Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهار عضو مجمع نمایندگان کرمان از شرکت ایران خودرو دیزل بازدید کرده و با روند فعالیت ها و دستاوردهای این شرکت از نزدیک آشنا شدند.

ایکوپرس- نماینده بردسیر و سیرجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز خرسندی از توانمندی‌های تولید در ایران‌خودرو دیزل و فراهم بودن بستر مناسب برای جهش تولید، گفت: بنا بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و شعار امسال که تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گرفته است، ایران‌خودرو دیزل در دو ماهه ابتدایی سال در تولید پیشتاز بوده و با رشد تولید همگن حدود ۴۰۰ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رساندن سطح داخلی سازی قطعات به  ۷۰ درصد، گام‌های بزرگی برای بومی‌سازی خودروهای کار برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهباز حسن پور بیگلری، با اشاره به لزوم حرکت به سمت مدیریت جهادی در صنعت گفت: باید از واردات  کالاهای خارجی بی‌کیفیت جلوگیری شود تا با بومی‌سازی و داخلی سازی، حرکت رو به رشدی که در شرکت هایی همچون ایران‌خودرو دیزل شاهد هستیم به دیگر بخش‌های صنعت تسری یابد تا در نتیجه این اقدامات هماهنگ، به خودکفایی کامل دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: نهادهای مسوول، چه در حوزه های پشتیبانی صنعت و چه سازمان هایی که مشتری خودروهای تجاری (اتوبوس و کامیون) هستند باید همه تمرکز و توان خود را صرف حمایت و توسعه مجموعه‌های تولیدی مانند ایران خودرو دیزل کنند و دولت نیز با جدیت از ورود محصولاتی که مشابه داخلی دارد یا محصولات دست دوم کشورهای دیگر جلوگیری کند، زیرا زیان آن به صنعت و اقتصاد مردم و کشور غیر قابل محاسبه است.

گفتنی است، حسن‌پور بیگلری، نماینده سیرجان و عضو کمیسیون اقتصادی، صمدالله محمدی نماینده بافت و عضو کمیسیون اقتصادی، ذبیح الله اعظمی ساردویی نماینده جیرفت و عضو کمیسیون کشاورزی و منصور شکرالهی نماینده کهنوج و عضو کمیسیون نفت با حضور در شرکت ایران‌خودرو دیزل، در جریان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی این شرکت در زمینه طراحی، ساخت و تولید خودروهای تجاری قرار گرفتند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین ایران خودرو ایران خودرو دیزل عضو کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد

یک سازمان نظارتی در آمریکا یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، یک سازمان نظارتی در آمریکا روز پنجشنبه یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد.

این شکایت مربوط به تولید نفت در حوضه پرمین، یک میدان نفتی بین غرب تگزاس و جنوب شرقی نیومکزیکو، می‌شود. افزایش تولید از این حوضه تا حد زیادی به رشد زیاد تولید نفت آمریکا در سال گذشته میلادی کمک کرد، زمانی که میانگین تولید 12.9 میلیون بشکه در روز بود.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اسکات شفیلد، مدیر اجرایی سابق شرکت پایونیر را متهم کرد که وی اقدام به تبانی با کشورهای عضو اوپک کرده است تا از طریق کاهش تولید، قیمت‌های نفت را افزایش دهند.

کاهش ذخایر نفتی دنیا به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک

این اتهام در حالی مطرح می شود که این کمیسیون اعلام کرده است که مانع خرید 60 میلیارد دلاری پایونیر توسط شرکت اکسون موبیل نخواهد شد. این تصاحب بزرگترین تصاحب اکسون در 25 سال گذشته است.

این کمیسیون با 3 رای موافق در مخابل دو رای مخالف این توافق را پذیرفت.

کمیسیون تجارت فدرال همچنین اعلام کرد که قرار دادن شفیلد در هیئت مدیره اکسون به عنوان بخشی از این قراداد خرید، تماس‌های او با اوپک و احتمال هماهنگی در آن بازار را افزایش می دهد.

به عنوان بخشی از این توافق، عضویت وی در هیئت مدیره اکسون ممنوع اعلام شده است.

این سازمان نظارتی گفت که وی "صدها پیامک با نمایندگان و مقامات اوپک مبادله کرده است که در مورد پویایی بازار نفت خام، قیمت گذاری و تولید بحث می کنند."

بر اساس این گزارش، در یکی از این تماس‌ها، شفیلد تلاش کرد تا تولیدکنندگان تگزاس را وادار به کاهش تولید کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است