ها تاکید کرد و گفت: امروزه در روستا نگاه تولیدی به مصرف کننده تغییر پیدا کرده که ما باید این نگرش را تغییر دهیم.

وی به اجرایی طرح تکام در روستا‌ها تاکید کرد و افزود: دغدغه همه فرمانداران و دهیاران آماده‌سازی زیرساخت‌ها و اجرای طرح تکام است که موجب پیشرفت و توسعه شهر و روستا‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: کوچ معکوس به روستا‌ها که باید زیرساخت‌های زیرساختی از جمله مدارس و مسائل بهداشتی مهیای این امر باشد.

وی به وحدت و همدلی شورا‌های شهر و روستا تاکید کرد و گفت: شورا‌های یکپارچه و همدل با همدلی، همراهی و هم‌زبانی توان توسعه، پیشرفت و آبادانی شهر و روستا‌ها را خواهند داشت.


در پایان این مراسم از شورا‌های برتر استانی تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد