Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس مرکز آمار ایران از ابلاغ آیین نامه شورای راهبری پژوهش و آموزش نظام آماری کشور به دستگاه‌های اجرایی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا از مرکز آمار ایران، جواد حسین زاده، هدف از تشکیل شورای راهبری پژوهش و آموزش نظام آماری کشور را هدایت و راهبری یکپارچۀ فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی نظام آماری کشور و فراهم آوردن فضای مشارکت ارکان نظام آماری در اجرا و هماهنگ‌سازی و نظارت بر برنامه‌های پژوهش و آموزش منطبق با اسناد بالادستی (به‌ویژه قانون ملی آمار) و همچنین تعامل با فضای دانشگاهی و جلوگیری از موازی‌کاری در اجرای فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی و رفع خلأ‌های موجود در حوزۀ آمار رسمی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این نکته که دبیرخانۀ شورای راهبری پژوهش و آموزش نظام آماری کشور در پژوهشکدۀ آمار قرار خواهد داشت، اعضای این شورا را 11 نفر و شامل رئیس مرکز آمار ایران (به‌عنوان رئیس شورا)، رئیس پژوهشکدۀ آمار (دبیر شورا)، معاون طرح‌های آماری و آمار‌های ثبتی و معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران، دو نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و چهار نفر از اعضای کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار اعلام کرد.
دبیر شورای عالی آمار کشور، ساختار این شورا را متشکل از دو کارگروه «پژوهش» و «آموزش» برشمرد که به‌منظور هدایت، راهبری، برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی مورد نیاز نظام آماری کشور ایجاد شده است.
حسین زاده گفت: طبق مصوبۀ شورای عالی آمار، وظایف متعددی برای شورای راهبری پژوهش و آموزش نظام آماری کشور پیش‌بینی شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی و تصویب برنامۀ جامع پژوهش و آموزش کشور، نظارت بر اقدامات صورت گرفته در حوزۀ پژوهش و آموزش آماری کشور و ارائۀ گزارش عملکرد سالانه به شورای عالی آمار، بررسی پیشنهاد بودجه سالانۀ مورد نیاز برای تحقق برنامه‌ها در حوزه‌های پژوهش و آموزش در دستگاه‌های اجرایی، ایجاد شبکۀ آموزش مجازی و تدوین دوره‌های آموزش مجازی در سطح دستگاه‌های اجرایی کشور، حمایت مادی و معنوی از برگزاری همایش‌های مرتبط با آمار رسمی، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری مرتبط با حوزۀ آمار رسمی، راه‌اندازی سیستم اطلاع‌رسانی و انتشار نتایج فعالیت‌های آموزشی و پژوهش و انجام نیازسنجی پژوهشی و آموزشی در حوزۀ آمار رسمی کشور اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نظام آماری کشور پژوهشی و آموزشی شورای عالی آمار مرکز آمار ایران آمار رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد

رییس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رییس‌جمهور، دو قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دو قانون به شرح زیر را برای اجرا ابلاغ کرد:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد