Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بر این اساس درحالی که تا پیش از ظهر دیروز محمد عباسی و سردار افشار از ادامه حضور در این رقابت سیاسی رسما کناره‌گیری کرده و صراحتا از حمایت خود از سیدابراهیم رییسی پرده برداشتند، حوالی غروب نیز خبر دیگری منتشر شد که بر اساس آن سردار حسین دهقان، یکی از چهره‌های شاخص دارای پیشینه نظامی در انتخابات پیش‌رو نیز به سود رییسی اعلام انصراف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن ‌هم درحالی که دهقان از جمله چهره‌هایی بود که از ماه‌ها پیش از ورود به صحنه انتخابات خبر داده و فعالیت گسترده‌ای نیز در این مدت از او شاهد بودیم. آنچه اما در این میان جالب ‌توجه بود به نفر چهارم برمی‌گشت؛ سردار سعید محمد که البته تا زمان نگارش این گزارش هنوز خبری قطعی از انصراف او از صحنه انتخابات مخابره نشده اما چنانکه اشاره شد، زمزمه‌هایی در این رابطه به گوش رسید و مهم‌تر از آن، این اخبار درگوشی این ‌طور عنوان می‌شد که کناره‌گیری محمدِ جوان نیز توام خواهد بود با حمایتش از رییسی.

در این حال و اوضاع اما سیدابراهیم رییسی که برخی ناظران با اشاره به بعضی نظرسنجی‌ها، او را کاندیدایی می‌دانند که از بالاترین شانس برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم برخوردار است، درحالی که این طیف از ناظران از مدت‌ها پیش تاکید داشتند که چه رییسی بیاید و چه نه، این جناح اصولگراست که فاتح انتخابات و «پاستور 13» خواهد بود حالا اگرچه رییسی آمده و انتظار می‌رود مشکل همیشگی اصولگرایان که همان وحدت و اجماع کامل باشد این‌ بار کمتر از هر زمان برای آنان مخاطره‌آمیز خواهد بود اما با این همه به نظر می‌رسد، پیروزی رییسی در این انتخابات لزوما به معنای پیروزی اصولگرایان نخواهد بود.

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رئیسی اصولگرایان انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۶۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند

وزارت دفاع تایوان روز شنبه اعلام کرد که در کمتر از سه ساعت ۲۲ هواپیمای چینی را در مجاورت این جزیره شناسایی کرده است.

براساس گزارش القدس العربی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای که منتشر شد، اعلام کرد: ما فعالیت‌های ۲۲ هواپیمای ارتش آزادی‌بخش خلق چین را از ساعت ۹:۳۰ (۱:۳۰ به وقت گرینویچ) رصد کردیم.

وزارت دفاع تایوان افزود: ۱۲ هواپیما از خط میانی عبور کرده و برای اهداف پدافند هوایی از شمال و مرکز تایوان وارد منطقه شناسایی شدند و پس از آن هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌ها به عنوان بخشی از گشت رزمی مشترک به ناو‌های نیروی دریایی چین پیوستند.

این تنش‌های کمتر از یک ماه قبل از مراسم تحلیف لای چینگ تی، رئیس جمهور جدید تایوان در ۲۰ مه، که چین او را یک جدایی طلب خطرناک می‌داند، ثبت شد.

خط میانی نمایانگر یک مرز غیررسمی است، اما تا حد زیادی به آن پایبند است که در امتداد وسط تنگه جداکننده تایوان و چین قرار دارد. این خط در دوران جنگ سرد در تلاش برای جداسازی طرف‌های مقابل و کاهش خطر درگیری ترسیم شد.

چین، تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو خود می‌داند. تنش‌ها بین پکن و تایپه از زمان انتخاب رئیس جمهور تسای اینگ ون در سال ۲۰۱۶ تشدید شده است و او تایوان را عملاً اساسا مستقل می‌داند که خط قرمزی برای پکن است.

بعید است که تایوان تنش‌ها را آرام کند، زیرا دولت کنونی این جزیره نیز مانند دولت تسای از اتخاذ رویکردی قاطع در قبال پکن، که هشدار داده است انتخاب وی منجر به «جنگ» خواهد شد، حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • صعود ملوان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟