Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@04:57:42 GMT

راهنمای ثبت نام در سجام

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۹۷۰۹

 

همانگونه که می‌دانید سامانه سجام یا سامانه جامع اطلاعات مشتریان به منظور تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران در بازار بورس و سرمایه راه‌اندازی شده است. از این رو ثبت نام در این سامانه برای همه فعالان بازار بورس الزامی است. اگر شما هم قصد فعالیت در بازار بورس و سرمایه را دارید، اما هنوز در این سامانه ثبت نام نکرده‌اید، در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمای ثبت نام در سجام را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزایای ثبت نام در سامانه سجام

سامانه سجام از زمان راه‌اندازی آن توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تا کنون مزایای بسیاری را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است. از این رو به شدت مورد استقبال فعالان بازار سرمایه قرار گرفته است.

تا قبل از راه‌انداری این سامانه جامع متقاضیان ملزم به مراجعه حضوری به کارگزاری‌ها برای دریافت کد بورسی بودند. اما هم اکنون با ثبت نام در سجام و دریافت کد رهگیری ده رقمی می‌توانند به صورت غیر حضوری برای دریافت کد بورسی و احراز هویت نیز اقدام کنند.

با راه‌اندازی سامانه سجام فعالیت‌های مرتبط با بازار بورس با سرعت بیش‌تر و بسیار ساده‌تر انجام می‌گیرد. از این رو استقبال بیش‌تری نیز از بازار سرمایه‌گذاری و بورس شده است.

مراحل ثبت نام در سجام

ثبت نام در سامانه سجام یک روند روتیم اینترنتی است. از این رو امکان ثبت نام در آن از طریق کامپیوتر شخصی در منزل، گوشی تلفن همراه، مراجعه به کافی نت و یا برخی از دفاتر پیشخوان امکانپذیر است.

به منظور تسهیل فرآیند ثبت نام در سجام در ادامه مراحل ثبت نام در این سامانه را مورد بررسی قرار می‌دهیم. سپس به توضیح هر یک از این مراحل خواهیم پرداخت.

مراحل اولیه برای ثبت نام در سامانه سجام به ترتیب عبارتند از :

ثبت شماره تلفن همراه ثبت کد ملی پرداخت کارمزد ثبت نام ثبت اطلاعات شخصی فرد ثبت اطلاعات ارتباطی اعم از ایمیل و ... درج کد سهامداری فرد ثبت اطلاعات مربوط به موقعیت شغلی ثبت اطلاعات مربوط به حساب بانکی تایید تعهدات و تکمیل ثبت نام

مراحل لازم برای تکمیل فرآیند ثبت نام در سجام

طی کردن مراحل مربوط به وضعیت اولیه تکمیل فرم‌های اطلاعات فرد تایید استعلام و دریافت کد رهگیری به منظور ادامه مراحل ثبت نام مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان تایید اطلاعات سهامدار در سامانه سجام و دریافت کد بورسی در صورت درخواست

راهنمای ثبت نام در سجام

داشتن شماره تلفن مراهی که به نام خود شخص باشد، یکی از ملزومات ثبت نام در سامانه سجام است. زیرا در مرحله نخست ثبت نام در این سامانه لازم است که فرد شماره تلفن همراه خود و کد امنیتی موجود در صفحه را وارد کند.

پس از آن کد تاییدی به شماره تلفن وارد شده ارسال می‌شود. این کد تایید کلیدی برای تکمیل فرآیند ثبت نام در مراحل بعدی است.

ورود کد تایید ارسال شده به همراه کد ملی و انتخاب نوع مشتری کلیدی شما را به صفحه پرداخت کارمزد هدایت خواهد کرد.

پس از پرداخت کارمزد به صفحه ثبت اطلاعات شخصی و پس از آن به صفحه ثبت اطلاعات ارتباطی هدایت خواهید شد.

درج این اطلاعات برای تکمیل ثبت نام شما در سامانه جامع اطلاعات مشتریان الزامی است. سپس با وارد کردن کد سهامداری و اطلاعات شغلی و حساب بانکی خود برای واریز مبلغ سود توسط کارگزاری به سادگی می‌توانید با انتخاب تیک تایید تهعدات مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنید.

به این ترتیب مراحل ثبت نام شما در سامانه سجام به پایان می‌رسد. اما برای احراز هویت سجام و نهایی کردن ثبت نام خود باید منتظر پیامک ارسال شده توسط این سامانه باشید. به این ترتیب می‌توانید با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان احراز هویت خود را نیز انجام داده و کد ۱۰ رقمی سجام خود را دریافت کنید.

البته ناگفته نماند که احراز هویت سجام برای افراد بالای ۱۸ سال بدون نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان از طریق اپلیکیشن آپ و یا 724 نیز امکانپذیر است. برای این منظور نیز تنها به یک گوشی هوشمند دارای دوربین سلفی برای احراز هویت نیاز خواهید داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که ۱۳ متهم با وارد کردن غیرمجاز داده‌های الکترونیکی در سامانه گمرکی به وسیله ورود اطلاعات نادرست مربوط به شماره گذرنامه و با سوء استفاده از کدملی و کد فراگیر افراد از طریق دفاتر صدور سیم کارت به عنوان مسافر ورودی هویت های جعلی را ثبت کرده‌اند.

همچنین با وارد کردن اطلاعات شناسه IMEI و مدل و مشخصات تلفن همراه تحت رویه مسافری بدون رعایت تشریفات گمرکی، کد فعال سازی دریافت نموده و بدین صورت دست به اقدامات مجرمانه زده‌اند.

بر این اساس، تعداد ۷ هزار و ۳۳۷ دستگاه گوشی تلفن همراه با ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان به صورت قاچاق وارد شده است.

در نهایت با تکمیل تحقیقات در دادسرای یزد، قرار جلب به دادرسی متهمان به اتهاماتی از قبیل مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه ای، دسترسی غیرمجاز به سامانه های مخابراتی و جعل رایانه ای صادر شد و پرونده پس از صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری» + مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»/ مراحل گزینش و مدارک امتیازآور