Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:21:03 GMT

دانش‌آموزان کرمانشاهی کمی لاغر شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۳۶۰۲

دانش‌آموزان کرمانشاهی کمی لاغر شدند

ایسنا/کرمانشاه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل اموزش و پرورش استان کرمانشاه از کاهش سه درصدی چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان استان با اجرای موفق طرح کوچ خبر داد.

ماشاء الله پروین در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به هدف گذاری استان برای کاهش سه درصدی وزن دانش‌آموزان با اجرای طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی)، گفت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته و اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش، این هدفگذاری در استان محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروین با بیان اینکه در قالب طرح کوچ در دو مرحله و در ماه‌های آبان و اسفند سال گذشته قد و وزن تمام دانش‌آموزان استان در سامانه سناد ثبت شد، گفت: در مرحله اول اجرای این طرح  دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و یا چاقی  شناسایی و دانش‌آموزان دارای اضافه وزن از مشاوره‌های تغذیه‌ای و ورزشی برای کاهش وزن برخوردار شدند. دانش‌آموزان چاق هم برای کاهش وزن به کارشناسان تغذیه و متخصصان ارجاع شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: برای اطلاع از نتایج اجرای طرح کوچ، دانش‌آموزان استان مجددا در اسفند ماه از نظر شاخص اضافه وزن و چاقی مورد ارزیابی قرار گرفتند که بر اساس این ارزیابی میزان چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان استان سه درصد کاهش داشته است.

پروین با اعلام اینکه معیار ارزیابی دانش آموزان در طرح کوچ بر مبنای شاخص توده بدنی است، گفت: این شاخص از تقسیم وزن دانش‌آموز بر حسب کیلوگرم بر قد او برحسب متر به توان دو محاسبه خواهد شد. بر مبنای این شاخص اگر شاخص توده بدنی فردی حدود 25 باشد، دارای وزن نرمال بوده و افراد با اعداد بین 25 تا 30 دارای اضافه وزن هستند. ضمن اینکه افراد با اعداد 30 به بالا هم چاق به حساب می‌آیند.

پروین اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود میزان اضافه وزن و چاقی در بین دانش‌آموزانِ کشور تا قبل از شیوع کرونا بین 21 تا 22 درصد بوده که این آمار در استان کرمانشاه کمی بهتر بود، اما به دلیل شیوع کرونا و کم شدن تحرک دانش آموزان آمار چاقی و اضافه وزن بین دانش آموزان بیشتر و به حدود 30 درصد رسید که هم اکنون با کاهش سه درصدی میزان چاقی و اضافه وزن دانش اموزان استان در حدود 27 درصد است.

 وی با اشاره به برنامه ریزی استان برای اجرای بهتر طرح کوچ در جهت کاهش اضافه وزن و چاقی دانش آموزان در سال تحصیلی آینده، گفت: تلاش خواهیم کرد تا این طرح در سال آینده با همراهی خانواده‌ها بهتر برگزار شود تا میزان چاقی و اضافه وزن دانش آموزان استان به حداقل برسد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی چاقی دانش آموزان كرمانشاه اجرای طرح کوچ چاقی و اضافه وزن دانش دانش آموزان استان وزن دانش آموزان اضافه وزن وزن و چاقی سه درصد طرح کوچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانش آموزان چه انتظاری از معلمان دارند؟
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان در محور یزد _طبس هشت مصدوم برجا گذاشت
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان در محور یزد طبس هشت مصدوم برجای گذاشت
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • کشتی‌گیر کرمانشاهی نائب‌قهرمان جام تختی شد
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه