Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن رضایی روز سه شنبه در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران درباره ارتباط با دنیا و FATF گفت: ما نمی توانیم خود را از جامعه جهانی جدا کنیم اگر چه به دلیل بسته بودن اقتصاد ایران، رابطه‌ای که بقیه کشورها دارند را  نداریم، با این حال نمی‌توانیم از بیرون به درون و از درون به بیرون نگاه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل ما از بیرون به داخل این است که آمریکا و کشورهای جهانی حاضر نشدند ایران نقش مستقلی در منطقه ایفا کند و می‌گویند تعارض منافع داریم.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم میدان و دیپلماسی را جدا کنیم، گفت: در سیاست من در روابط بین‌المللی، هم میدان مهم است هم دیپلماسی. اگر غنی‌سازی  نداشتیم آمریکایی‌ها به جمع سه کشور اروپایی اضافه نمی‌شدند همانطور که در نخستین مذاکرات ما، آمریکایی‌ها حاضر نشدند و انگلیس و فرانسه و آلمان مذاکره می‌کردند و بعد که مذاکره می‌کردیم جان کری آمد پشت صحنه نشست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نمی‌شود دیپلماسی بدون میدان داشته باشیم و نخستین کار من این است که دیپلماسی کاغذی را واقعی می‌کنم و آمریکایی‌ها هم مرا می‌شناسند. باید به یک رابطه واقعی همراه با منفعت ملت برسیم و از این موضوع کوتاه نمی‌آیم و با تمام توان دنبال می‌کنم و هیچ گاه حاضر نیستم زیربار فرصت‌هایی بروم که وقت کشور را می‌گیرد و امروز و فردا می‌کند.

رضایی اشکال اصلیFATF را مربوط به دولت دانست و گفت: زمانی که مدت رسیدگی به FATF تمام شده می‌توانستیم آن را به شورای نگهبان ابلاغ کنیم چون اگر در موعد مقرر مجمع مورد اختلافی را حل نکند نظر شورای نگهبان حاکم خواهد بود و نظر شورای نگهبان هم رد این دو لایحه بود و برای همین آن را ابلاغ نکردیم.

 وی ادامه داد: بعد از گذشت چند ماه آقای روحانی از رهبر انقلاب فرصت بررسی دوباره گرفت. در این  مرحله ۲۱ سوال از دولت پرسیده شد و ۲۴ ساعت مانده به مجمع، آقایان جواب مجمع را آوردند که نیمی از پاسخ‌ها قانع کننده نبود.

نامزدسیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: علاوه بر این ایران ۳۹ توصیه FATF را عمل کرد در حالی که خود  این نهاد ۱۲ موردرا قبول کرد. بارها به آقایان گفتیم اگر مجمع آن را تصویب کند تضمین می‌دهید که ایران در لیست این نهاد نمی رود و آنها گفتند ما تضمین نمی‌کنیم چون من دبیر مجمع هستم و باید موضوع را مدیریت می‌کردم. 

رضایی در ادامه کم‌کاری‌های دولت، جدی نگرفتن موضوع و برخوردهای خوشبینانه دولت را مهمترین مشکلات در این زمینه عنوان کرد و گفت: مسئله برجام همچنان پابرجاست. مقام معظم رهبری پای تعهدات برجام ماندند و آمریکایی‌ها آن را زیر پا گذاشتند. الان مذاکرات ادامه دارد و حتماً مذاکرات را ادامه می‌دهیم در اولین فرصت آمریکا باید تحریم‌ها را بردارند و به تعهدات خود برگردند.

 وی تصریح کرد: سیاست خارجی و دیپلماسی ما در محیط سرگردان به سر می‌برد یک بار به سمت اروپا و آمریکا و بعد به سمت چین .و بعد می‌گویند همسایه‌ها را فراموش کرده اند به سمت همسایه‌ها می روند. بنابراین دکترین سیاست خارجی ما مشخص نیست.

ادامه دارد 

برچسب‌ها برجام شورای نگهبان مقام معظم رهبری روحانی انتخابات ریاست جمهوری آلمان محسن رضایی میرقائد پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام شورای نگهبان مقام معظم رهبری برجام شورای نگهبان مقام معظم رهبری روحانی انتخابات ریاست جمهوری آلمان محسن رضایی میرقائد اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرور قمه‌کش در میدان انقلاب بازداشت شد

به گزارش خبرآنلاین،سرهنگ سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ دو روز پیش و در تاریخ هفتم ادیبهشت ماه خبری مبنی بر جراحت یک شهروندی در پی درگیری با یکی اراذل و اوباش در محدوده خیابان انقلاب تهران به ماموران پایگاه سوم سازمان اطلاعات پلیس تهران اعلام شد که درپی آن ماموران در محل حاضر شده و بررسی موضوع را در دستورکار قرار گرفت.

مهر در خبری نوشت:وی با اشاره به تحقیقات اولیه ماموران در محل گفت:‌ بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که متهم با استفاده از یک قبضه قمه اقدام به قدرت نمایی در خیابان انقلاب کرده و پس از جراحت یک شهروند از محل متواری شده است.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با اشاره به انجام تحقیقات میدانی و شناسایی هویت و مخفیگاه متهم اظهارکرد:‌ در ادامه هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم دریافت شد. پس از آن ماموران با حضور در مخفیگاه این فرد شرور در محدوده میدان نیلوفر این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

راستی با بیان اینکه متهم تحت بازجویی قرارگرفته و به جرم خود اعتراف کرد، گفت: برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه زندان شد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900689

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • شرور قمه‌کش در میدان انقلاب بازداشت شد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی