Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@10:30:07 GMT

وزیر راه: بزرگراه اهر- تبریز به زودی افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۲۲۲۹

وزیر راه: بزرگراه اهر- تبریز به زودی افتتاح می‌شود

به گزارش ایرنا «محمد اسلامی» امروز (دوشنبه) با حضور در یکصدمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به سوال چند تن از نمایندگان مجلس پاسخ داد که در نهایت، مجلس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی قانع شد.

اسلامی ابتدا در پاسخ به سوال نماینده مردم ورزقان درباره وضعیت طرح عمرانی یکی از مسیرهای بین المللی،  گفت: این پروژه ترکیبی از مسیر بین المللی نوردوز- ورزقان- خواجه- تبریز است که از خواجه تا نوردوز به طول ۱۲۰ کیلومتر به صورت بزرگراه طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی افزود: مطالعات این طرح سال ۸۶ آغاز شده و طرح کریدوری آن سال ۸۷ تصویب شده است و فرایند تامین اعتبار، شرایط را به گونه ای پیش برده که تا سال ۹۷ کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در این دوره با رایزنی ها و هماهنگی های صورت گرفته با «مس سونگون» که یکی از مراکز بزرگ صنعتی معدنی منطقه است،  نسبت به جلب مشارکت مالی اقدام و مذاکرات در سال ۹۶ انجام و توافقات صورت گرفت، به نحوی که در احداث بزرگراهی که موجب  دسترسی به سونگون و کاهش تاثیرات ترافیکی می شود مشارکت کنند تا این پروژه،  تامین اعتبار و احداث شود.

اسلامی یادآور شد: اکنون از ۱۲۰ کیلومتر این پروژه ۶۰ کیلومتر در قالب ۵ قطعه درحال ساخت است، قطعات یک تا چهار حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،  قطعه ۵ که کنارگذر ورزقان محسوب می شود حدود ۳۰ درصد پیشرفت دارد و مسیر طی شده قطعات یک تا ۴ به آسفالت و بهره برداری رسیده است و قطعه ۵ نیز با رفع موانع مالی تکمیل شود.

افتتاح بزرگراه تبریز- اهر در چند روز آینده

وزیر راه و شهرسازی خبر داد: در روزهای آینده بزرگراه ۹۰ کیلومتری تبریز- اهر افتتاح خواهیم شد.

وی توضیح داد: این پروژه تاثیر خود را در تکمیل قطعات جنوبی کریدور خواهد گذاشت، اما ابهامی که در این زمینه وجود دارد و برای نماینده سوال ایجاد کرده پیرامون دخالت هایی است که در ساخت این مسیر شده است.

وی گفت: مشاوران مستقلی را موظف به انجام مطالعات کردیم، مطالعات تکمیلی براساس مفروضات بار ترافیکی و جمعیتی انجام شده است و جمع بندی و ارائه گزارش تهیه شده توسط مشاوران منتخب این بود که مسیر انتخاب شده کاملا درست، دقیق و کارشناسی است و حداقل احجام و هزینه را به نسبت گزینه های دیگر خواهد داشت.

اسلامی ادامه داد: بنابراین امیدواریم با تعاملی که با سرمایه گذار انجام می شود برای ساخت ۶۰ کیلومتر باقیمانده و تامین اعتبار برای تکمیل قطعات نیمه تمام به تفاهم برسیم و هرچه سریع‌تر مسیر نوردوز تا خواجه که از ورزقان عبور می‌کند را تکمیل کنیم.

به گفته وزیر راه و شهریازی این مسیر یک گذرگاه بین المللی است که آمد وشد به سمت کشور ارمنستان را تسهیل خواهد کرد.

ادامه دارد ...

برچسب‌ها خواجه مجلس شورای اسلامی ورزقان توسعه ایران محمد اسلامی مس سونگون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خواجه مجلس شورای اسلامی ورزقان خواجه مجلس شورای اسلامی ورزقان توسعه ایران محمد اسلامی مس سونگون اخبار کنکور راه و شهرسازی وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر سپاهان و تراکتور سخت شد

به گزارش قدس آنلاین، با پایان مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی و مشخص شدن تیم‌های راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی، مراسم قرعه کشی دیدارهای این مرحله دیروز در محل سازمان لیگ فوتبال انجام شد.

سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، ملوان بندر انزلی، آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و هوادار از لیگ برتر و چادرملوی اردکان از لیگ دسته اول فوتبال، در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی با هم رقابت می‌کنند.

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

* مس رفسنجان - تراکتور تبریز (میزبان ورزشگاه یادگار امام تبریز)

* چادرملو اردکان - آلومینیوم اراک (میزبان: چادرملو)

* گل گهر سیرجان - هوادار (میزبان: ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان)

* سپاهان - ملوان (میزبان: ورزشگاه نقش جهان اصفهان)

با اعلام روشنک مسئول برگزاری رقابت‌های جام حذفی، در مرحله نیمه نهایی برنده دیدار گل گهر سیرجان - هوادار با برنده دیدار سپاهان - ملوان و برنده دیدار چادرملو اردکان - آلومینیوم اراک با برنده دیدار مس رفسنجان - تراکتور تبریز رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

همچنین دیدارهای این مرحله در تاریخ ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

گفتنی است تیم‌های استقلال و پرسپولیس در مراحل قبلی از گردونه رقابت‌ها حذف شده اند و این بهترین فرصت برای سایر تیم هاست که با قهرمانی راحت در این رقابت‌ها بتوانند سهمیه آسیایی کسب کنند. در این بین تراکتور و سپاهان از شانس خوبی برای رسیدن به فینال برخوردارند مگر اینکه دچار شگفتی‌های جام حذفی شوند.

حمیدرضا خداشناس

دیگر خبرها

  • حوزه انتخابیه شیراز و ورزقان
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • اتوبان تهران-تبریز در کمپ استقلال افتتاح شد!
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • مسیر سپاهان و تراکتور سخت شد
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود