Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رسول نظری زنگنه رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان باوی درباره ویدیوی منتشر شده از تخلیه پساب آلوده یکی از خروجی‌های نیروگاه رامین به رودخانه کارون، بیان کرد: خروجی این لوله پساب، بیرون از محوطه نیروگاه رامین، به رودخانه کارون، حدفاصل شهر‌های ملاثانی و ویس تخلیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از این خروجی پساب تاکنون اطلاعی نداشتیم و نمونه گیری و آزمایشی از آن صورت نگرفته است.

نظری زنگنه بیان کرد: بر اساس توضیحات مسوول HSE نیروگاه رامین، این خروجی مربوط به سیستم تصفیه آب نیروگاه است که برای نیروگاه استفاده می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان باوی با بیان اینکه نیروگاه رامین پیش از این مشکلی از بابت پساب صنعتی نداشته، گفت: بازدید و نمونه گیری دوره‌ای (هر ۳ ماه) از پساب صنعتی و دودکش نیروگاه انجام می‌شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: بازدید میدانی از محل تخلیه پساب انجام شده و روز پنجشنبه آینده نمونه‌گیری از این خروجی انجام و آزمایش می‌شود که نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، امروز ویدیویی در فضای مجازی از تخلیه پساب آلوده از نیروگاه رامین به رودخانه کارون منتشر شده که موجب نگرانی برخی شهروندان شد.

تصاویر پساب بسیار آلوده‌ای را نشان می‌دهد که وارد رودخانه کارون می‌شود، که در ادامه از مسیر شهر‌های ویس، شیبان و اهواز عبور می‌کند.

به گفته شهروند خبرنگاری که از این خروجی تصویربرداری کرده، این خروجی در فاصله کمی از تاسیسات آب کشاورزی است.

نیروگاه رامین از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های حرارتی کشور، در شمال اهواز و در شهرستان باوی قرار دارد و در سال ۹۱ به دلیل تخلیه پساب آلوده حاصل از شست‌وشوی دیگ بخار به رودخانه کارون در مراجع قضایی محکوم شد. در این مورد مواد آلوده نفتی و شیمیایی حدود ۵۴ کیلومتر از رودخانه کارون حدفاصل نیروگاه رامین (بالادست اهواز) تا پل هفتم اهواز را در برگرفت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست خوزستان نیروگاه رامین رودخانه کارون نیروگاه رامین تخلیه پساب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،برای اطلاع از تاخیر یا تغییر برنامه پروازی شیراز به سایت فرودگاه به نشانی https://shiraz.airport.ir مراجعه کنید.

ورودی پروازهای داخلی:

خروجی پروازهای داخلی:

ورودی پروازهای خارجی:

خروجی پروازهای خارجی:

 

دیگر خبرها

  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت