Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر مکارم گفت: از همشهریان درخواست داریم با حضور هوشمندانه در انتخابات از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز نشست ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سالن ابن سینا برگزار شد.


«اصغر مکارم» با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: با توجه به شرایط کرونایی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی باید به صورت مجازی و یا در فضای باز همراه با رعایت کامل پروتکل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: از همشهریان درخواست داریم با حضور هوشمندانه در انتخابات از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنند.


وی اظهار کرد: دشمن با ناامید کردن مردم به کمرنگ شدن حضور مردم در پای صندوق ‌های رای است بنابراین ما باید با حضور  حداکثری حماسه ای دیگر را خلق کنیم.


مکارم اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند پس ما به عنوان قشر فرهیخته جامعه وظیفه داریم تا در انتخابات شرکت کنیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخابات خبر داد و عنوان کرد: از آنجایی که هیچ فردی اجازه استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ ندارد بنابراین واحدهای نظارتی دانشگاه علوم پزشکس بر این موضوع نظارت می کنند.


وی با اشاره به شیوع کرونا در جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این ویروس منحوس تاکنون 9 هزار و 317 مورد مثبت کرونا در این منطقه گزارش شده و 30 درصد کل موارد مثبت در پیک اخیر رخ داده است.


مکارم ابراز کرد: دورهمی های خانوادگی، استفاده از وسایل سرمایشی، هم مرزی جنوب کرمان با استان های دارای وضعیت قرمز همچون هرمزگان و سیستان و بلوچستان، تردد کامیون های حمل بار محصولات کشاورزی و تردد به مناطق یلاقی از جمله عوامل افزایش موارد ابتلا به کرونا است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به تعطیلات پیش رو، بیان کرد: از فرمانداران، مجموعه دستگاه قضایی، نیروهای انتظامی و سپاه هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برای ایجاد محدودیت های ورود و خروج شهرها درخواست همکاری داریم.


وی به لحاظ رنگ بندی کرونایی وضعیت شهرستان جیرفت را قرمز برشمرد و افزود: در شرایط قرمز اصناف تعطیل شده و با محدودیت مواجه هستند بنابراین   بهترین راه پیشگیری است.


مکارم تاکید کرد: مردم می توانند با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده مداوم از ماسک، عدم حضور در تجمعات و توجه به چرخه سیستم سرمایشی منازل از انتشار بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با ابراز نگرانی از وضعیت نامطلوب رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در جنوب کرمان، تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده اما ما همچنان شاهد برگزاری مراسم عزا و عروسی هستیم و این امر افزایش چرخه ویروس کرونا را به دنبال دارد.


وی اظهار کرد: 90 درصد از مرگ ‌و ‌میرهای منطقه جنوب کرمان در افراد سن بالا و دارای بیماری زمینه ای رخ داده البته با انجام واکسیناسیون این گروه های پرخطر در مقابل ویروس کرونا ایمن می شوند.


مکارم خاطرنشان کرد: تزریق واکسن به معنای ایمنی کامل نیست بنابراین می بایست دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرد.


 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان، عنوان کرد: تاکنون بیش از 96 درصد از کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و 86 درصد افراد بالای 80 سال نسبت به کرونا واکسینه شده اند.


وی ابراز کرد: واکسیناسیون افراد بالای 70 سال در حال انجام است و واکسیناسیون بیماران حاد نیز تا پایان خرداد ماه سال جاری انجام می شود.


مکارم ادامه داد: با ورود واکسن ایرانی روند واکسیناسیون در وضعیت مطلوب تری قرار می‌گیرد  بنابراین امیدواریم تا پایان سال جاری یا سال آینده در سطح کشور شاهد واکسیناسیون سراسری باشیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تاکید کرد: بهترین راه مقابله با ویروس کرونا مراقبت و پیشگیری است چرا که کرونا رحم و شوخی ندارد.


وی با اشاره به تکمیل امکانات زیرساختی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، اضافه کرد: هیچ مشکلی در زمینه زیرساخت های بهداشتی و درمانی وجود ندارد و به اندازه کافی تخت ای سی یو و اکسیژن برای شرایط عادی ایجاد شده است.


مکارم اظهار کرد: آمپول رمدسیویر یکی از داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی است و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای تهیه این دارو بیش از ۴ و نیم میلیارد تومان هزینه کرده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، از بروز خسارت چند میلیاردی به حوزه بهداشت و درمان جلوگیری می شود.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا بیماری کرونا ویروس کرونا کرونا واکسیناسیون انتخابات رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت کرونا جلوگیری ویروس کرونا جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

 پلیس راه کشور از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه تا شنبه در جاده‌های کشور خبر داد و تأکید کرد شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری به‌صورت شبانه‌روزی پاسخ‌گوی وضعیت راه‌های کشور است.

پلیس راه کشور با صدور اطلاعیه‌ای از محدودیت‌های ترافیکی از چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت تا شنبه ۰۸ اردیبهشت ماه در جاده‌های کشور خبر داد.

محدودیت تردد موتورسیکلت

تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الی ساعت 6 روز شنبه تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محدودیت محور کرج ـ چالوس

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع می‌باشد.

روز جمعه تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در به شرح ذیل اعلام می‌شود:

- از ساعت ۱۴ آزادراه تهران شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام می‌شود.

- از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل.

- از ساعت ۱۷ از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)

- از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

- تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

محور هراز:

الف- تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است.

ب- تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ و همچنین از ساعت 6 الی ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محور هراز ممنوع است.

ج- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی روز جمعه تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵۵ (ده خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز کشورمان می‌باشد. در سایت www.rahvar ۱۲۰.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است.

شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور است.

در سایت www.۱۴۱.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند