Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@02:20:40 GMT

اولین شرط یا الزام یک برنامه وجود عزم ملی است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۵۳۷۲

اولین شرط یا الزام یک برنامه وجود عزم ملی است

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: برنامه نامزدهای ریاست جمهوری باید برآیند برنامه‌هایی باشد که قبلا در کشور تعریف شده است.

به گزارش برنا، برنامه زنده و تلویزیونی «به وقت ایران» شب گذشته 11 خردادماه با حضور سیدمحمدرضا میر تاج الدینی نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و داوود دانش جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روی آنتن شبکه آموزش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع این برنامه در جدیدترین قسمتش برنامه نامزدهای انتخابات 1400 برای آینده کشور بود.

جوهره مدیریت راهبردی بر تمرکز معنا می‌شود

سیدمحمدرضا میر تاج الدینی نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: تفکر راهبردی باعث یک برنامه‌ریزی راهبردی می‌شود. جوهره مدیریت راهبردی را بر تمرکز معنا می‌کنیم یعنی باید روی موضوعات خاص تمرکز شود.

وی با اشاره به اینکه نامزدها باید برای حوزه‌های مختلف برنامه مشخص داشته باشند، تصریح کرد: ما برنامه در کشور کم نداریم که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های پنج ساله، چشم انداز 20 ساله، گام دوم انقلاب، برنامه یک ساله (بودجه) و...اشاره کرد. برنامه‌هایی که نامزدهای ریاست جمهوری ارائه می‌دهند باید برشی از برنامه‌های جامع در کشور و بر اساس آن باشد.

فهم مشترک از برنامه عزم مشترک را به همراه دارد

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در برنامه‌ریزی و اجرای آن باید فهم مشترکی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: این فهم مشترک به عزم مشترک منتهی می‌شود. زمانی که سیاست‌های اصل 44 تدوین شد مدتی اجرای آن به تعویق افتاد. جامعه احساس می‌کند اجرای سیاست‌های اصل 44 درست نبوده است که این نشان می‌دهد فهم مشترک از اجرا نداشتیم.

میر تاج الدینی ادامه داد: برنامه نامزدهای ریاست جمهوری باید برآیند برنامه‌هایی باشد که قبلا در کشور تعریف شده است.

وی بیان کرد: مجلس نظارت قوی و مطالبه خود را از رییس جمهور آینده نیز دارد. همچنین برنامه‌های آن‌ها را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم چون نماینده مردم هستیم و باید مطالبه کنیم. اگر دولتی همسو با مجلس انتخاب شود این موضوع باعث می‌شود که مطالبه نکنیم و توجهی به برنامه نداشته باشیم.

برنامه باید قابلیت سنجش داشته باشد

داوود دانش جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی درباره تفاوت وعده و برنامه مطرح کرد: برنامه یک سازوکاری است که برای رسیدن به هدف مشخص دنبال می‌شود. یک برنامه در غالب تعیین اولویت‌هایی که برای کشور است، باید متجلی شود. در یک برنامه باید هدف مشخص و راه رسیدن به آن تعیین شود. همچنین باید قابلیت سنجش باشد.

وی افزود: همچنین باید دولت سیزدهم نیازمند برنامه مشخصی است که بتواند مشکلات را حل کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره وجوه یک برنامه اقتصادی بیان کرد: اولین شرط یا الزام یک برنامه این است که یک عزم ملی که منظور بسیج امکانات است باید باشد تا همه به سمت آن حرکت کنند چراکه هر نهاد تاثیر خود را دارد.  

نداشتن یک برنامه مشخص ما از رسیدن به هدف دور می‌کند

دانش جعفری تاکید کرد: در هر برنامه در ابتدا باید سیاست‌های کلان تدوین شود و اینها چیزی نیست جز یک برنامه بلندمدت. اخیرا دولت و مجلس هر کدام برای خود اولویت‌های جداگانه‌ای را برای برنامه‌ای قایل شدند که این نشان دهنده ناهماهنگی در دستگاه‌هاست. این که هر کس بخواهد برنامه‌ای را دنبال کند و شعار بدهد ما از رسیدن به هدف دور می‌شویم.

وی تاکید کرد: در هر کشوری مشکلات اقتصادی هست اما کشورهای کوچکتر از ما با برنامه‌ریزی توانستند به اهداف بزرگی دست پیدا کنند پس این اتفاق شدنی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه موارد پیش‌بینی نشده در برنامه‌ها وجود دارد، گفت: برخی طرح‌ها متناسب با بنیه تولید نیست و دولت علاوه بر لیست کردن کارهای خود باید کارهایی را هم که نباید انجام بدهد، تدوین کند.

دانش جعفری تاکید کرد: مجلس پیش از دولت باید به الزامات موجود در اقتصاد پایبند باشد.

برنامه «به وقت ایران» در فصل دوم با رویکرد مهارتی و با ساختار گفتگومحور به تهیه‌کنندگی علیرضا عاصم یوسفی با اجرای ناصر خیرخواه روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۲۱:۴۵ تا ۲۳ به صورت زنده روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنامه و بودجه مجلس شورای مجمع تشخیص مصلحت انتخابات کمیسیون برنامه و بودجه ریاست جمهوری کمیسیون برنامه و بودجه جامعه مجلس رییس جمهور نماینده مردم عضو مجمع تشخیص دولت مشکلات مجمع تشخیص مصلحت بسیج دولت و مجلس مشکلات اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام اقتصاد تلویزیون برنامه زنده به وقت ایران نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دانش جعفری یک برنامه فهم مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پزشکان و موسسه‌های تشخیصی-درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، کیلینیک‌ها و پاراکلینیک‌ها طرف قرارداد در هر شرایطی ملزم به ارائه خدمت با رعایت کامل تعهدات و پوشش بیمه‌ای به بیمه شدگان هستند.
محمدحسین صفاری افزود: در زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند و یا نسخه نویسی الکترونیک امکان پذیر نباشد، این مراکز موظفند نسخ را به شکل کاغذی ثبت و پذیرش، و به بیمه شدگان خدمات ارائه دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بیمه شدگان تخلف پزشکان و موسسه‌ها را در این خصوص را می‌توانند در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • الزام ثبت قرار داد در سامانه خودنویس
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی