Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@06:02:00 GMT

مبارزه با آفت ملخ در سطح مزارع و باغ‌های استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۶۵۸۲

مبارزه با آفت ملخ در سطح مزارع و باغ‌های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس مشیریان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آفت ملخ به عنوان یکی از مخرب‌ترین آفات مزارع و باغات و مراتع شناخته شده که در صورت عدم مبارزه اصولی بخش قابل‌توجهی از گیاهان زراعی و مرتعی را از بین می‌برد و در واقع رقیبی سرسخت برای انسان و دام در مصرف غذا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در استان سمنان سالانه حدود۴۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی پایش و ردیابی با آفت ملخ صورت می‌گیرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در سال گذشته حدود ۴ هزار هکتار مبارزه شیمیایی صورت گرفته است که عمده‌ترین مناطق آلوده در استان بر اساس گزارش‌های واصله شامل مناطق خوش ییلاق، علی‌آباد رضاآباد خار توران، اولنگ خوریان و کلاته‌های اطراف شهرستان شاهرود، مناطق قره قاچ، یخچال، سردره از توابع شهرستان گرمسار، مناطق رامه وار جنه شهرستان آرادان، مراتع اپرت، رضاآباد، عباس‌آباد، گوشوارک، رسم رودبار و اطراف فولاد محله در شهرستان مهدی‌شهر است.

مشیریان اضافه کرد: سال گذشته همچنین در مراتع آهوان و مزارع روستای علاء در شهرستان سمنان، روستاهای خنار و امامزاده عبدالله از توابع سرخه، منطقه بادله، سعدآباد، سوسن وار، دیباج، مراتع کشت دشت وکجین دشت‏، معلمان، حسنیان و نصرت‌آباد از توابع شهرستان دامغان، مناطق کالپوش، فرود و تلوبین شهرستان میامی نیز مبارزه علیه آفت ملخ انجام شد.

وی افزود: انواع ملخ شکم بادمجانی، مراکشی، بومی و ایتالیایی  در استان سمنان مشاهده شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مبارزه با ملخ شکم بادمجانی در شهرستان های میامی ,دامغان,گرمسار و سمنان شروع و تا کنون حدود ۴۰۰ هکتار مبارزه انجام شده است.

مشیریان گفت: برنامه پایش و ردیابی این آفت در استان سمنان به‌صورت مستمر ادامه دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده در شهرستان‌های مختلف استان سمنان مبارزه با این آفت شروع شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت حفظ نباتات استان سمنان برنامه‌ریزی لازم برای پیش‌آگاهی، ردیابی آفت، تأمین سموم موردنیاز و تجهیز ناوگان سم‌پاشی در این استان را انجام و آمادگی لازم برای مبارزه شیمیایی در سطح استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان سمنان مبارزه کشاورزی جهاد استان سمنان آفت ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از برخی انبارهای کالا در سمنان ضمن بیان اینکه طرح مبارزه با قاچاق کالا با رصد انبارها و محل دپو کالا در استان آغاز شد، ابراز داشت: در زمان ۷۲ ساعت مکان‌های مورد نظر تحت پایش قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه در انجام این مأموریت سازمان صمت، اداره کل تعزیرات و بازرگانی همکاری داشتند، افزود: در مدت زمان ۷۲ ساعت انواع کالای قاچاق به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه کشفیات مهمی در این بازرسی‌ها انجام گرفت، ابراز داشت: لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، انواع سوخت، ابزار آلات صنعتی، لوازم خانگی و آشپزخانه و غیره کشف و ضبط شدند.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه ۹ نفر در رابطه با قاچاق کالا طی مدت مذکور در استان سمنان دستگیر شدند، تصریح کرد: پرونده این افراد تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

وی ضمن بیان اینکه چهار وسیله نقلیه نیز طی مدت مذکور توقیف شد، افزود: انبارها و محل دپو کالا در استان سمنان پایش و با هرگونه مصادیق قاچاق برخورد می‌شود.

کد خبر 6090431

دیگر خبرها

  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی