Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:55:01 GMT

اولین بزغاله وحشی در منطقه الموت استان قزوین به دنیا آمد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۷۸۲۵

اولین بزغاله وحشی در منطقه الموت استان قزوین به دنیا آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، مهران شنتیایی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان این که،  اولین بزغاله کوهی منطقه الموت غربی استان قزوین به دنیا آمد، گفت: بزهای کوهی پس از 160 روز بارداری به مناطق سخت گذر (ارتفاعات 1500متری ) و شکاف کوه ها در مناطق حفاظت شده می روند و وضع حمل می کنند و فصل بهار زمان زایش وحوش به‌شمار می‌رود و این مهم مسئولیت محیط‌بانان در حفاظت از وحوش ساکن در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان را دو چندان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد  : بزهای ,وحشی اغلب دو قلو می زایند  و علت زادآوری خوب این گونه جانوری در مناطق مختلف استان ، امنیت حاکم بر مناطق و تغذیه مناسب است.

شنتیایی ادامه داد: با هدف جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان و زادآوری بهتر حیات وحش، ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی مناطق را کنترل می‌کنند تا فضای آرام و مطلوب ایجاد شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین از ممنوعیت ورود افراد به زون‌های حساس مناطق مختلف زیست محیطی خصوصا مناطق تحت مدیریت محیط زیست خبر داد و گفت: هیچ مجوزی برای بازدید از این مناطق تا پایان فصل زایش، صادر نمی‌شود و یگان حفاظت محیط زیست با گشت های شبانه روزی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده و حساس، به شکل جدی مسئولیت کنترلی خود را اعمال خواهند کرد.

شنتیایی اظهار کرد: بزغاله ها در دو سالگی به بلوغ می رسند و از سال دوم آماده افزایش بزغاله و افزایش جمعیت کل و بز منطقه میشوند و استان قزوین با دارا بودن 4 منطقه حفاظت شده و سه منطقه مستعد زیست، گونه کل و بز با حضور 50 محیط بان حفاظت می شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: در این ایام به شدت با شکارچیان و اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات کرده و این عمل غیر عاطفی و غیر انسانی را مرتکب می‌شود برخورد قانونی اعمال و هیچگونه گذشتی نخواهد شد.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین محیط زیست استان قزوین حفاظت محیط زیست کل حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست

به گزارش خبرگزاری مهر، نرجس شهمیری، با اشاره به اینکه سی و هشتمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست و چهارمین جلسه این شورا در دولت مردمی و انقلابی برگزار می‌شود، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرر و زیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خود اظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست را از جمله دستورات سی و هشتمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عنوان کرد.

کد خبر 6094866

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره