Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی آمار‌های رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از رشد تولید چهار قلم لوازم‌خانگی بزرگ در فروردین‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال است، به طوری که تولید انواع یخچال و فریزر در این مدت ۱۱۵ درصد رشد کرده است. خبرگزاری میزان - بنا به شاتا، بر اساس آمار‌های یاد شده در فروردین‌ماه امسال ۱۰۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع یخچال و فریزر در کشور تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۱۵.۲ درصدی نشان می‌دهد.

برپایه این آمارها، در نخستین ماه از سال ۱۴۰۰ شرکت‌های داخلی ۶۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه ماشین لباس‌شویی تولید کردند. این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۶۸.۹ درصدی داشته است.

همچنین در تولید کولرآبی نیز رشد ۶۴.۷ درصدی به ثبت رسید و شرکت‌های داخلی موفق به تولید ۱۱۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه از این کالا شدند.

هرچند در این آمار‌ها به میزان تولید تلویزیون اشاره نشده، اما به گفته محمدرضا شهیدی در فروردین و اردیبهشت‌ماه در مجموع حدود ۱۹۰ هزار دستگاه تلویزیون در کشور تولید شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: این آمار در مقایسه با دو ماهه سال ۹۹ رشد ۱۵ درصدی نشان می‌دهد.

شهیدی خاطرنشان‌کرد: به‌طور معمول آمار فروردین‌ماه به دلیل تعطیلی‌های نوروز، همچنین تعطیلی‌های اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا قابل توجه نبوده است .   فروردین سال ۹۹ به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا، وضعیت تولید، صادرات و ... روند کاهشی داشت که این روند متوقف شد.

پارسال بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید شد که این میزان تولید در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۷۸ درصدی داشته است، این درحالی است که برند‌های خارجی از ایران رفته وتولید کنندگان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی توانستند این جهش را محقق کنند.

برای سال ۱۴۰۰ نیز افزایش تولید در مقایسه با سال ۹۹ و همچنین صادرات محصولات لوازم‌خانگی برنامه‌ریزی شده است.

پیش از این  کیوان گردان  اظهارداشت: امسال با افزایش تیراژ تولید به دنبال حضور در بازار‌های صادراتی هستیم.

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان‌کرد: صنعت لوازم‌خانگی گردش مالی ۶ میلیارد دلاری دارد، اکنون ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم و یک میلیون نفر اشتغال غیرمستقیم در این صنعت تحقق یافته و ۵۰۰ بنگاه تولیدی نیز مشغول فعالیت هستند.     بیشتربخوانید: رفع موانع توسعه صنعت لوام خانگی

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی لوازم خانگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی لوازم خانگی لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: طرح‌های بازآفرینی شهری در سه سال گذشته در مقایسه با ده سال قبل ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

مهدی هدایت گفت: با تشکیل قرارگاه جهادی مسکن، در سه سال اخیر بیش از ۳۷ تفاهم نامه برای ساخت حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در تعامل با سازمان ها، ارگان‌های دولتی و دانشگاه‌ها منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود:ساخت ۲۰۰ هزار واحد در قالب ۵۴ طرح با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در تامین مسکن استطاعت پذیر برای اقشار کم درآمد هم برنامه ریزی شده است.

مهدی هدایت درباره اقدامات سازمان نوسازی در زمینه مسکن گفت: ساخت یا مشارکت در حوزه مسکن در سه سال گذشته در مقایسه با ده سال قبل ۵ برابرشده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: نوسازی بافت فرسوده در سه سال گذشته با رشد متوسط ۵۰ درصدی سالیانه در حال انجام است.

مهدی هدایت همچنین با بیان این موضوع که اصلاح معابر در سه سال گذشته در مقایسه ده سال قبل دارای رشد ۱۵ برابری بوده است، افزود: رشد طرح‌های موضعی هم در سه سال گذشته در مقایسه با ۱۰ سال قبل ۵۴ برابر شده است.

دیگر خبرها

  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید
  • چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟