Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های ویژه اداره کل ارزیابی عملکرد این وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد و گفت: از ابتدای مهر ۹۹ تا کنون ۶۶۳۵ شکایت در سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به ثبت رسیده است.

به گزارش ایمنا، محمدحسین کفراشی، در این باره اظهار کرد: ارزیابی دستگاه در شاخص‌های عمومی و اختصاصی هر ساله انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظارت بر فرایند و کیفیت آموزش در زیست بوم جدید همه گیری کرونا، نظارت بر فرایند ثبت نام و نظارت بر نحوه بازگشایی مدارس در دستورکار سال جاری قرار دارد.

وی افزود: رصد فرایند آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس در طول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نیز انجام خواهد شد. راهبری کمیته سلامت اداری و مبارزه با فساد، از اجرای برنامه بازرسی‌های ماده ۹۱و ۹۲ و راهبری برنامه صیانت از حقوق شهروندی نیز از دیگر برنامه‌های ویژه ماست.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش آماری از وضعیت شکایات واصله به این اداره کل از سوی ذینفعان ارائه داد و گفت: از ابتدای سال تحصیلی یعنی مهرماه ۹۹ تا کنون ۶۶۳۵ شکایت در سامانه پاسخگویی به شکایات به نشانی http://shekayat.medu.ir/ ثبت شده است.

کفراشی موضوعات دارای بیشترین فراوانی در شکایات را اعلام کرد و گفت: ۲۸ درصد شکایات، شکایات اداری و ۲۷ درصد آموزشی بوده‌اند. تعدادی هم به ثبت نام، موارد حقوقی، مالی، رفاهی، پرورشی و سایر موارد مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: در این سامانه امکان دو گونه اقدام وجود دارد؛ نخست ثبت شکایت به صورت رسمی است که فرد با نام و نشان و هویت واقعی‌اش نسبت به هر موضوعی شکایت ثبت می‌کند که کد رهگیری در اختیارش قرار گرفته و امکان پیگیری دارد. دوم ثبت گزارشات مردمی است که ممکن است از سوی اولیا، دانش آموزان و یا از همکاران فرهنگی صورت گیرد و با توجه به اینکه در گزارش، هویت گزارش دهنده معلوم نیست، لذا اعلام نتیجه گیری به شخص گزارش دهنده میسر نیست. چنانچه گزارش دهنده تمایل به پیگیری موضوع و یا معرفی خود دارد باید به طور رسمی اقدام به ثبت شکایات کند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق قانون موظف هستیم بین هفت تا ۱۰ روز کاری به کسانی که در سامانه با نام و نشان ثبت شکایت کرده‌اند پاسخ بدهیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 498312

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش شکایات آموزشی ثبت شکایت از آموزش و پرورش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ارزیابی عملکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویشی صبح یکشنبه در دیدار با امام جمعه ایلام با گرامی داشت یاد شهید مطهری و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، به دیدار فرهنگیان و معلمان با رهبری معظم انقلاب و دقت نظر و توجه ایشان به آموزش و پرورش و برنامه‌های داخلی این وزارت خانه نظیر سند تحول بنیادین، توجه به مدارس دولتی و توانمند سازی معلمان و ثبات مدیریت در آموزش و پرورش اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات و وضعیت آموزش و پرورش استان پرداخت و در ادامه به بخشی از توفیقات مجموعه در دوره اخیر اشاره کرد و گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان به نبوغ فکری و عملی در جهات مختلف رسیده است که از جمله‌ی آن می‌توان به احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی و بیش از ۴۰ هزار متر مربع چمن مصنوعی، اجرایی سازی رتبه بندی برای همکاران، رشد شرکت دانش آموزان در طرح‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و علمی و… برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح مدارس، افزایش پوشش تحصیلی و اجرای طرح‌های قرآنی و توانمند سازی معلمان در طرح اتقان و برگزاری جشن‌های تکلیف‌های عبادی و سیاسی و… اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان به موفقیت معلمان نمونه استان در مرحله کشوری اشاره داشت و گفت: امسال از ۸ معلم معرفی شده به مرحله کشوری ۲ نفر از آنان نمونه کشوری شدند.

گفتنی است در پایان این مراسم، از معلمان نمونه استان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6097182

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | تشییع پیکر معلم شهید حجت الله یوسفیه در وزارت آموزش و پرورش
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • ۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟