Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس محمدرضا انصاری امروز در دیدار محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران گفت: مسائل اساسی اقتصاد ما را قفل کرده است و قطعا شما به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به این مسائل فکر کرده اید و اگر آن ها را حل نکنید اقتصاد حرکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه یکی از مسائل اقتصادی کشور مساله فساد است، گفت: وقتی که تصمیمات اقتصادی در اقتصاد کلان و با اقتصاد خرد با اتکای منافع فردی و گروهی اتخاذ می شود، اقتصاد گیج می شود و دیگر اقتصاد برنامه ای نمی شود و همراه خودش صاحب نظران را نیز گیج می کند. 

وی افزود: آیا شما امید دارید که ریشه فساد را که اقتصاد را به انحراف می برد و اقتصاد را گیج می کند و صاحب نظران  را از دور خارج می کند از بین برد. 

انصاری بیان داشت: یکی از مسائل اساسی که در کشور نیاز به انسجام در تصمیم گیری حاکمیتی دارد، فساد است. ضمن اینکه کشورهایی بوده اند که فساد داشته اند و برطرف شده است بنابراین از بین بردن فساد در کشور مقوله ای غیر ممکن نیست اما پاسخ شما به این قضیه که چگونه قرار است انسجامی ایجاد کنید که اقتصاد مسیری مطابق برنامه طی کند مهم است. 

وی در مورد رابطه ایران با دنیا بیان داشت: در سال هایی که آخرین تحریم علیه ایران اتفاق افتاد وضعیت رابطه ایران با دنیا بسیار به اقتصاد ما آسیب زد. 

انصاری گفت: بخش خصوصی واقعی ایران کمتر از 20 میلیارد دلار در سال صادرات دارد اما کشوری مانند مالزی با جمعیت 30 میلیون نفری بیش از 270 میلیارد دلار صادرات دارد لذا  در عملکرد اقتصادی ما باید با دنیا خودمان را مقایسه کنیم. 

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران افزود: الان صادرکنندگان پیچ و خم های صادراتی را طی می کنند تا با وجود سختی ها صادرات داشته باشند و  پولشان را به کشور برگردانند اما این روش و ارتباط، ارتباط سالمی نیست. بنابراین لطفا صراحتا به ما توضیح دهید که آیا ما می توانیم با دنیا ارتباط داشته باشیم یا خیر؟ 

انصاری بیان داشت: دولت یک دولت سنگین، فربه و تصدی گر است در حالی که دولت باید مدیریت اقتصاد را بر عهده داشته باشد. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران سیزدهمین کاندیدای ریاست جمهوری محمدرضا انصاری نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران دیدار با فعالان اقتصادی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه جم با تبریک روز شوراها، اظهار کرد: شوراها به عنوان یک پارلمان مردمی در دل مردم و زبان گویای مردم هستند. همه مسؤولان و ارکان باید به شوراها ایمان داشته باشند و به عنوان یک بازو نگاه کنند چراکه احترام به شوراها احترام و توجه به مردم است.

وی با اشاره به روز ملی خلیج فارس خاطرنشان کرد: خلیج همیشه و تا ابد فارس هویت تاریخی ایران اسلامی است و اسناد کهن تاریخ و جغرافیا مزین به نام زیبای خلیج فارس است.

امام جمعه جم با تاکید بر اهمیت مبارزه فساد اضافه کرد: فرمان‌های مقام معظم رهبری احکام الهی ولایی و مدیریتی است به ویژه فرمان مبارزه با فساد که دکترین انقلاب اسلامی بر آن بنا شده است و مبارزه با فساد اصل مهم مدیریتی انقلاب اسلامی است.

وی با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر بیان کرد: بخش مهمی از شعار امسال یعنی رشد تولید، به جامعه کارگری مربوط می‌شود و برخی اعتراض‌ها در محیط کارگری از جمله اعتراض به تأخیر در پرداخت حقوق‌ها و یا واگذاری‌های غلط و فاسد به جا است که باید اقدام شود.

توجه به خواسته‌های منطقی کارگران

محمدی با بیان اینکه توجه به خواسته‌های منطقی کارگران امری مهم است تاکید کرد: هوشیاری و تأثیرناپذیری کارگران از تحریکات بیگانگان، جهاد بزرگ جامعه کارگری بسیار مهم است

وی با تاکید بر ضرورت اشتغال برای همه افزود: در شرکت‌های مستقر در شهرستان نیرو جذب شده است ولی متأسفانه میزان جذب از جوانان شهرستان یا صفر یا قریب به صفر است. ای کاش جوانان منطقه یا استان جذب شده بودند اداره کار و تعاون ورود کنند.

امام جمعه جم با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری شهید جهاد تبیین گفت: هرچه روشنایی و دانایی داریم از معلمان است. نیاز مبرم به مطهری‌های گام دوم انقلاب معلم تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی با اشاره به چالش تحمیلی حجاب اضافه کرد: دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده و ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. مسئولین برنامه داشته باشند.

کد خبر 6089101

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد