Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:16:15 GMT

سیستم بانکی و صنعت طلا از بیت‌کوین بیشتر انرژی مصرف می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۲۸۳۲

سیستم بانکی و صنعت طلا از بیت‌کوین بیشتر انرژی مصرف می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، تحقیقات جدیدی که توسط شرکت رمزنگاری گالکسی دیجیتال انجام شده نشان می‌دهد هم بانکداری سنتی و هم صنعت طلا انرژی بیشتری نسبت به بیت‌کوین مصرف می‌کنند.

طبق تحقیقات این شرکت میزان انرژی مصرفی بیت‌کوین در یک سال معادل ۱۱۳.۸۹ تراولت ساعت می‌باشد. این شامل تمام فعالیت‌های تولید بیت‌کوین، ماینرها، نودها و شبکه توزیع آن می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود این کمتر از نصف ۲۶۳.۷۲ تراوات ساعتی است که سیستم بانکداری جهان مصرف می‌کند.

گلکسی دیجیتال اعلام کرد میزان مصرف انرژی بیت‌کوین شفاف است و با استفاده از ابزارهایی مانند شاخص مصرف انرژی بیت‌کوین دانشگاه کمبریج قابل ردیابی است. این در حالی است که ردیابی و محاسبه مصرف انرژی در سیستم بانکی سنتی و صنعت طلا به این سادگی نیست.

از سوی دیگر در این تحقیق میزان مصرف انرژی صنعت طلا با استفاده از گزارشات میزان آلایندگی این صنعت که در انجمن جهانی طلا منتشر شده است ۲۴۰.۶۱ تراوات ساعت برآورد شده است.

کد خبر 5215963

منبع: مهر

کلیدواژه: ارز دیجیتال بیت کوین انرژی قیمت دلار مصرف برق شاخص کل بورس اقتصاد آمریکا میدان گازی فرزاد بازار سهام بانک مرکزی ایران قیمت نفت بازار سرمایه قیمت یورو ارز دیجیتال انتخابات 1400 بورس تهران رمز ارز مصرف انرژی صنعت طلا بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دست نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

پرویز محمدنژاد با بیان اینکه تعامل بانک‌ها با صنعت نفت، همکاری برد - برد تلقی می‌شود، به خبرنگار شانا گفت: ایجاد و تقویت سازوکارهای حضور نظام بانکی در صنعت نفت، افزون بر پرکردن خلأ کمبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت، موجب کارآمدی و سودآوری پایدار و اقتصادی نظام بانکی کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های سرگردان در حوزه‌های مسکن، خودرو و... را به سوی صنعت به‌ویژه صنعت نفت سوق داد، افزود: هدایت منابع بانک‌ها به سمت پیشران و لوکوموتیو اقتصاد ایران بدون تردید به سامان‌دهی و نقش‌آفرینی مثبت بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور منجر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حضور سودآور و منطقی بانک‌ها در صنعت نفت و گاز، زمینه‌ساز تقویت توانمندی بانک‌ها برای حضور پایدار در این صنعت و سودآوری پایدار برای بانک‌ها می‌شود. این شرایط نه‌تنها به تقویت نظام بانکی و رضایت سهام‌داران آن‌ها منجر می‌شود، بلکه اقتصاد ملی به‌ویژه بازار سرمایه را در مسیر رشد و رونق قرار می‌دهد.

محمدنژاد اظهار کرد: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دستی نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور