Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@23:51:25 GMT

رونمایی از پهپاد غزه ، موشک 9 دی و رادار قدس+عکس

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۶۰۶۰

رونمایی از پهپاد غزه ، موشک 9 دی و رادار قدس+عکس

سه دستاورد مهم سپاه و راهبردی در حوزه‌های پهپادی و پدافندی با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه رونمایی شد.

به گزارش مشرق، در آستانه فرا رسیدن سوم خرداد روز "مقاومت، ایثار و پیروزی" ، در مراسمی با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، از سه دستاورد مهم و راهبردی دفاعی و نظامی سپاه در حوزه‌های پهپادی و پدافندی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیمای بدون سرنشین فوق‌سنگین و پهن‌پیکر " غزه " با تنوع مأموریت در حوزه‌های مراقبتی، رزمی و شناسایی و مداومت پروازی 35 ساعت نخستین دستاورد دفاعی سپاه بود که سرلشکر سلامی از مراحل ساخت آن بازدید کرد.

این پهپاد سنگین در مأموریت رزمی قادر به حمل 13 بمب تا شعاع  عملیاتی 2 هزارکیلومتری و نیز حمل 500 کیلوگرم انواع تجهیزات جمع‌آوری اطلاعات و سیگنالی نیز می‌باشد؛ با اضافه شدن این پهپاد به ناوگان پهپادی نیروی هوافضای سپاه، قابلیت اشراف اطلاعاتی و عملیات مقابله با تهدیدات دشمنان توسعه و ارتقا می‌یابد.

بنا براین گزارش؛ پهپاد غزه علاوه بر کاربرد نظامی و دفاعی، در پایش جنگل‌ها، عملیات امداد و نجات و کمک‌رسانی در حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله می‌تواند به اجرای مأموریت بپردازد.

رونمایی از سامانه موشکی زمین به هوای تمام ایرانی " 9دی" که توانایی درگیری با انواع تهدیدات در فاصله نزدیک مانند کروز، بمب هواپیما و انواع پهپادها و انهدام آنها را دارد و نیز سامانه راداری "قدس" با قابلیت استقرار در موضع و جابجایی سریع از دیگر دستاوردهای رونمایی شده توسط فرمانده کل سپاه بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین پهپاد موشک ضد هوایی رادار سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از عملکرد صداوسیما در قبال عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین