Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:10:55 GMT

مه غلیظ آزادراه های زنجان را فراگرفت

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۷۹۹۴

مه غلیظ آزادراه های زنجان را فراگرفت

جواد یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آزاد راه های استان زنجان جاده های ترانزیت زنجان به قزوین، زنجان - میانه و زنجان - بیجار، خدابنده به همدان و دندی به تخت سلیمان نیز پوشیده از مه غلیظ است.

وی تاکید کرد: در جاده های زنجان - طارم، زنجان -دندی، زنجان - سلطانیه، زنجان - تهم - چورزق  و سلطانیه به خدابنده موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: ضرورت دارد رانندگان برای تردد از این مسیرها از چراغ های مه شکن استفاده کنند.
یوسفی، از همه رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان زنجان خواست، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز کنند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر تردد در دیگر جاده های استان به صورت عادی و روان جریان دارد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۰ گردنه کوهستانی و صعب العبور و مجتمع های بین راهی این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
یوسفی اظهارداشت: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

برچسب‌ها بارش باران تردد جاده ای زنجان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران تردد جاده ای زنجان بارش باران تردد جاده ای زنجان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان اخبار کنکور اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مسیرهای ارتباطی استان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد

محمد محمدی با بیان اینکه هم اکنون ۳۳ دستگاه ثبت تخلفات در جاده‌های استان فعال است، افزود: چهار سامانه دیگر تا پایان فصل بهار در سطح جاده های استان نصب می شود.

وی با بیان اینکه نصب چهار سامانه دیگر در جاده های استان برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: با تحقق این موضوع، تعداد دستگاه های ثبت تخلفات در جاده های استان تا پایان امسال به ۴۱ دستگاه خواهد رسید که سهم بسزایی در کاهش تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی دارد.

این مسوول در ادامه به آمار تردد خودروها در جاده های استان طی فروردین سال جاری اشاره کرد و گفت:در این مدت در مجموع تردد حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در مسیرهای استان ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه قبل هشت درصد افزایش داشته است.

محمدی افزود: بیشترین ترافیک در این مدت در آزادراه زنجان به قزوین (باند جنوبی) با تردد حدود ۹۰۲ هزار و ۱۸۳ وسلیه نقلیه با نرخ متوسط یک هزار و ۲۱۴ تردد در ساعت ثبت شده که حدود ۳۵ درصد بیشتر از حد نرمال بوده است.

به گفته وی، ۱۵ درصد از کل ترددها، مربوط به وسائل نقلیه سنگین بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: بیشترین تخلفات سرعت غیر مجاز در محور سرچم- اردبیل و آزاد راه تبریز - زنجان بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به کارکرد سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در آزادراه های زنجان -قزوین، زنجان - تبریز، جاده ترانزیت زنجان- ابهر، زنجان - میانه و سرچم - اردبیل و سامانه های توزین در حال حرکت در محورهای آزادراه زنجان- قزوین، ابهر - زنجان، زنجان- ابهر، بیجار- زنجان و دندی- زنجان ۴۰ هزار و ۹۵۴ تخلف سرعت غیر مجاز و ۱۲ هزار و ۱۶۹ تخلف اضافه بار ثبت و ارسال شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطر نشان کرد: این میزان حدود سه درصد از ترددهای صورت گرفته در محورهای فوق بوده که نشان دهنده سهم قالب توجه سامانه ها در کاهش تخلفات جاده ای است .

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه