Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد تأکید کرد که برگزاری انتخابات در موعد خود به چالش کشیدن خواسته و اراده غرب بود.

بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه "السوریه" درباره پیام‌های سخنان اسد بعد از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این پیام‌ها پاسخی به پیام‌های مردم سوریه در این مناسبت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره محاصره مردم سوریه و تلاش‌ها برای فتنه‌انگیزی صحبت کرد و گفت: سوری‌ها در انتخابات شرکت کردند تا بگویند:ما خودمان تصمیم می‌گیریم و هر کاری که شما کردید هیچ تأثیری روی ما ندارد چراکه شما می‌خواهید بین ما و رهبرانمان فتنه بیندازید.

شعبان گفت: حدود یک سال قبل از انتخابات آن‌ها تبلیغ می‌کردند که این مسئله مغایر با مشروعیت و قانون اساسی و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است. برگزاری انتخابات در موعد خود چالش بزرگی برای خواست و اراده غرب بود. پایداری اسد در پایداری کشور یک مسئله اساسی بود چراکه او کشور را رهبری می‌کند.

وی گفت: مردم سوریه به مرحله تحول چشمگیر یا نقطه تحول رسیده‌اند و افزایش مهارت و پایداری و دفاع از وطن مردم سوریه را به این مرحله از آگاهی رساند. کسانی که روی شکست انتخابات حساب باز کرده بودند همان کسانی هستند که پشت تبلیغات غرب هستند. کشورهایی که با سوریه جنگیدند و تروریست‌ها را وارد کشورمان کردند همان کسانی هستند که با انتخابات مخالفند برای همین نباید به حرفشان توجه کنیم. موضع امروزه در سوریه آغاز آگاهی است و ما آنچه به نفعمان است انجام می‌دهیم و به حرف‌های مغرضانه گوش نمی‌دهیم.

وی درباره فلسطین گفت: اگر پایداری سوریه و به شکست کشاندن طرح خطرناک علیه سوریه نبود امروز شاهد خیزش مردم فلسطین نبودیم؛ چراکه اوضاع و شرایط به هم مربوط است. فلسطین و سوریه ثابت کردند که دشمن توانی ندارد و ما قادر به پیروزی هستیم.

وی درباره تقدیر اسد از گروه‌های مقاومت فلسطین گفت: من برخی مواضع را شنیدم که گفته می‌شد که فلانی از قطر و ایران تشکر کرده است اما از سوریه نه. بشار اسد منتظر تشکر از سوی هیچ طرفی نیست و کاری که انجام می‌دهد همان کاری است که به عنوان یک رهبر در جهان عربی انجام می‌دهد و به عنوان کسی که ایمان دارد مقاومت سرنوشت است و باید از آن حمایت کرد. سوریه گزینه مقاومت را کنار نمی‌گذارد و از هیچ کسی انتظار ندارد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مردم سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد