Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@23:38:29 GMT

سفر «هایکو ماس» به فلسطین اشغالی جهت توقف درگیری‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۳۱۶۸

سفر «هایکو ماس» به فلسطین اشغالی جهت توقف درگیری‌ها

به گزارش فارس، منابع خبری چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از سفر آتی وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی جهت برقراری آتش بس در منطقه خبر دادند.

یک خبرنگار صهیونیست در توییتی بدین منظور اعلام کرد که «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان فردا پنجشنبه برای دیدار با مقام‌های ارشد صهیونیستی عازم فلسطین اشغالی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که هدف ماس از این سفر پیشبرد توافق برای آتش بس بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین است.

وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه نیز در گفت‌و‌گوی تلفنی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود به بررسی آخرین تحولات غرب آسیا پرداخت. وزیر خارجه آلمان و«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی باهم گفتند که تنش زدایی در خاورمیانه در این برهه اولویت نخست است. در توییت وزارت خارجه آلمان در این باره آمده است که وزرای خارجه آلمان و آمریکا بر تداوم تلاش‌های دیپلماتیک بدین منظور تاکید کردند.

این در حالی است که در روزهای گذشته مقام‌های ارشد صهیونیستی بارها از حمایت‌های آمریکا و آلمان   در جریان نبرد با مقاومت فلسطین تشکر و قدردانی کردند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه از حمایت‌های دولت آلمان قدردانی کرد.

 نتانیاهو نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های آلمان مدعی شد، گروه‌های فلسطینی دوبار مرتکب جنایات جنگی می‌شوند، یک‌بار به‌خاطر شلیک راکت به فلسطین اشغالی و یک‌بار به‌خاطر استفاده از غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در هفته جاری در تماس تلفنی با نتانیاهو بر حمایت دولت آلمان از اسرائیل در بحبوحه حملات این رژیم علیه مردم فلسطین تأکید کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز  اعلام کرده یک مقام ارشد روسیه امروز (چهارشنبه) به سفیر رژیم صهیونیستی هشدار داد اقداماتی که منجر به افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه شود «غیرقابل‌قبول» است. رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد زمانی را برای پایان دادن به درگیری‌ها با غزه تعیین نمی‌کند.

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه از آمادگی این کشور برای میانجی‌گری جهت پایان دادن به بحران نوار غزه خبر داده بود.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته قبل و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. طبق اعلام وزارت بهداشت نوار غزه، تا این لحظه شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۲۲۱ شهید از جمله ۶۲ کودک و ۳۶ زن رسیده است. همچنین بیش از ۱۴۰۰ فلسطینی تاکنون مجروح شده‌اند

منبع: الف

کلیدواژه: وزیر خارجه آلمان رژیم صهیونیستی فلسطین اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچیدن کمپ اعتراضی حامیان فلسطین در برلین توسط پلیس

نیروهای پلیس آلمان یک کمپ اعتراضی حامی فلسطینیان که از جمله خواستار توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی بودند را در برلین پکسازی و معترضان را پراکنده کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، بیش از دو هفته است که فعالان حامی فلسطینیان در نزدیکی دفتر صدر اعظم آلمان یک کمپ اعتراضی را ایجاد کرده‌اند و از جمله آنها خواستار توقف تحویل تسلیحات به رژیم صهیونیستی شدند. اکنون این اقدام از طرف رژیم صهیونیستی ممنوع شده است.

پلیس آلمان کمپ تظاهرات حامی فلسطین را در نزدیکی ساختمان دفتر صدراعظم در برلین پاکسازی کرد. روز جمعه چادرهای معترضان در این منطقه سرنگون شد و تظاهرکنندگان متفرق و از این مکان برده شدند. هم زمان بیش از 100 هوادار این کمپ اعتراضی تظاهراتی با صدای بلند در اعتراض به این اخراج برگزار کردند.

پلیس این کمپ اعتراضی را ممنوع و لغو کرده بود، زیرا به ادعای این نهاد امنیتی شرکت کنندگان بارها مرتکب اعمالی مانند فتنه گری و نادیده گرفتن مقررات حفاظت از فضای سبز شده‌اند. به گفته مسئولان، حدود 150 مامور پلیس حوالی این 20 چادر مسکونی کوچک و چند خیمه بزرگتر حاضر شدند و از ساکنان خواستند محل را ترک کنند. بسیاری داوطلبانه چادرها را ترک کردند. با این حال، حدود 20 تا 30 نفر مقاومت کردند و از ترک محل خودداری کردند.

این فعالان بیش از دو هفته پیش این کمپ اعتراضی را برپا کردند. آنها با اقدام خود می خواستند از مردم مناطق فلسطینی حمایت کنند و از جمله خواستار عدم تحویل اسلحه بیشتر به اسرائیل شوند.

اخیراً اعتراضات طرفداران فلسطینی در سایر کشورها نیز افزایش یافته است. به عنوان مثال، درگیری بین تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین و مقامات در بسیاری از دانشگاه‌های ایالات متحده در حال حاضر تشدید شده است.

بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال 2015پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • برچیدن کمپ اعتراضی حامیان فلسطین در برلین توسط پلیس
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • حمله به رفح به یک درگیری داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است