Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب سیاسی نزدیک به «رودریگو دوترته» رئیس جمهوری فعلی فیلیپین برای ترغیب او برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۲، برایش مقام معاونت ریاست جمهوری را پیشنهاد داد.

از روزنامه سنگاپوری «استریت تایمز»، حزب حامی «رودریگو دیتروته» رئیس جمهوری فعلی فیلیپین از وی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده کشور در سال ۲۰۲۲ به عنوان معاون رئیس جمهوری دعوت کرد تا و بتواند راهی برای ماندن در قدرت پس از اتمام دوره ریاست جمهوری اش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر «هری روخ » سخنگوی دتروته گفته بود رئیس جمهوری موضوع انتخاب دومین پست عالی رتبه کشوری در دولت را به خدا می سپارد. اگر بداند که اراده خداوند بر این است در انتخابات شرکت خواهد کرد.

گزارش ها حاکی است که دوترته که دوره ریاست جمهوری او یک دوره شش ساله است تلاش می کند این مقا را بعد از تصدی آن در خانواده خود حفظ کند و در واقع با وجود اینکه زمانی حکومت خانوادگی در عرصه سیاسی را بد می‌دانست به نظر می‌رسد می کوشد حکومت سیاسی خانوادگی‌اش شکل‌ دهد.

پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که "سارا دوترته" دختر او برای جلب حمایت‌ رای‌دهندگان به نفع دستورکار سیاسی جاه‌طلبانه پدر در تلاش است تا به هر نحو ممکن جانشین پدر شود.

در حالی که دوترته در ظاهر برای کناره‌گیری از ریاست جمهوری و بازنشستگی ابراز آمادگی کرده و حزب حاکم او با شکاف‌هایی مواجه است، اما دختر او ایجاد اتحاد و گسترش حزب کوچکش را در منطقه داوائو آغاز کرده و در تلاش است تا آن را به قدرت سیاسی جدیدی تبدیل کند.

سارا دوترته با کمک ایمی مارکوس، فرماندار ایالتی و یکی از شخصیت‌های بانفوذ خانواده فردیناند مارکوس، دیکتاتور سابق فیلیپین توانست حمایت احزاب مختلف را برای برکناری رییس مجلس عوام فیلیپین و جانشینی او از سوی گلوریا ماکاپاگال آرویو، رییس جمهور سابق این کشور جلب کند.

رودریگو دوترته حتی سه سال قبل اظهار کرده بود،‌ در صورتی که کناره‌گیری کند، فردیناند مارکوس جونیور، برادر ایمی می‌تواند جایگزین توانایی برای او باشد.

دوترته، به دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری می اندیشد

برخی کارشناسان بر این باورند که در شرایطی که دوترته در اوج خود نیست و احتمال کناره‌گیری او وجود دارد، خانواده مارکوس که همچنان در عرصه سیاسی فیلیپین دارای قدرت هستند، تمایل خواهند داشت که از سارا دوترته حمایت کنند.

روابط رودریگو دوترته با دخترش گهگاه پرتنش بوده اما سارا نیز همچون پدرش مورد احترام است و از او حساب می‌برند و او را به عنوان یک شخصیت رُک و غیرقابل پیش‌بینی می‌شناسند که به طور علنی به پدرش می‌تازد.

سارا دوترته و سایر متحدان پدرش از جمله سخنگوی او، دستیار ویژه‌اش و رییس پلیس سابق او  برای نشستن بر ۲۴ کرسی سنای فیلیپین در سال ۲۰۱۹ در تلاش هستند و این می‌تواند برای رییس جمهور بازی را تغییر دهد چرا که او توانسته اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورد اما برای عمل به تعهداتش نیازمند در اختیار داشتن کنترل مجلس علیا است.

عده‌ای از تحلیلگران درباره اظهارات دوترته برای بازنشستگی و کناره‌گیری از قدرت ابراز تردید کرده‌اند و معتقدند او بیش از دوره ۶ ساله ریاست جمهوری‌اش برای ماندن در قدرت تلاش خواهد کرد. آنان همچنین بر این باورند که در صورت عدم موفقیت دوترته در ادامه حضورش در قدرت، طرح دیگری که او در نظر دارد، جانشینی از سوی دخترش است. 

رودریگو دوترته، شانزدهمین رئیس جمهوری فیلیپین، در خانواده‌ای از سیاستمداران پر نفوذ متولد شد. او سالمندترین شخص و نخستین فرد از اهالی منطقه میندانائو در جنوب فیلیپین است که به ریاست جمهوری فیلیپین رسیده‌است.

دوترته پیش از ریاست جمهوری، به مدت ۲۰ سال شهردار داوائو سیتی، بزرگترین منطقه میندانائو بود.

میندانائو از مناطق توسعه نیافته و فقیر در جنوب فیلیپین است که با شورش و ناامنی دست به گریبان بوده‌ است./ ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رودریگو دوترته ریاست جمهوری رئیس جمهوری سارا دوترته کناره گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!

به گزارش صدای ایران از اعتماد، در بخش‌هایی از این گزارش بودجه نهاد‌های زیر نظر ریاست‌جمهوری مورد واکاوی قرار گرفته است که در ادامه می‌خوانید.

در بخش هزینه‌ها، طبق سنت، نخستین ردیف بودجه مربوط است به نهاد ریاست‌جمهوری؛ مجموعه‌ای که از دفتر رییس‌جمهوری گرفته تا معاونت‌ها ذیل نهاد ریاست‌جمهوری هستند. بودجه نهاد ریاست‌جمهوری طبق جدول شماره ۷ که اعتبارات دستگاه‌ها، مصوب ۱۴۰۲ و پیشنهادی ۱۴۰۳ را قید کرده، برای امسال ۶ هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ در حالی که طبق همین جدول، سال گذشته ۳ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان بودجه مصوب شده بود. به عبارت دیگر رقمی حدود ۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان یعنی حدود ۸۶درصد به بودجه ریاست‌جمهوری افزوده شده است.

عمده این افزایش بودجه مربوط می‌شود به «معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری»؛ درحالی که طبق همین جدول ۷، این معاونت سال گذشته ذیل نهاد، بودجه‌ای نداشته است، امسال بودجه‌ای معادل یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این افزایش هنگفت و چشم‌گیر زمانی قابل تامل می‌شود که سال ۱۴۰۳ منتهی می‌شود به بهار ۱۴۰۴ که انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم برگزار می‌شود.

«شورای اطلاع‌رسانی دولت» که قاعدتا ذیل ردیف نهاد ریاست‌جمهوری دخل و خرج خود را دریافت می‌کند، در جدول ۹ که مربوط به ردیف‌های متفرقه (دایمی یا موقت) می‌شوند نیز جای گرفته است؛ رقم پیشنهادی دولت برای بازوی اصلی رسانه‌ای خود، که در ردیف‌های «متفرقه» آمده، ۲۰۰ میلیارد تومان است؛ این درحالی است که شورای اطلاع‌رسانی دولت به عنوان زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری بودجه‌اش از محل بودجه ریاست‌جمهوری پرداخت می‌شود.


دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند