Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، داود حاج قاسمعلی به جلسه این سازمان با مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه کمیساریای عالی پناهندگان در خصوص پوشش بیمه پایه برای پناهجویان و مهاجران خارجی اشاره کرد و افزود: سازمان بیمه سلامت ایران از سال ۹۴ پوشش بیمه پایه اتباع و پناهندگان خارجی در ایران را با پوشش بیمه ای حدود ۵۹ هزار نفر آغاز کرد و این تعداد به مرور طی سالهای گذشته افزایش یافت به طوری که اکنون ۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: تعداد اتباع و مهاجرین خارجی که با مجوز در ایران ساکن هستند حدود یک میلیون نفر است که از این تعداد نزدیک به ۲ هزار نفر بیمار خاص بوده و به طور کامل تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار دارند، در مجموع ۱۲۰ هزار نفر جمعیتی هستند که به عنوان اتباع آسیب پذیر توسط وزارت کشور جهت ارائه خدمات به سازمان بیمه سلامت معرفی می‌شوند.

وی تاکید کرد: شروع قرارداد سنواتی سازمان معمولا از ۶ اسفند ماه هر سال تا ۶ اسفند سال بعد به مدت یک سال است، خدماتی که به این گروه ارائه می‌شود کاملا مشابه خدماتی است که به هموطنان ارائه می دهیم، تا سال گذشته خدمت دهی به این گروه محدود به بخش دولتی بود اما امسال با توجه به درخواست معاونت درمان وزارت بهداشت و افزایش سرانه، امکان مراجعه به بخش های خصوصی طرف قرارداد برای اتباع فراهم شده و می توانند همانند سایر بیمه شدگان خدمات را بدون هیچ تفاوتی دریافت کنند.  

حاج قاسمعلی گفت: برای بارگذاری اطلاعات بیمه شدگان در سامانه ابتدا باید عکس بیمه شده به منظور احراز هویت در سامانه قرار گیرد و به همین منظور نیاز است که افراد به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و تنها در این صورت می‌توانند خدمات دریافت کنند.

وی ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که این افراد به رغم اینکه اطلاعاتشان در سامانه بارگذاری می شود، عموما تا پایان قرارداد ۱۰ تا ۱۵ درصدشان به دفاتر پیشخوان برای تکمیل این فرآیند مراجعه نمی کنند، در حال حاضر که حدود ۳ ماه از شروع قرارداد جدید گذشته است حدود ۵۰ درصد اتباع برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده اند. انتظارمان این است با توجه به اینکه وزارت کشور محل استقرار این افراد را می‌داند از طریق پخش اطلاعیه و یا ارسال پیامک و اعلام در رسانه های عمومی اطلاع رسانی کند تا از پوشش بیمه ای خود به صورت رایگان استفاده کنند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۰ هزار نفر از اتباع و مهاجرین خارجی جدید تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، گفت: ما از وزارت کشور درخواست کرده‌ایم با توجه به منابعی که دولت قرار است به این موضوع اختصاص دهد، نزدیک به ۵۰ هزار نفر دیگر را نیز به ما معرفی کنند تا تحت پوشش بیمه ای قرار گیرند.

حاج قاسمعلی افزود: تمام حق بیمه اتباع آسیب پذیر و بیماران خاص رایگان است و منابع آن از طریق کمیساریا تامین می شود، افراد غیر آسیب پذیر باید حق سرانه را خودشان پرداخت کنند که جمعیت ثبت نام کرده آنان تاکنون کمتر از ۱۰ هزار نفر است و  تعداد کمی می توانند حق بیمه مصوب را تامین و تحت پوشش قرار بگیرند.

برچسب‌ها وزارت کشور بیمه سلامت اتباع خارجی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور بیمه سلامت اتباع خارجی وزارت کشور بیمه سلامت اتباع خارجی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور سازمان بیمه سلامت ایران پوشش بیمه پایه تحت پوشش بیمه وزارت کشور هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد

حسین رنجبران در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، در واکنش به برخی اخبار مبنی حساب‌های بدون مجوز این سازمان و تعیین تکلیف این حساب‌های بانکی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران یا سازمان بیمه خدمات درمانی سابق، طبق مواد ۳۹ و ۷۶ قانون محاسبات عمومی کشور جزو مستثنیات نگهداری و افتتاح حساب نزد بانک مرکزی محسوب می‌شود. در همین راستا هیأت وزیران در سال ۱۳۷۴ مصوب نموده که سازمان بیمه خدمات درمانی از مصادیق شرکت‌های بیمه موضوع مواد ۳۹ و ۷۶ قانون محاسبات عمومی کشور مصوب ۱۳۶۶ بوده و از افتتاح حساب بانکی نزد خزانه و واریز وجوه حاصله از درآمدهای خود به حساب یاد شده معاف است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: همچنین در دستورالعمل بند (ب) ماده ۱۷ قانون برنامه ششم، بند (الف) ماده ۲۰ قانون احکام دائمی نیز این موضوع تکرار و تصریح شده است، در این مواد قانونی تاکید شده مادامی که دستگاه اجرایی از مشمول مواد ۳۹ و ۷۶ قانون محاسبات عمومی مستثنی باشد، انتقال حساب الزامی نخواهد بود؛ لذا سازمان بیمه سلامت بر اساس مواد یاد شده جز مستثنیات است.

رنجبران ادامه داد: در تبصره ماده ۳ این دستورالعمل نیز آمده که مؤسسات اعتباری و شرکت‌های بیمه دولتی مادامی که از شمول مواد ۳۹ و ۷۶ قانون محاسبات عمومی مستثنی باشند، از رعایت مفاد این ماده معاف هستند.

وی تصریح کرد: تمام حساب‌های ورودی بیمه سلامت (درآمدی) با توجه به تأکیدات و شفاف سازی عملکرد در قالب حساب واحد خزانه نزد بانک مرکزی صورت می‌گیرد، بنابراین بدون شک غیر از این مسیر یک ریال جابه جایی انجام نمی‌شود.

رنجبران اظهار داشت: در خصوص مصرف منابع سازمان از بانک عامل استفاده می‌شود که تنها برای سهولت کار، سرعت و چابک سازی و به ویژه اطمینان در پرداخت به موقع و صحیح مطالبات مؤسسات درمانی و پرداخت به وقت به بیماران صعب العلاج انجام می‌شود. لذا اگر این سازمان در پرداخت مطالبات مؤسسات منظم و تقریباً به وقت عمل می‌کند؛ یکی از دلایل مهم آن، ایجاد زیرساخت‌های فناوری نوین با مشارکت فعال بانک عامل است. ما همواره به دنبال واریزی سریع مطالبات مؤسسات ارائه دهند خدمات درمانی هستیم تا بتوانیم به بیمه شدگان بیمه سلامت که بیش از نیمی از جمعیت کشور را در بر می‌گیرند، خدمات مناسب‌تری ارائه نمائیم.

کد خبر 6098861 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی