Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه مصر توقف حملات رژیم صهیونیستی به اراضی فلسطینی‌ها را از همتای اسرائیلی خود خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در گفت‌وگوی تلفنی با گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر حمایت مصر از ثبات منطقه بر اساس حل اختلافات از راه‌های دیپلماتیک و مذاکرات، از او خواست در راستای دور کردن ملت‌های منطقه از تنش‌های بیشتر و اقدامات نظامی، اقدامی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکری اظهار کرد: تحولات اخیر نشان می‌دهند لازم است هر چه سریعتر و بدون هیچ انتظاری تلاش‌های فلسطینی-اسرائیلی برای برقراری صلح ازسرگرفته شوند.

روز چهارشنبه نیز شکری دو تماس تلفنی از طرف هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان و جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا داشت که در آنها ضمن بررسی وخامت اوضاع در اراضی فلسطینی‌ها در نتیجه درگیری‌ها در قدس و با نوار غزه، اقدامات و رایزنی‌های فوری را برای تضمین توقف درگیری‌ها و حملات به غیرنظامیان و نیز حفظ حقوق فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی مطرح کرد.

همچنین وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور و شکری امروز در تماسی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از افزایش شدت تنش‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در اراضی فلسطینی‌ها، بر لزوم ازسرگیری مذاکرات مستقیم میان دو طرف برای جلوگیری از وخامت این بحران تاکید کردند.

طبق این بیانیه، لاوروف و شکری با تمرکز بر تحولات قدس شرقی، درباره مسایل مهم مربوط به وضعیت خاورمیانه به تبادل نظر پرداختند.

همچنین آن دو توقف هر چه سریعتر خشونت‌ها را که خطر تنش‌های بیشتر را به دنبال دارند، خواستار شد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه گزارش داد: لاوروف و شکری بر تلاش مشترک و هماهنگی جدی کشورهای خود جهت ازسرگیری مذاکرات مستقیم دو طرف فلسطینی-اسرائیلی به ویژه با سازوکار کمیته چهارجانبه صلح (شامل روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا) برای حل اختلافات در خاورمیانه تاکید کردند.

وزیر خارجه مصر در این دو گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد: آنچه در حال وقوع است نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای برقراری صلح با افقی واقعی جهت توافق درباره تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و پایتختی قدس شرقی و پایان درگیری‌ها با یک راه‌حل عادلانه و دائمی که ثبات در اراضی فلسطین را محقق کرده و موجب آرامش منطقه شود، باید ازسرگرفته شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامح شکری وزیر امور خارجه مصر حمله به غزه قدس اشغالی وزیر خارجه مصر فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی

پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

 امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است