Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از حرم مطهر امام خمینی ره و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و در جمع خبرنگاران گفت: دو معضل مهم در ارتباط با واردات داریم. معضل اول واردات بیش ازحد و دیگری قاچاق کالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاچاق کالا سم بزرگی برای تولید ملی است و وقتی این امر اتفاق می‌افتد به دلیل اینکا بدون تعرفه و صوابط وارد کشور می‌شود عملا کسانی که در داخل در حال تولید هستند نمی‌توانند با آن‌ها رقابت کنند.

وی ادامه داد: نکته دوم خود واردات است. در سال‌هایی ۹۶ هزار میلیارد دلار داشتم که هم اکنون واردات ما به زیر ۴۶ میلیارد دلار رسیده است.

همتی اظهار کرد: باید بین واردات کالا‌های واسطه‌ای و سرمایه‌ای که برای تولید لازم است و کالا‌های مصرفی که تولید داخلی ما را نابود می‌کند تفاوت قائل شویم. بسیاری از تولید کنندگان شرایط فعلی را مطلوب می‌دانند و نباید دوباره این وضعیت تغییر کند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود: نکته بعدی در دولت من کنترل و تنظیم واردات است به شرطی که واردات منجر به افزایش تولید ملی و نه کاهش تولید ملی بشود.

وی  گفت: امیدوارم با جلوگیری از واردات و قاچاق تولید ملی ما رشد بیشتری داشته باشد. رشد اقتصادی ما در در گرو تولید ملی است. در مناسبات ملی واردات به عنوان متغییر منفی وارد محاسبات می‌شود. هر چه قدر واردات کاهش و تولید افزایش پیدا کند حتما با رشد اقتصادی بازاری مواجه می‌شویم و اشتغال ما و توزیع عادلانه درآمد در گرو توزیع ثروت در جامعه است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: یکی از دلایل وارد شدن فشار به نرخ ارز ثبت سفارش‌های بی رویه بدون برنامه است.

وی درباره ساماندهی بازار بورس توصیح داد: اگر کسی بتواند بورس را رونق دهد دولت من خواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بازار بورس را حتما سامان خواهم داد. بازار بورس نمای حقیقی اقتصاد است. اول باید بخش حقیقی اقتصاد را راه بیاندازیم توسعه دهیم. نکته دوم در بازار سرمایه، جلوگیری از قیمت گذاری‌های دستوری است.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: اکنون بورس ما از قیمت گذاری‌های دستوری رنج می‌برد. دوستان بورسی مطمئن باشند اگر کسی بتواند بورس را رونق دهد و به سمت شفاف شدن ببرد دولت من خواهد بود. بورس مشکل ندارد بلکه دخالت‌های سیاسی و ندانم کاری در اجرای برخی تصمیمات در بورس این وضع را به وجود آورده است.

وی در پایان افزود: از این رو سهام‌داران مطمئن باشند که از روز اول شروع به کار در دولت مسئله بورس و ایجاد رونق در آن را جزو دستور کار اصلی خود قرار خواهم داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عبدالناصر همتی انتخابات ریاست جمهوری بازار بورس انتخابات ریاست جمهوری بازار بورس تولید ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۴۳۷.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۰۵۶ میلیارد سهم بود که طی ۴۶,۰۳۴ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۲۴۱.۰۸۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۴۱,۶۳۲.۹۳۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748261

دیگر خبرها

  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند