Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد کاهش میزان وقوع آتش سوزی در سطح جنگل ها و مراتع این شهرستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «نصر اله پارسه» در دیدار با سرهنگ مرغزاری، جانشین سپاه ناحیه دهلران، اظهار کرد: خوشبختانه اداره منابع طبیعی هر ساله در راستای آموزش و ترویج منابع طبیعی جلسات مستمری با بخشداران، دهیاران و بهره بردارن در دستور کار خود دارد که در راستای حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از حریق های احتمالی بسیار موثر و مفید بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ضمن تقدیر از همکاری سپاه در حوزه های مختلف با اداره منابع طبیعی، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد کاهش میزان وقوع آتش سوزی در سطح جنگل ها و مراتع حوزه شهرستان هستیم و در مواقع حریق های احتمالی سپاه و بسیج همواره در کنار نیروهای منابع طبیعی برای اطفاء حریق بوده اند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران ادامه داد: اداره منابع طبیعی تجهیزات لازم جهت اطفاء حریق در سطح شهرستان فراهم نموده است و انتظار می رود همکاری و همراهی سپاه پاسداران همچون گذشته در تشکیل تیم های واکنش سریع با منابع طبیعی همکاری لازم داشته باشد.

 

جانشین سپاه ناحیه دهلران ضمن تقدیر از تلاش پرسنل منابع طبیعی در اطفاء حریق  گفت: خوشبختانه سپاه و بسیج بر اساس وظیفه ذاتی خود همکاری و تعامل خوبی با مردم و ادارات و نهادهای دولتی به خصوص منابع طبیعی دارد.

 

سرهنگ «علی  مرغزاری» تصریح کرد: سپاه و بسیج شهرستان این آمادگی لازم را در جهت اطفاء حریق، حفاظت و حراست از عرصه های ملی و برخورد با متخلفین دارد.

 

وی ادامه داد: منابع طبیعی میراث ماندگاری است که همه ما وظیفه داریم از آن به نحو احسن و در خور کشور عزیزمان از آن حفاظت و حراست کنیم.

 

سرهنگ مرعزاری خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و حریق های احتمالی قطعا سپاه و بسیج در کنار منابع طبیعی هستند و در این راستا، هماهنگی لازم با در سطح شهرستان و پایگاه های مقاومت  در تشکیل تیم های واکنش سریع  در دستور کار قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: حفاظت از عرصه های ملی منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران اداره منابع طبیعی سپاه و بسیج اطفاء حریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد

سعیدی رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پر شد که این امر صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 
 
وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت:  ۶ مورد قطع برق و پلمپ منصوبات انجام شد و این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 

سعیدی در خصوص نصب کنتور‌های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۸۲ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۳ درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کلیه‌ی بهره برداران به طور کامل انجام شد. 

رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد افزود: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح دو شهرستان تشکیل گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی