Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلانی با بیان اینکه تلاش مجریان و ناظران انتخابات در استان ایلام، برگزاری انتخابات سالم، شفاف و رقابتی با رعایت اصل بی طرفی است، گفت: مجموعه بازرسی کل استان بر رعایت اصل بی طرفی و قانونمداری در انتخابات توجه و مراقبت خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل بازرسی استان ایلام در جلسه همایش توجیهی و آموزشی هیئت های نظارت مرکز، شهرستان ها و بخش های استان اظهار کرد: ان شاءالله انتخابات پرشور و حماسه سازی را در ابتدای قرن جدید در سال سوم گام دوم چهل ساله انقلاب اسلامی را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«مهدی اصلانی» یادآور شد: همگان در دنیا شاهد خواهند بود که چگونه این مردم عزیز برای حمایت از جبهه مقاومت و پیشرفت و آبادانی مملکت و ساختن ایران بزرگ اسلامی برای زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج)، حماسه ای بزرگ در انتخابات در پیش رو رقم خواهند زد.

 

وی با تاکید بر لزوم پذیرش نظر شورای نگهبان، گفت: باید  مبنا را قانون و رعایت اخلاق و ادب قرار دهیم و از جوسازی و زیر سوال بردن عملکرد برگزار کنندگان انتخابات به خصوص ناظرین و شورای نگهبان که به وظیفه تاریخی و قانونی خود عمل کرده اند، خودداری کنند.

 

بازرس کل استان ایلام تصریح کرد: امام راحل (ره) می فرمایند که فضاسازی علیه شورای نگهبان به عنوان افساد فی الارض محسوب می شود و مقام معظم رهبری نیز در همین رابطه تاکید فرمودند که اخلال در امر نظارت شورای نگهبان و به تبع آن دفاتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استانها گناه و جرم محسوب می شود.

 

اصلانی با تاکید بر وجود فضای همدلی و همراهی مجریان انتخابات، ناظرین مجموعه دستگاه های قضایی و نظارتی در استان، افزود: مردم انقلابی استان ایلام همواره دین خود را نسبت به نظام و انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف نشان داده و با مشارکت بالای ۷۰ درصد مردم در ادوار مختلف در انتخابات پیشین حضور یافته اند و معمولا ایلام به عنوان یکی از استان های اول تا سوم در  مشارکت بالای حضور در صندوق های رای بوده است.

وی گفت: چنانچه مردم از باب مشکلات و تنگناهای اقتصادی و ایجاد فضای یاس و ناامیدی، نگرانی هایی احساس می‌کنند، بایستی توجه داشته باشند، بدون در نظر گرفتن فضاسازی دشمنان، از فرصت حضور آزادانه و رقابت سالم با وجود نامزدهایی از جریانات مختلف و سلایق متفاوت برای تغییر وضع موجود استفاده کرده و با رای دادن به افراد برنامه محوری که دارای شاخص های مورد تاکید مقام معظم رهبری هستند، به تغییر وضع موجود کمک کنند.

 

اصلانی با اشاره به وظیفه سازمان بازرسی کل کشور بر اساس اصل ۱۷۴ در نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاههای اداری کشور، خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان بازرسی در کنار دفتر نظارت بر شورای نگهبان که وظیفه نظارت عام بر کلیه مراحل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را برعهده دارد، عملکرد مجریان انتخابات در اجرای قانون انتخابات ریاست جمهوری را رصد و نظارت خواهند کرد و چنانچه مواردی از عدم رعایت این قانون متوجه مدیران دستگاههای اجرایی باشد، افراد متخلف را تحت تعقیب اداری یا کیفری قرار داده گزارشات لازم را به مراجع ذی صلاح ارسال خواهد شد.

 

بازرس کل استان ایلام در ادامه با اشاره به ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری افزود: هرگونه فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری با استفاده از امکانات دولتی یا استفاده از خدمت کارکنان در ساعات اداری در تبليغات له یا علیه نامزدها یا با ذکر سمت های قانونی و پستهای مدیریتی ممنوع بوده، جرم شناخته شده است

 

وی با تاکید بر حضور فعالانه و جدی بازرسی کل استان با حمایت دستگاه قضایی و رئیس کل محترم دادگستری در نظارت بر عملکرد این دوره از انتخابات ریاست جمهوری تا اعلام نتایج آن، تصریح کرد: بدین منظور یک سامانه مجازی برای دریافت گزارشات مردمی طراحی شده است به نام سامانه گزارشگران و علاوه بر آن هیات بازرسی تشکیل شده تا عملکرد مجریان انتخابات و دستگاه‌های اجرایی در عدم استفاده از امکانات دولتی له یا عليه نامزدها را تا اعلام نتایج آرا رصد و بررسی خواهد کرد.

 

مدیرکل بازرسی استان ایلام ابراز کرد: شورای نگهبان و دفاتر نظارت بر شورای نگهبان، همگی وظیفه حفظ اسلامیت نظام و صیانت از جمهوریت و آرای مردم را بر عهده دارند و همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات استان اعم از مجریان و ناظران و مجموعه بازرسی کل استان بر رعایت اصل بی طرفی و قانونمداری توجه و مراقبت خواهند داشت.

 


اصلانی با اشاره به عملکرد ضعیف ملت و دولت آمریکا و فضاحت در جریان برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور، گفت: در ادوار مختلف انتخابات نظام جمهوری اسلامی، همگان شاهد حضور و روی کار آمدن افرادی با سلایق مختلف و بعضا متضاد در  اداره امور کشور بوده اند، که این امر نشان دهنده قابلیت نظام جمهوری اسلامی در جابجایی آسان قدرت با تاکید بر میزان بودن رای ملت است.


بازرس کل استان ایلام تصریح کرد: مردم شریف استان ایلام این اطمینان را داشته باشند که تمام همت و تلاش مجریان و ناظران انتخابات در استان ایلام، برگزاری انتخابات سالم و شفاف و رقابتی با رعایت اصل بی طرفی است و از این فرصت تعیین سرنوشت استفاده کنند و انتخاباتی شکوهمند را رقم بزنند.

 

گفتنی است این نشست با حضور رئیس ستاد انتخابات استان و شهرستان ایلام، رئیس کل دادگستری، دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان و فرماندهی انتظامی استان و مدیرکل صدا و سیما استان برگزار شد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازرس استان ایلام انتخابات انتخابات ریاست جمهوری برگزاری انتخابات رعایت اصل بی طرفی شورای نگهبان استان ایلام بازرسی کل کل استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همدلی و همراهی شوراها در کنار اختلاف نظرها، موجب امیدواری مردم و رفع مشکلات آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز _نهم اردیبهشت_در مراسم روز شوراها در شهرستان خوسف با بیان اینکه موضوع مشورت و شورا از جایگاه بسیار ارزنده‌ای در اسلام برخوردار است، اظهار کرد: از آیات و روایات، قانون اساسی و فرمان امام راحل و نقشی که شوراها به خوبی در سطوح مختلف روستا، بخش، شهر و استان ایفا می‌کنند می‌توان به جایگاه این نهاد پی برد.

وی با بیان اینکه در قرآن سوره‌ای تحت عنوان شوری داریم، افزود: در آیه ۳۸ سوره شوری، مشورت و شورا را هم‌زمان در کنار دعوت بندگان به اسلام داریم و در ادامه آیه مشورت و شورا در کنار اقامه نماز و انفاق آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که قانون اساسی ما برگرفته از آیات و روایات و شرع مقدس است، یادآور شد: اصل ۱۰۰ قانون اساسی بر این موضوع تأکید دارد که شوراها به منظور پیشبرد امورات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در روستا، بخش، شهر و استان شکل بگیرد تا مددکار مردم در پیگیری مشکلات باشند.

طالبی با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل شوراها گفت: رهبر معظم انقلاب هم در راستای زنجیره دولت‌سازی، از شوراها نام می‌برند و شوراها را مکملی برای ساختن دولت اسلامی برای رفع مشکلات مردم و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما انتخابات‌های زیادی از جمله ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا را داریم، افزود: برخلاف تبلیغات مسموم دشمن که می‌خواهند نظام ما را در دنیا استبدادی قلمداد کنند، ما به‌طور میانگین هر سال یک انتخابات مهم داریم که نشان از مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به روحیه جهادی مسئولان در پاسخگویی به مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان باید به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم باشند و محور عمل ما هم قانون باشد.

طالبی با بیان اینکه برخی قانون شکنان قانون را زیر پا می‌گذارند، افزود: قانون باید به نفع مردم تفسیر شود نه اینکه آن را زیر پا بگذاریم، بارها بر این موضوع در شورای اداری تأکید شده لذا مسئولان باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر همراهی اعضای شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: شوراها برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند و موجب امیدواری مردم شود باید همدل و همراه باشند، اختلاف نظرها طبیعی است اما نباید به بطن جامعه کشیده شود.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی و جناحی و یا حزبی نباید در امورات کاری شوراها و رفع مشکلات مردم تأثیر بگذارد، افزود: اعتبارات دولتی شوراها بسیار محدود است اما تهیه درآمد از هر طریقی درست نیست.

طالبی گریزی به انتخابات پیش رو در خراسان جنوبی زد و گفت: در مرحله اول انتخابات مجلس، اعضا به خوبی عمل کردند و ما تخلف خاصی را مشاهده نکردیم، در مرحله دوم هم همین انتظار است.

وی به چهار اصل مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: اظهار نظر بر له یا علیه هر کاندیدایی درست نیست و طبق ماده قانونی انتخابات، شوراهای اسلامی هم همانند سایر مسئولان نباید از کاندیدی طرفداری و یا دست به تخریب کاندیدی بزنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته گفت: اقدامات بزرگی در منطقه، استان و کشور انجام شده و وظیفه ما بررسی و حل مشکلات مردم است، در حوزه تصمیم‌گیری اجرایی در استان همیشه بر توزیع عدالت و نظارت بر آن تأکید شده است.

طالبی گفت: به شهرستان خوسف توجه خوبی شده اما در جاهایی که نارسایی و کمبود بیشتر است باید ویژه توجه کرد و با اولویت بندی، مسائل و مشکلات را رفع کرد.

کد خبر 748882

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی