Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌های جداگانه به استاندار گلستان مراتب ثبت ملی هفت اثر طبیعی را ابلاغ کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان در نامه‌ای به هادی حق‌شناس استاندار گلستان نوشت: در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب دی ماه ۱۳۸۲ و آئین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ ت ۳۲۹۱۵ ه، هیأت محترم وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی، درخت چنار کهنسال روستای سر طاق واقع در استان گلستان، شهرستان بندر گز، بخش مرکزی، روستای سر طاق، ضلع جنوب غربی امامزاده علیرضا، پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۷۹۱ مورخ ۹۹/۱۱/۱۸ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید، ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: اثر مذکور (درخت چنار کهنسال روستای سر طاق) ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارت است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارت خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.

مونسان همچنین در ۶ نامه مشابه و جداگانه دیگر ثبت ملی ۶ اثر طبیعی ملی را به استاندار گلستان به شرح زیر ابلاغ کرد:

آبشارهای لو واقع در شهرستان گالیکش، بخش مرکزی، دهستان لوه، روستای لوه به شماره ۶۰۵ مورخ ۹۸/۶/۶

مجموعه آبشارهای لاملیچ روستای سرکلاته واقع در شهرستان کردکوی، بخش مرکزی، دهستان چهار کوه، روستای سرکلاته خرابشهر، ۷ کیلومتری جنوب روستا، به شماره ۶۰۶ مورخ ۹۸/۶/۶

رویشگاه درختان انار ترش واقع در شهرستان کردکوی، بخش مرکزی، دهستان سدن رستاق شرقی، جنوب روستای بالاده، به شماره ۶۶۴ مورخ ۹۸/۶/۶

رویشگاه درختان پسته وحشی قازانقایه واقع در شهرستان مراوه تپه، بخش مرکزی، دهستان پالیزان، جنوب روستای قازانقایه، به شماره ۶۶۵ مورخ ۹۸/۶/۶

رویشگاه درختان شمشاد چشمه بلبل واقع در شهرستان بندر گز، بخش نوکنده، دهستان لیوان شرقی، روستای لیوان شرقی و لیوان غربی، به شماره ۶۶۶ مورخ ۹۸/۶/۶

لس‌های استان گلستان (خالد نبی) واقع در شهرستان کلاله، پهنه‌های شمالی، شرقی و غربی شهرستان، به شماره ۷۹۰ مورخ ۹۹/۱۱/۱۸

کد خبر 497211

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استان گلستان شهرستان وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری وزير ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري ثبت ملی ثبت ملی آثار طبیعی علی اصغر مونسان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استاندار گلستان واقع در شهرستان مورخ ۹۸ ۶ ۶ بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حمید سلامتی گفت : بیشترین مدیریت این حجم سیلاب ناشی از بارش باران در ۶ و هفتم فروردین ماه سال جاری بود.

وی ادامه داد: سال قبل نیز ۲۰ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۸۳۵ مترمکعب مدیریت سیلاب با انجام طرح‌های آبخیزداری در مناطق اولویت‌دار استان صورت گرفت که نقش زیادی در پیشگیری از خسارت بارش‌ها و کنترل و تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی منطقه داشت.

به گفته وی مدیریت سیلاب در این سطح به دنبال هفت مورد بارش بود که بیشترین بارش به ترتیب، در 30 آبان با هفت میلیون و ۱۲۸ هزار مترمکعب، ۱۱ اردیبهشت با چهار میلیون و ۷۲۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و ۱۶ دی ماه با چهار میلیون و ۱۴۰ هزار و ۸۲۵ متر مکعب ثبت شده است.

به اعتقاد کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری در گلستان، پروژه‌های تغذیه مصنوعی آبخوان، تغییر الگوهای مکانی و زمانی بارش و سیلاب ناشی از آن را تبدیل به فرصتی برای مدیریت سیلاب و تغذیه آبخوان در گلستان می‌کند که با افزایش سطح تراز آب زیرزمینی و تقویت آن، روند فزاینده فرونشست زمین کاهش یافته و از بروز خسارت به تاسیسات و زیرساخت‌ها جلوگیری خواهد شد.

گلستان با مساحت بیش از ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی مشتمل بر ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع و ۲۱ هزار هکتار زمین ساحلی است که حدود ۳۳۰ هزار هکتار از مراتع نوار مرزی این استان به دلیل خشکسالی‌ سال‌های اخیر، پایین بودن نزولات جوی و نزدیکی به بیابان‌ قره قوم ترکمنستان و ضعف پوشش گیاهی در معرض بیابانی شدن شدید قرار دارد.

گلستان از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از غرب با مازندران همسایه است.

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد