Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر قادری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشکیل جلسه‌ای با موضوع آزادراه شیراز – بوشهر در تهران گفت:‌ در این جلسه که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشورو استاندار فارس برگزار شد،  توافق شد که در ابتدا دو قطعه آزادراه به‌طول ۱۰۰ کیلومتر حدفاصل شیراز تا کازرون اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در این جلسه مقرر شد که 100 کیلومتر بعدی این آزادراه یعنی از کازرون تا بوشهردر مرحله بعد برای مشارکت به سرمایه‌گذاران واگذار شود.
قادری گفت:  در این جلسه، موضوع سهم ۴۰ درصدی شرکت‌های جهانپارس و آبادراهان و ۴۰ درصدی دولت مورد توافق قرار گرفت،  در مورد ۲۰ درصد باقیمانده هم قرار شد که دو شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت فارس و بوشهر هرکدام ۱۰ درصد در این پروژه مشارکت کنند.
وی اظهار داشت:‌ در این جلسه که سوم خردادماه با حضور اینجانب، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران و ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس و همچنین معاونان عمرانی استانداری‌های فارس و بوشهر و شرکت‌های سرمایه‌گذار طرح برگزار شد، مقرر شد که سرمایه‌گذاران در مدت 10 روز نکات مورد نظر خود را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کنند تا در تفاهم‌نامه گنجانده و پس از امضای تفاهم‌نامه برای تصویب به هیات دولت ارسال شود.

 پیگیری برای جلب مشارکت وزارت صمت در انتقال آب خلیج فارس به استان فارس
در جلسه‌ای که با حضور جعفر قادری و ابراهیم عزیزی نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس و محمدرضا رضازاده مدیرعامل سابق شرکت آب و نیروی ایران و استاندار اسبق فارس با وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، درباره موضوع مشارکت وزارت صمت در پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس و نیز موضوعات صنعتی استان بحث و بررسی شد.
بنا بر گزارش ارسالی روز شنبه دفتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در این جلسه از وزیر صمت درخواست مشارکت ۲۰ تا ۳۰ درصدی وزارتخانه در سهام شرکت مجری خط انتقال آب به فارس شد که وزیر موضوع را به مدیرعامل ایمیدرو ارجاع و مکتوب کردند که شما به هر جمع بندی با مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برسید من آن را تایید می‌کنم.
بنا بر این گزارش، در ادامه این جلسه از وزیرصمت، درخواست شتاب بخشی به انعقاد خرید تضمینی آب در حال انتقال به منطقه ویژه اقتصادی لامرد شد که این درخواست هم توسط وزیر برای اقدام به ایمیدرو ابلاغ شد.
در این جلسه همچنین بحث تامین سنگ آهن برای واحدهای فولادی فارس،  تسهیلات برای یکی از واحدهای بزرگ صنعتی فارس و نیز صدور مجوز تخصیص ارز برای واردات ماشین آلات یکی از واحدهای بزرگ صنعتی فارس از وزیر درخواست شد که مورد موافقت وزیر صمت قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، جلسه دیگری با مدیرعامل ایمیدرو برگزار شد و در راستای تفویض اختیار وزیر به مدیرعامل ایمیدرو قرار شد یکی از شرکتهای مجری یکی از خطوط انتقال آب به استانهای کویری که وابسته به وزارت صمت است به میزان ۳۰ درصد در پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس مشارکت کند.
بنا بر این گزارش دریافتی، در پروژه انتقال آب به استان فارس شرکت فراآب رسان ۵۱ درصد، شرکت‌های وابسته به وزارت صمت ۳۰ درصد و شرکت‌های صنعتی فارس ۲۹ درصد مشارکت دارند.
گزارش دفتر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس از نتایج این جلسه می‌افزاید: در راستای دستور وزیر صمت، شرکت ایمیدرو در اولین فرصت قرارداد خرید تضمینی انتقال آب به منطقه ویژه اقتصادی لامرد را امضا خواهد کرد.
بنا بر این گزارش، انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس از دو مسیر پارسیان - لامرد و بوشهر- کازرون پیش بینی شده است.

برچسب‌ها بوشهر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طرح انتقال آب خلیج فارس سید موسی خادمی وزارت راه و شهرسازی نماینده مجلس شورای اسلامی شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس پروندهٔ خبری انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس به استان‌های کویری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طرح انتقال آب خلیج فارس بوشهر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طرح انتقال آب خلیج فارس سید موسی خادمی وزارت راه و شهرسازی نماینده مجلس شورای اسلامی شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس اخبار کنکور خلیج فارس به استان فارس انتقال آب مردم شیراز وزارت صمت برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با روز ملی خلیج‌ فارس برنامه‌های متعددی در سواحل استان بوشهر در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی برگزار شد.

عبدالله شاهینی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم روز ملی خلیج‌فارس تهیه تابلوی «فرزند خلیج‌ فارس» بود که شامگاه سه‌شنبه از آن رونمایی شد.

وی افزود: این تابلو به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی اثر سیاه قلم تحت عنوان «فرزند خلیج فارس» با حضور مسئولان استان بوشهر در مراسمی در حاشیه خلیج‌فارس رونمایی شد.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: این تابلو که مزین به تصویر شهید شاخص سال ۱۳۹۴ شهید نادر مهدوی، سردار بزرگ مقابله با آمریکا در خلیج‌ فارس است در مراسم ویژه‌ای به مناسبت روز ملی خلیج‌ فارس در ساحل بوشهر با حضور رئیس حوزه هنری استان بوشهر و دیگر مسئولان رونمایی شد.

وی ادامه داد: این اثر به سفارش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در ابعاد ۵۰ در ۷۰ و توسط فاطمه نیک‌چهر تهیه شده است.

کد خبر 6093865

دیگر خبرها

  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر
  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است