Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@00:14:16 GMT

کشف یک مکانیسم دفاعی جدید در برابر ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۱۴۸۶

دانشمندان دانشگاه هوکایدو ژاپن یک پاسخ دفاعی جدید به سارس-کوو ۲ کشف کرده‌اند که شامل گیرنده تشخیص الگوی ویروسی RIG-I است. تنظیم مجدد بیان این پروتئین می‌تواند پاسخ ایمنی را در بیماران مبتلا به کرونا تقویت کند.

در طی ۱۸ ماه از زمان اولین گزارش کووید-۱۹ و شیوع همه گیری، تحقیقات زیادی در زمینه درک آن و ایجاد راهی برای درمان آن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کووید-۱۹ بر همه افراد آلوده به طور مساوی تاثیر نمی‌گذارد. بسیاری از افراد بدون علامت هستند و کسانی هم که علامت دار هستند، اکثریت عمده علائم خفیف داشته و فقط تعداد کمی موارد شدید دارند. دلایل این امر به طور کامل درک نشده و زمینه مهمی از تحقیقات در حال انجام است.

تیمی از دانشمندان دانشگاه هوکایدو به سرپرستی پروفسور آکینوری تاکاکا از انستیتوی طب ژنتیک نشان داده‌اند که RIG-I، یک مولکول بیولوژیکی است که ویروس های RNA را تشخیص داده و همانند سازی سارس-کوو ۲ را در سلول‌های ریه انسان مهار می‌کند. یافته‌های آن‌ها می‌تواند به پیش بینی نتایج درمان بیمار کرونایی کمک کند. این مطالعه در مجله نیچر منتشر شده است.

تاکنون بیش از ۱۶۲ میلیون نفر تحت تاثیر کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند. حدود ۴۰ ٪ - ۴۵ ٪ این افراد بدون علامت هستند. حدود ۳۵ ٪ - ۴۰ ٪ نوع خفیف بیماری را تجربه کردند، این در حالی است که ۱۹ ٪ باقی تحت تاثیر علائمی قرار گرفتند که به اندازه کافی شدید بوده و یا منجر به مرگ شد که معمولا با بیماری‌های همراه و عوامل خطر مانند بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) همراه بوده است. این دامنه علائم نشان می‌دهد تفاوت‌های زیادی بین پاسخ‌های فردی به ویروس وجود دارد.

پاتوژن‌های میکروبی در بدن ما توسط پروتئین‌هایی به نام گیرنده‌های تشخیص الگو (PRR) شناسایی می‌شوند که باعث پاسخ‌های ایمنی به این عوامل بیماری‌زا می‌شوند. عفونت‌های ویروسی توسط زیرمجموعه PRR تشخیص داده می‌شوند. دانشمندان توجه خود را بر روی پروتئین RIG-I متمرکز کردند که متعلق به این زیر مجموعه است. RIG-I شناخته شده برای تشخیص و پاسخ به ویروس‌های RNA مانند ویروس آنفلوآنزا بسیار مهم است.

در آزمایش‌های انجام شده در خطوط کشت سلولی، دانشمندان دریافتند که پاسخ ایمنی ذاتی کمی به سلول‌های ریوی به سارس-کوو ۲ وجود دارد که نشان می‌دهد مسیر سیگنالینگ منجر به پاسخ ایمنی از بین رفته است.

دانشمندان نقش RIG-I را بررسی کردند و دریافتند که کمبود آن باعث افزایش تکثیر ویروس می‌شود. آزمایش‌ها بیشتر تایید کرد که سرکوب تکثیر ویروس به RIG-I وابسته است.

یک مطالعه قبلی نشان داده است که بیان RIG-I در سلول‌های ریوی بیماران کرونایی تنظیم نادرستی می‌شود. دانشمندان با استفاده از سلول‌های ریوی اولیه از دو بیمار مبتلا به کرونا نشان دادند که این کاهش تنظیم RIG-I منجر به تکثیر ویروس پس از ۵ روز می‌شود. آن‌ها همچنین نشان دادند که درمان این سلول‌ها با اسید رتینوئیک تمام ترانس (ATRA) که بیان RIG-I را تنظیم می‌کند، عناصر ویروسی را به میزان قابل توجهی در سلول‌ها کاهش می‌دهد؛ علاوه بر این با استفاده از جهش‌های RIG-I، آن‌ها توانستند مکانیزمی را که RIG-I، سارس-کوو ۲ را سرکوب می‌کند، روشن کنند: دامنه هلیکاز، یک عنصر ساختاری در RIG-I، با RNA ویروسی تعامل کرده و یک ویروس را مسدود می‌کند، آنزیم مشتق شده مسئول تکثیر است.

این مطالعه یک حالت شناسایی ویروسی منحصر به فرد RIG-I را نشان داده است که همان مکانیسم دفاعی ضد سارس-کوو ۲ با سیگنالینگ واسطه با استفاده از RIG-I است، همچنین نشان داده شد که سطح بیان RIG-I یکی از پارامتر‌های بالقوه برای پیش بینی نتایج بیماری کووید-۱۹ است. برای کشف عوامل یا شرایط تعدیل کننده سطح بیان RIG-I باید کار بیشتری انجام شود و ممکن است منجر به استراتژی‌های جدیدی برای کنترل عفونت سارس-کوو ۲ شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کرونا طب ژنتیک ویروس ویروس کرونا ایمنی بدن ایمنی بدن بیماران مبتلا به کرونا سارس کوو ۲ نشان داده کووید ۱۹ سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیولی: اینتر با قوی‌ترین تیم فقط دوبار قهرمان شد!

به گزارش "ورزش سه"، میلان شنبه شب در چهارچوب رقابت‌های هفته سی و چهارم سری آ ایتالیا باید در ورزشگاه خانگی یوونتوس برابر این تیم به میدان برود و بازی نسبتا دشواری را برابر این حریف قدیمی پیش رو خواهد داشت.

عملکرد نه چندان خوب روسونری در رقابت‌های این فصل باعث شده است که انتقادهای بسیاری از کادر فنی و بازیکنان این تیم مطرح شود و شرایط پس از مسجل شدن قهرمانی اینتر با کسب پیروزی برابر این تیم در دربی شهر میلان در هفته‌ای که گذشت برای آنها بسیار سخت‌تر شده است.

پیولی دقایقی قبل در نشست خبری پیش از بازی برابر یوونتوس حضور پیدا کرد و به سوالات خبرنگاران درباره این بازی و شرایط تیمش پاسخ داد.

سرمربی میلان با اشاره به فشردگی برنامه تیمش در ماه آوریل گفت:«شرایط قطعا باید همینطور باشد و اهمیت این بازی برای ما بسیار زیاد است که متاسفانه به دلیل نتایج نه چندان خوب اخیر بیشتر هم شده است. تمرکز ما باید روی این باشد که بتوانیم فصل را در جایگاه دوم به پایان ببریم. حالا ۱۰ روز سخت را در پیش داریم.

ما نمی‌توانیم با وجود ناراحتی‌ای که از آن رنج می‌بریم و ناامیدی‌ای که به هواداران‌مان دادیم متوقف شویم. بنابراین، باید اشتیاق خودمان را برای بازسازی نشان دهیم و منسجم بمانیم و ثابت کنیم که انگیزه بسیاری برای دیدارهایی که تا پایان فصل باقی مانده است داریم. ما از این شرایط رنج می‌بریم اما وظیفه‌ای داریم که باید به آن عمل کنیم.»

او درباره شرایط تیمش برابر یوونتوس اضافه کرد:«ما باید بجنگیم و با تمام وجود بازی کنیم، طوری که انگار آخرین دیداری است که به میدان می‌رویم. باید متمرکز و مصمم باشیم. می‌خواهیم از جایگاه دومی که در آن قرار داریم دفاع کنیم.»

پیولی درباره قدرت اینتر اظهار داشت:«ما با تمام وجود جنگیدیم اما نتوانستیم همیشه تمام توانایی و کیفیت تیم را در زمین نشان دهیم. اینتر قدرتمندترین تیم لیگ را در چهار سال اخیر در اختیار داشته و تنها دو قهرمانی به دست آورده است. ما هرگز تیمی به این قدرتمندی نداشتیم و یک قهرمانی به دست آوردیم اما با تمام وجود بازی کردیم حتی با اینکه نتوانستیم سطح بازی‌مان را بالا ببریم. می‌خواهیم در این بازی‌های باقیمانده نشان دهیم که چه کسی هستیم، می‌خواهیم نشان دهیم که میلان هستیم.»

این مربی ایتالیایی درباره نقش زلاتان ابراهیموویچ در این تیم گفت:«زلاتان دیروز و روز پیش از آن در کنار ما بود. او همیشه به ما نزدیک است و از ما حمایت می‌کند تا به لحظات ناخوشایند غلبه کنیم. ما کنار هم هستیم و با هم سعی می‌کنیم از این روزهای سخت عبور کنیم.»

پیولی درباره غیبتش در نشست خبری پس از شکست برابر اینتر مدعی شد:«من نبودم که خواستم در نشست خبری حضور پیدا نکنم، بلکه این تصمیم مدیریت باشگاه بود. من همیشه مسئولیت‌هایم را در نظر می‌گیرم، در غیر این صورت تا پایان فصل ساکت می‌ماندم.»

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پیامد‌های شکست در اراک؛ ضربه به شخصیت پرسپولیس، نمایان شدن مشکلات دفاعی و عیار گلر جوان
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پیولی: اینتر با قوی‌ترین تیم فقط دوبار قهرمان شد!