Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مجید ارجمند یکشنبه در نشست خبری خطاب به جهرمی ها افزود: از سفر به هرمزگان به طور اکید پرهیز کنید و اگر سفری به این استان داشته اید حتما به مراکز منتخب نمونه‌گیری برای تست کرونا مراجعه کنید.

وی ابراز کرد: در حال حاضر آمار مبتلایان به ویروس‌های جهش یافته هندی و آفریقایی در استان هرمزگان بالاست و این ویروس های جهش یافته بسیار خطرناک و کشنده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی شیوع ویروس جهش یافته هندی مانند آفریقایی در استان هرمزگان گسترده شده است که سرایت آن ۵۰ درصد و مرگ و میر آن ۶۰ درصد بیشتر از ویروس‌های قبلی است.

ارجمند افزود: تفاوت عمده کرونای جهش یافته هندی با کویید ۱۹ در این است که علائم بیماری بسیار سریع‌تر به سمت پیشرفت می‌رود که شروع درگیری ریه در این نوع ویروس، اکثرا بدون علائم تنفسی و سرفه خواهد بود و تنها نشانه، بروز علائم عمومی در بیمار است و تنها در هنگام پیشرفته شدن بیماری علائم تنفسی بروز پیدا می‌کند. 

وی بیان کرد: در چند روز گذشته در جهرم شاهد موارد شدید ابتلا به کرونا بوده ایم که این افراد به استان هرمزگان و شهرستان لار سفر داشته‌اند.

به گفته وی از دیگر مسائل نگران کننده که شاهد آن هستیم خود درمانی افراد مبتلا به کرونا با مصرف خود سرانه آنتی بیوتیک است.

ارجمند گفت:‌افراد مبتلا به کرونا بدون مشورت پزشک سعی بر درمان خود با مصرف داروی آزیترومایسین دارند این در حالی است که بدون تجویز پزشک ممکن است بیماری در مراحل حاد خود قرار گیرد و عوارض خطرناکی مانند درگیری‌های گوارشی و اسهال بدون هیچ اثر بخشی برای فرد ایجاد کند.

وی اضافه کرد: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها، مقاومت میکروبی ایجاد می کند. خیلی از بیماری ها ویروسی و آنتی بیوتیک تاثیری بر درمان آنها ندارد. در حقیقت مقاومت میکروبی نوعی مقاومت دارویی است و در اثر مصرف بی رویه، نامناسب و بیش ازحد آنتی بیوتیک ها به وجود می‌آید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت:‌ به محض مشاهده علائم سرماخوردگی مانند تب، ضعف و بی‌حالی، بدن درد و... سریع به مراکز منتخب نمونه‌گیری و پزشک متخصص مراجعه کنند. 

ارجمند اضافه کرد: تا واکسیناسیون در کشور بصورت جمعی صورت نگرفته است در هیچ دورهمی و مراسم شرکت نکنید. حضور در تجمعات حتی ۴ الی ۵ نفره زنجیره انتقال بیماری را شکل خواهد داد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیرا قرار دارد.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا جهرم علائم کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا جهرم کرونا ویروس کرونا جهرم علائم کرونا اخبار کنکور آنتی بیوتیک جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علائمی در سیستم گوارش وجود دارند که نشان می‌دهند شما دچار بیماری کبد چرب هستید. بیماری کبد چرب که به عنوان استئاتوز کبدی نیز شناخته می‌شود، وضعیتی است که با تجمع چربی در سلول‌های کبد مشخص می‌شود و به طور فزاینده‌ای در حال گسترش در سراسر جهان است. این بیماری ممکن است از یک وضعیت خفیف تا شکل جدی‌تر متغیر باشد که می‌تواند منجر به آسیب و عوارض کبدی شود. اگرچه بیماری کبد چرب اغلب بدون علائم رخ می‌دهد، اما برخی از مشکلات گوارشی وجود دارد که می‌تواند نشان‌دهنده بیماری کبدی باشد. چهار علامت اصلی گوارشی که نیازمند توجه و ارزیابی برای افراد در معرض خطر یا تشخیص بیماری کبد چرب است:

بیشتر بخوانید: علائم ظاهری بیمار بودن کبد درد شکم

یکی از شایع‌ترین علائم مرتبط با بیماری شدید کبد چرب، درد یا ناراحتی شکم است. این درد اغلب به عنوان یک درد مبهم دائمی در سمت راست بالای شکم، جایی که کبد قرار دارد، توصیف می‌شود و ممکن است با احساس پری یا نفخ همراه باشد. درد می‌تواند خفیف تا شدید باشد و پس از خوردن یک وعده غذایی چرب یا سنگین بدتر می‌شود. اگر درد یا ناراحتی مداوم در ناحیه شکم را تجربه می‌کنید، حتما برای معاینه و تشخیص مناسب به پزشک مراجعه کنید.

تهوع و استفراغ

تهوع و استفراغ نیز ممکن است نشان دهنده بیماری شدید کبد چرب باشد و زمانی که کبد مملو از چربی باشد، می‌تواند منجر به التهاب و اختلال در عملکرد طبیعی آن شود. این می‌تواند بر هضم و متابولیسم غذا تأثیر بگذارد و در نتیجه حالت تهوع و استفراغ گاه به گاه ایجاد شود. احتمال بروز این علائم بعد از مصرف غذاهای چرب بیشتر است. اگر تهوع و استفراغ مکرر همراه با سایر مشکلات گوارشی رخ می‌دهد، حتما برای ارزیابی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

از دست دادن اشتها و کاهش وزن

در مراحل پیشرفته بیماری کبد چرب، شما از کاهش اشتها و کاهش وزن ناخواسته رنج می‌برید. این ممکن است به این دلیل باشد که کبد کمتر قادر به پردازش مواد مغذی و تولید صفرا برای کمک به هضم و جذب چربی‌ها است. در نتیجه، بدن ممکن است در جذب مواد مغذی مهم از غذا دچار مشکل شود که منجر به از دست دادن اشتها و کاهش وزن می‌شود. اگر متوجه کاهش قابل توجه و غیر قابل توضیح اشتها یا وزن شدید، توصیه می‌شود برای ارزیابی جامع با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

زردی

زردی روی پوست و چشم می‌تواند در موارد شدید بیماری کبد چرب رخ دهد. این ناشی از تجمع بیلی روبین است، رنگدانه زردی که هنگام تجزیه گلبول‌های قرمز تولید می‌شود. وقتی کبد نتواند به طور موثر بیلی روبین را پردازش کند، تجمعی در بدن ایجاد می‌شود که منجر به زردی می‌شود. در صورت مشاهده زردی، حتما سریعا به پزشک مراجعه کنید.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1228746 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید