Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@22:43:38 GMT

عراق آماده حمایت مادی و معنوی از مقاومت فلسطین است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۸۶۲۴

عراق آماده حمایت مادی و معنوی از مقاومت فلسطین است

به گزارش ایلنا، سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در تماس تلفنی با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، بر حمایت و هم‌بستگی کامل از حقوق مشروع فلسطینیان تأکید کرد.

وی در این تماس‌های تلفنی بار دیگر خاطرنشان کرد که مسئله فلسطین چیزی نیست که مشمول مرور زمان شود بلکه به مرور زمان در وجدان امت اسلامی و جهان عرب استوارتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر مخالفت قاطع با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و مواضع ملت و دولت و مجلس عراق و مرجعیت عالی دینی و فعالان اجتماعی و سیاسی در حمایت از مسئله فلسطین را شایسته تقدیر دانست.

حکیم همچنین ارتقای روش‌های مقاومت در فلسطین و امکان ایجاد تعادل وحشت درقبال رژیم اشغالگر را تحسین برانگیز دانست.

وی مواضع کشورهای عربی و اسلامی در سطح سیاسی و مردمی در حمایت از مسئله فلسطین را مسرت‌بخش دانست و گفت که عراق به‌صورت مادی و معنوی از مقاومت فلسطین و بازسازی مناطق آسیب‌دیده از بمباران وحشیانه اشغالگران صهیونیست حمایت می‌کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بمباران شهرهای بی‌دفاع و ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌های شهری غزه و دفاتر رسانه‌ها را محکوم کرد.

سیدعمار حکیم همچنین ایستادن واقعی در کنار ملت فلسطین و فجایعی که در حق آنها روا دانسته می‌شود و اجرای معاهده‌ها و میثاق‌ها و قطعنامه‌های بین‌المللی در حمایت از ملت فلسطین و عمل به معاهدات حقوق بشری و به رسمیت شناختن حق ملت‌ها در دفاع از خود را خواستار شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عراق فلسطین عمار حکیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در این بیانیه آمده است: وقایع پس از طوفان‌الاقصی، یکی از شرافتمندانه‌ترین و پایدارترین مقاومت‌ها در تاریخ بشر و همچنین یکی از وحشیانه‌ترین قتل عام‌های تاریخ بشر را در معرض دید همه جهانیان قرار داد.
 
کشتار و مقاومت جاری در غزه امروز نقطه‌ عطفی مانند دیگر نقاط عطف مهم تاریخ است که حق را از باطل، عزت را از رسوایی متمایز می‌کند.
 
 صهیونیست‌ها نه تنها یک ملت را در فلسطین می‌کشند، بلکه تمام اصول و ارزش‌های انسانی را نیز به قتل می‌رسانند و دولت‌های غربی فراتر از چشم بستن بر این کشتار، از حمایت آشکار از اسرائیل دریغ نمی‌کنند.
 
ایالات متحده آمریکا که کشور قاتل را به سلاح‌های نسل‌کشی مجهز می‌کند، همچنان عامل جنایات غزه است، در حالی که آمریکای امپریالیست از صهیونیست‌هایی که توسط مجاهدین غزه تحقیر شده‌اند، محافظت می‌کند.
 
در روزهای اخیر شاهد تشدید تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های ایالت‌های مختلف آمریکا بوده‌ایم. در تظاهرات مداوم حمایتی در نزدیک به 25 دانشگاه برجسته آمریکا، از هاروارد تا ییل، از کالیفرنیا تا تگزاس، وحشیگری صهیونیست‌ها از یک سو  و از سوی دیگر حمایت آمریکا از اسرائیل مورد اعتراض قرار گرفته است.
 
استادان همچنین دانشجویانی که اردوگاه‌های فلسطینی را در محوطه دانشگاه برپا می‌کنند، مورد حمایت قرار می‌دهند. در پرتو مشعل مقاومت در غزه، جهان شاهد هزاران انسان باوجدان است که در برابر حاکمان ظالم خود در آمریکا، منبع ظلم و ستم، بی‌دریغ برای احقاق حق خود فریاد می‌زنند.
 
ما به عنوان دانشجویان مسلمان از ترکیه، از میدان بیازیت و از دانشگاه استانبول به تظاهرات حامیان فلسطین که از دانشگاه کلمبیا آغاز شد و در سراسر آمریکا گسترش یافت، درود می‌فرستیم. دانشجویان با اقدامات خود نتانیاهو قاتل را ناراحت کردند. علی‌رغم رویکرد صهیونیستی مدیران دانشگاه و خشونت پلیس، آنها از مقاومت شریف فلسطین حمایت کردند و همچنان به حمایت خود ادامه می‌دهند.
 
ما از خداوند می‌خواهیم که زمینه مبارزه با صهیونیسم، سازمان یافته‌ترین شر در تاریخ اخیر را بیش از پیش گسترش دهد. از همه مردم با وجدان جهان دعوت می‌کنیم تا در عدالت و نیکی گرد هم آیند و ظلم ستمگران را در چهره آنها فریاد بزنند و معتقدیم که وجدان بشریت صهیونیسم را شکست خواهد داد. 

 

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • خروش علویان در جمعه خشم