Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «همسایه های خانم جان» روایت پرستار مدافع حرم، احسان جاویدی از چهارماه حضورش در بیمارستان ابوکمال سوریه نوشته زینب عرفانیان رونمایی شد.

به گزارش مشرق، آئین رونمایی از کتاب همسایه های خانم جان همزمان با سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت در سازمان رسانه ای اوج برگزار شد. 

این کتاب روایت پرستار مدافع حرم احسان جاویدی از چهارماه حضورش در بیمارستان ابوکمال سوریه به قلم  زینب عرفانیان نویسنده دو اثر تحسین شده (درگاه این خانه بوسیدنی است) و (مربع های قرمز) است که توسط نشر شهید کاظمی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینب عرفانیان نویسنده کتاب با اشاره به اینکه این کتاب اولین اثرش در حوزه مقاومت است گفت : همسایه خانم جان روایتی است از جوانانی که پرچم ایران را در قلب قلمرو خیالی داعش بالا بردند و با خونشان پایش ایستادند . آنها ک در جهان ،منطقه و سوریه برای ایران و مردمانش آبرو خریدند ولو به قیمت با ارزش ترین دارایی یعنی جان شان

نویسنده همسایه های خانم جان ادامه داد: آن ها اگر نبودند و جنگ را بیرون از مرزها اداره نمی کردند امروز باید در کرمانشاه می جنگیدیم و وقایع این نبرد دیگر  مثل امروز با عزت روایت نمی شد بلکه حسرت بود و حسرت.

عرفانیان تصریح کرد : همسایه های خانم جان روایتی است از سربازان مکتب حاج قاسم .روایتی از لایه های زیرین نبرد سوریه. روایتی از اخلاص و سبک نبردشان. سبک برخوردشان با اسیر و نوع خدمت رسانی شان، خدمت به همسایگان خانم جان ، همسایگانی هرچند بی معرفت به حق همسایگی و اسیر تفکرات معاندانه داعش . 

کام نوزادان داعشی را به تربت سیدالشهدا متبرک می کردیم

 احسان جاویدی راوی کتاب با اشاره به یکی از خاطرات جالبش در بیمارستان زنان و زایمان سوریه گفت :  زمانی که راهی سوریه می شدم مادرم یک مهر تربت در ساکم گذاشت تا با آن نماز بخونم هنگامی که نوزادان داعشی متولد می شدند از این مهر استفاده می کردیم و کامشان را با تربت سیدالشهدا برمی داشتیم. حتی در گوش این نوزادان اذان با ذکر اشهد ان علی ولی الله می گفتیم تا دشمن امیرالمومنین علی و اولادش نشوند . 

وی ادامه داد: در مدت چهار ماه حضورم در سوریه ۲۶۰ نوزاد داعشی را با همین شیوه به دنیا آوردیم.

گفتنی است در این مراسم حاج حسین یکتا راوی دفاع مقدس و سردار محمدرضا فلاح زاده  جانشین نیروی قدس سپاه حضور داشتند و طی سخنرانی ای از نویسنده و راوی کتاب تقدیر کردند.

در پایان با پرچم گنبد حضرت زینب و پنج انگشتر اهدایی از طرف خانواده سردار شهید قاسم سلیمانی از همسر احسان جاویدی مدافع حرم و راوی کتاب ، زینب عرفانیان نویسنده کتاب ،حاج حسین یکتا ، مادر شهیدان خالقی و همسر یکی از شهدا تجلیل به عمل آمد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین مشرق کتاب دفاع مقدس همسایه های خانم جان زینب عرفانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت مشکل‌تراشی بی‌سابقه برای پزشکان زن؛ کمر شلوارت را پایین‌تر بکش!

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع از ورود جراحان زن به کنگره شد.

 

به گزارش اعتماد، گزارشی از حاشیه‌های کنگره چهل‌وپنجم جامعه جراحان را که دیروز و به روال سال‌های قبل در مرکز همایش‌های رازی واقع در محوطه دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، بخوانید.

مشاهدات خبرنگار حاکی از این بود که از ساعت ۸ صبح و از ابتدای آغاز کنگره، مامور حراست این دانشگاه با همراهی یک خانم محجبه - در اتاقک کوچکی که محل ورود دانشجو و مراجعان است - از ورود پزشکان زن و خانم‌های فعال در تولید تجهیزات پزشکی به بهانه بدحجابی و کوتاهی قد مانتو یا شلوار یا تنگ بودن مانتو جلوگیری می‌کرد و ورود مهمانان کنگره، مشروط به تعویض و تغییر لباس بود.

طبق مشاهدات در این اتاقک کوچک، یکی از آقایان عضو هیات برگزارکننده کنگره هم حضور داشت و زمانی که یکی از بانوان مهمان کنگره با ممانعت مامور حراست برای ورود به محوطه دانشگاه مواجه شد، این آقا، کت خود را -‌کت مردانه با قواره‌ای بزرگ‌- به این خانم داد و طبق دستور مامور حراست، مقرر شد که این خانم تا زمانی که در کنگره حضور دارد، این کت مردانه را به تن داشته باشد وگرنه اجازه حضور در کنگره نخواهد داشت که به دنبال موافقت مامور حراست، این خانم در همان اتاقک کوچک و در مقابل چشم آقای مامور حراست! مانتوی خود را تعویض کرد و کت مردانه را پوشید.

باقی بانوان شرکت‌کننده در این کنگره با وضع مشابه مواجه بودند. یکی از پزشکان زن که برای شرکت در این کنگره از شهر اهواز به تهران آمده بود گفت که مامور حراست او را وادار کرده مانتو بخرد و این خانم، مجبور شده با اجاره یک خودروی اینترنتی، به مراکز خرید نزدیک به مرکز همایش‌های رازی برود و برای خرید مانتویی که مطابق تاکید مامور حراست بوده، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پول بدهد تا اجازه ورود به کنگره بگیرد.

پزشک دیگری گفت مامور حراست او را وادار کرده به خانواده‌اش تلفن بزند و آنها با وجود ترافیک و شلوغی بزرگراه همت و تمام محورهای اطراف محل برگزاری همایش در ساعات صبحگاهی، برایش مانتو بیاورند تا بعد از تعویض لباس و پوشیدن مانتوی مناسب! اجازه ورود به کنگره داشته باشد.

پزشک دیگری گفت مامور حراست با مشاهده قد شلوار این خانم به او گفته «کمر شلوارت را باید به اندازه‌ای پایین بکشی که بالاتر از مچ پاهایت معلوم نباشد!»

مشکل‌تراشی حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ورود مهمانان کنگره به قدری ادامه یافت که برخی روسای انجمن‌های تخصصی ناچار شدند محل برگزاری کنگره را ترک کرده و در میانه سخنرانی‌ها، به همان اتاقک کوچک بروند و با چانه‌زنی، مشکل «پوشش» مهمانان را حل کنند آن‌هم درحالی که تمام مهمانان کنگره که همگی، پزشک و از اعضای جامعه پزشکی هستند اذعان داشتند که هر سال در کنگره حضور داشتند اما طی دو دهه اخیر و در طول فعالیت ۴ دولت اصولگرا و میانه‌رو از نیمه دهه ۱۳۸۰، این برخوردها با مهمانان این کنگره بی‌سابقه بوده است.

مامور حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران، دیروز حتی از ورود خبرنگار صدا و سیما هم به بهانه هماهنگ نشدن ورود دوربین و وسایل صدابرداری جلوگیری کرد درحالی که خبرنگار این رسانه، طبق روال هر ساله و معمول، دعوتنامه رسمی جامعه جراحان را ارائه داد اما حراست دانشگاه مدعی بود که بنا به تصمیمات جدید باید از روزهای قبل برای وسایل صوتی و تصویری مجوز جداگانه صادر می‌شد.

دیگر خبرها

  • روایت مشکل‌تراشی بی‌سابقه برای پزشکان زن؛ کمر شلوارت را پایین‌تر بکش!
  • تمرکز نشر صاد بر انتشار داستان‌هایی با روایت ایرانی است
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است