Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت و نقش قرارگاه های تحول محلات در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده گفت: این قرارگاه‌ها سبب مصونیت خانواده در مقابل هر گونه تهدید می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،مریم یگانه با اشاره به اهمیت و جایگاه ایجاد قرارگاه تحول محلات در مناطق آسیب پذیر شهرها و روستاها گفت: چند سالی است طرحی به همت سپاه پاسداران با هدف توانمندسازی اقشار مختلف جامعه در ابعاد مختلف و در قالب قرارگاه‌هایی شش گانه مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه افزود: قرارگاه های تحول محلات، فعالیت های بسیار خوبی با اهداف یادشده در استان هرمزگان و شهر بندرعباس صورت گرفته که می توان این شهر را به عنوان الگو برای کشور معرفی کرد.

 

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان با بیان اینکه دشمن فضای مجازی را بستری برای اشاعه تهدید و آسیب های خود بر علیه نظام و انقلاب در پیش گرفته است، تصریح کرد: قرارگاه های تحول محلات، بستری بسیار مناسب برای آگاه سازی و مصون سازی خانواده ها در مقابل هر گونه تهدیدها است.

 

یگانه با تاکید بر اینکه اهمیت پرداختن به موضوع «تحکیم خانواده»، ریشه در اهمیت نهاد خانواده دارد، ابراز داشت: نهاد مقدس خانواده، رکن بنیادین اجتماع بشری و محمل فرهنگ های گوناگون محسوب می شود تا جایی که سعادت و شقاوت امت‌ها، مرهون رشادت و ضلالت خانواده است.

 

وی در ادامه، نخستین شـرط داشـتن جـامعه ای سـالم و پـویا را سـلامت و پـایداری خانـواده عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و در چارچوب سیاست ها و خط مشی های مصوبه شورای اجتماعی کشور در حوزه زنان و خانواده نیز با توجه به برنامه های ابلاغی کلان از سوی معظم له و سیاست‌های خانواده ریاست جمهوری و چشم‌اندازهای برنامه های استانی با هدف توانمندسازی و توان افزایی فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار (همسر فوت شده، مطلقه هرگز ازدواج نکرده، دارای همسران زندانی، معتاد، متوالی مفقودالاثر و از کار افتاده) و همچنین بهبود فرآیند توانمندسازی و ارتقای جایگاه افراد در خانواده ها و حمایت از همه اعضای خانواده در ابعاد مختلف مطرح در جامعه اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت در قالب طرح های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اجرا شده است.

 

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان ادامه داد: همچنین این طرح ها با هدف دیگری همچون هدایت اعضای خانواده به سمت ارتقاء و ترویج سبک زندگی صحیح و افزایش ظرفیت‌های موجود در بعضی مناطق حاشیه شهرهای آسیب پذیر شهرستان های استان اجرایی شده است.

 

وی به تشریح طرح های اجراشده پرداخت و اضافه کرد: برپایی میز خدمت در محلات، توانمندسازی و آموزش زنان سرپرست خانوار، طرح ملی مشاغل خانگی، توانمندسازی اقتصادی مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی، طرح های محله محور و طرح‌هایی در مقاطع سنی خاص (کودکان)، طرح جهش حرکت جهت تسهیل در خدمات رسانی به خانواده های مناطق مذکور ا اهم این طرح هاست.

 

یگانه ادامه داد: طرح برپایی میز خدمت زنان و خانواده طی 5 محله در شهرستان بندرعباس با همراهی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با هدف بررسی مشکلات حقوقی و خانواده در مناطق آسیب پذیر شهر بندرعباس اجرایی شد که با تشکیل یک تیم شامل قاضی و مشاوران حقوقی و خانواده به ارائه خدمات مشاوره‌ای در پنج دفتر تسهیلگری مناطق آسیب‌پذیر اتفاق افتاد که با استقبال خوب اهالی محلات مواجه شد.

 

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان تاکید کرد: یکی از برکات و مزایای اجرایی این طرح؛ رصد آسیب‌های موجود به تفکیک آسیب در محلات شهرستان با حضور مسئولان به صورت میدانی در محلات آسیب پذیر و در جمع خانواده‌های آسیب دیده باعث افزایش سطح رضایتمندی و اعتماد مردم نسبت به مسئولان استانی و در نهایت رفع موانع و مشکلات و تسهیل در نحوه خدمات رسانی و رعایت و احترام به حقوق شهروندی شهروندان استان هرمزگان بوده که با توجه به احصاء نتایج این طرح در محلات شهرستان بندرعباس و انعکاس عمده آن به دیگر استان‌های سراسر کشور می‌توان گفت که اجرای طرح‌های این چنینی در محلات می‌توانند تا حدودی معضلات و مباحث ها در خانواده‌های محلات را برطرف نماید.

 

وی همچنین گفت: هدایت افراد مستعد کسب وکار فعال و ایجاد اشتغال پایدار و تحکیم بنیان خانواده و از همه مهمتر توان افزایی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بین اعضای خانواده و خانواده با بخش‌های مختلف جامعه اتفاق می افتد.

 

یگانه از دیگر طرح هایی که در استان انجام شده است به طرح ملی گفتگوی خانواده به پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری دفاتر انجمن و اجتماعی علمی جامعه شناسی همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان اشاره داشت و افزود: این طرح با هدف فعال کردن و شناسایی شبکه نخبگان در ارتباط با یکی از موضوعات حیاتی جامعه استان هرمزگان همچنین تمرینی برای تعامل و همکاری جریان‌های مختلف فکری و گروه‌های مختلف اجتماعی تعامل و همکاری صاحبنظران دانشگاهی فعالان حوزه عمومی و جامعه مدنی و رسانه‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی زمینه‌ای برای بردن دانش اجتماعی به سمت جنبه‌های کاربردی و تمرکز بر مسائل بومی و منطقه‌ای به اجرا گذاشته شد.

 

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان در ادامه بیان کرد: این طرح در هرمزگان با حضور کارشناسان حوزه زنان فرمانداری‌های شهرستانهای تابعه، دستگاه‌های اجرایی، خبرنگاران، اعضای تشکل های مردم نهاد با شیوه نامه و پروتکل خاص ویژه برگزار شد.

 

وی به اجرای دومین مرحله از طرح گفتگوی خانواده در شهر بندر عباس در قالب ۶ کارگاه با حضور دو گروه از مادران و پدران و دو گروه از دختران و پسران نوجوان به شیوه عملی مشارکتی برگزار شد.

 

یگانه گفت: ارزیابی سوژه‌های مشارکت کننده نیز از مفهوم خانواده مطلوب و موانع دستیابی به آن بود که به منظور دستیابی به این هدف، تنوع مشارکت کنندگان در قالب گروه‌های سنی، تحصیلی و طبقاتی مد نظر قرار گرفت. بین گروه‌های که یاد شده از فرد بی سواد و فارغ التحصیل دکترا حضور یافتند. از نظر طبقات این مشارکت کننده از گروه های مختلف انتخاب شدند و در نهایت برای تبلیغ و ترویج فرهنگ های مختلف و سبک زندگی با استفاده از ظرفیت رسانه های عمومی، مطبوعات و به نوعی دستگاه‌های اجرایی برابر با وظایف ذاتی خدمات رسانی خود در این طرح ها شرکت داشتند و به اجرای این طرح در محلات هرمزگان کمک کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران استانداری امور زنان و خانواده قرارگاه تحول محلات قرارگاه های تحول محلات استان هرمزگان خانواده ها قرارگاه ها آسیب پذیر طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است

به گزارش قدس خراسان،انسیه خزعلی روز جمعه در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز در مشهد افزود: دشمن درحال ترویج معضل بی‌هویتی در بین جامعه است و برای مقابله با آن، رئیس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.
وی ادامه داد: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارت‌های والدین برای بیدارسازی آن‌ها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر این که باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.
خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکارهای تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.
وی اضافه کرد: پس از ۶ ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت مؤثری در این زمینه داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است