Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@08:06:56 GMT

عرضه روزانه یک هزار و ۱۰۰ تن مرغ در تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۴۴۱۲

عرضه روزانه یک هزار و ۱۰۰ تن مرغ در تهران

محمد علی کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه عرضه جوجه بالاتر از نرخ مصوب را قبول نداریم، افزود: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است و دستگاه های مسئول با اعمال نظارت بیشتر باید از عرضه با نرخ های بالاتر جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمالی سروستانی ازدیاد تقاضا برای جوجه ریزی را یکی از علل نوسان قیمت جوجه در بازار برشمرد و گفت: افزایش تقاضا برای جوجه ریزی در این مقطع از سال در تاریخ صنعت مرغداری سابقه نداشته است.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی از عرضه روزانه یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ تن مرغ در تهران خبر داد و گفت: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته و مجوز دوره پرورش تا سن ۵۰ روز، مشکلی در عرضه نخواهیم داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه موضوع قاچاق جوجه یکروزه منتفی است، گفت: با توجه به تشدید نظارت ها، میزان قاچاق جوجه از مرزهای کشور بسیار کنترل شده است.

به گفته وی، با میزان جوجه ریزی صورت گرفته به شرط تامین نهاده مورد نیاز مشکلی در نیاز کشور وجود ندارد.

کمالی سروستانی ادامه داد: با وجود ماهانه ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته حدود ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار تن گوشت مرغ استحصال می شود‌ که این میزان جوابگوی نیاز کشور است‌.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آینده جوجه ریزی در بازار گفت: در خصوص میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری تلاش می شود که جوجه ریزی از میزان مدت مشابه سال قبل کمتر نباشد.

کمالی سروستانی با انتقاد از تاخیر نهاده از سامانه بازارگاه به مرغداران بیان کرد: نهاده دامی زمانی به مرغداران توزیع می شود که جوجه وارد سالن شده باشد که این موضوع منجر به تاخیر ۱۰ تا ۱۵ روزه ارسال و توزیع نهاده به واحد مرغداری می شود که با این وجود تولیدکننده باید از ذخایر خود استفاده کند یا نهاده از بازار آزاد خریداری کند که این موضوع قیمت تمام شده تولید را افزایش می دهد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه موظف هستند که با توجه به دریافت نهاده، جوجه یکروزه را با قیمت مصوب از طریق تشکل ها به مرغداران توزیع کنند و در صورت کمبود اجازه واردات جوجه را برای رفع چالش فعلی دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مرغ قیمت ذرت نهاده دامی کمالی سروستانی جوجه یکروزه جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دفتر یادداشت روزانه یک نویسنده» نوشته فئودور داستایوفسکی با ترجمه ابراهیم یونسی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ سوم رسیده است. این‌کتاب در قالب یک‌مجموعه‌ سه‌جلدی در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسید و سال ۱۴۰۰ نسخه‌های چاپ دومش عرضه شدند.

این‌کتاب، مجموعه‌ای از نوشته‌های داستانی و غیر داستانی داستایوفسکی است و یادداشت‌هایی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و شخصی را از این‌نویسنده شامل می‌شود. داستایوفسکی در نوشته‌هایی که در این‌مجموعه چاپ شده‌اند، مسایل سیاسی روز، ماجراهای تبعیدش به سیبری، حوادث روزمره و کتاب‌هایی را که مشغول نگارش آن‌ها بود و همچنین نگاهش به مذهب و جامعه را ثبت و ضبط کرده ‌است.

چاپ سوم این‌مجموعه در آستانه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

کد خبر 6092866 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • وعده رییس اتحادیه بارفروشان برای قیمت پیاز/یک کیلو پیاز چند؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود