Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: یک‌هزار و رای اولی در این شهرستان مشمول حضور در انتخابات ۱۴۰۰ هستند و برای نخستین بار تکلیف سیاسی خود را در پای صندوق‌های رای ادا می‌کنند.

به گزارش برنا از اراک، عبدالرضا پیرحسین‌لو افزود: ۵۹۳ نفر از این جمعیت مشمول رایاول در خمین از دانش‌آموزان پسر و بقیه  دختر هستند.
وی اضافه کرد : این دانش‌آموزان از متولدلن ماقبل ۲۸ خرداد سال  محسوب می‌شوند که ۲، امسال واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر آموزش و پرورش خمین بیان کرد: نفس مشارکت و انتخابات برای عموم مهم است و انتخابات نماد دخالت مردم در سرنوشت جامعه خود به شمار می رود که در این راستا وظیفه آموزش و پرورش بسترسازی فرهنگی برای این امر است.
پیرحسین لو با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر شور انتخاباتی، اضافه کرد: ایجاد فضای پر از شور و نشاط به ویژه در بین دانش آموزان یکی از اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت برای انتخابات پیش رو است و این موضوع در نقطه مقابل خواست دشمنان است که می‌خواهند فضای ناامیدی را در جامعه ترویج دهند.
وی گفت : آموزش نحوه تعامل و مشارکت سیاسی و اجتماعی یکی از ساحت‌های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
مدیر آموزش و پرورش خمین افزود: برنامه‌ریزی خاصی در راستای توسعه و نهادینه کردن ساحت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان در خمین انجام گرفته است تا دانش آموزان نسبت به سرنوشت خود و جامعه آشنا شده و بسترهای مشارکت حداکثری آنان فراهم شود.
پیر حسین‌لو تصریح کرد: تشریح اهمیت شرکت در انتخابات و بیان مسئولیت هر فرد نسبت به سرنوشت کشور در فضای مجازی یکی از ابزارهای بسترسازی حضور آگاهانه رای اولی‌ها در این دوره از انتخابات است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در طراحی سوالات امتحانات نهایی ارزشیابی از یادگیری مورد توجه است به طوری که دانش‌آموزان از حفظیات دور باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو محسن زارعی، معاون وزیر آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار داشت: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش وپرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

وی یادآور شد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یکباره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم. این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تاثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

زارعی یادآور شد: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

دیگر خبرها

  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد