Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مردم ولایت‌مدار و انقلابی ورامین روز شنبه و در سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ در مسجد جامع این شهرستان اجتماع کردند تا بار دیگر اعلام کنند آماده‌اند تا برای دفاع از حریم ولایت و ارزش‌های اسلامی، بار دیگر جان خود را فدا کنند.

بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسم، بار دیگر کفن پدران خود را بر تن کردند تا ثابت کنند دفاع از اسلام و حریم ولایت، فقط به قیام خونین ۱۵ خرداد در سال ۴۲ محدود نمی‌شود و فرزندان آن شهیدان، امروز نیز آماده‌اند تا جان خود را فدای راه اسلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حضور انبوه جوانان و نوجوانان شهرستان ورامین در این اجتماع پرشور ثابت کرد که انقلاب اسلامی متعلق به نسل یا دوره ای خاص نیست بلکه جریانی است که آحاد جامعه را در بر گرفته تا مسیر را به سمت کمال و تعالی پیش ببرد.  

جوانان ورامین دوشادوش پدران خود فریاد ضد استکبار سر دادند تا اعلام کنند از میراثی که پدرانشان برای آنان به جای گذاشته اند حراست خواهند کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم گفت: شهدای ۱۵ خرداد دشت ورامین، در اوج غربت به ندای امام خود لبیک گفتند و کیلومترها را در آفتاب سوزان ورامین طی مسیر کردند تا از مرجع و امامشان حمایت کنند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی  افزود: ۱۵ خرداد، الگو گرفته از مکتب اسلام است و این که امروز اگر مردم برخی کشورهای اسلامی در مقابله با ظلم، کفن به تن می کنند و به جنگ غاصبان سرزمینشان می روند، از میراث عاشورا و شهدای ۱۵ خرداد نشات گرفته است.

وی گفت: در قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، کسی به دنبال پُست و مقام نبود و کسی تصور این که فردا چه اتفاقی افتاده و یا انقلاب پیروز می شود، نمی افتاد.

محمودی افزود: بسیاری از شهدای این قیام غریبانه به داخل چاه ها انداخته شدند و مدت ها خانواده ها به دلیل آن که اجازه برپا کردن مراسم عزاداری نداشتند، بر سر چاه ها اقامه عزا می کردند، برخی از این شهدا نیز غریبانه و به صورت دسته جمعی در گورستان مسگر آباد دفن شدند در حالی که خانواده این شهدا اجازه بر تن کردن لباس سیاه نیز نداشتند.

وی گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد متعلق به تمامی مردم آزادیخواه است چرا که به فرموده امام راحل، ۱۵ خرداد مبداء انقلاب اسلامی و باید ارزش های آن به نسل جوان منتقل شود.

در جریان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم ورامین، هفت جوان به نام های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

برچسب‌ها قیام ۱۵ خرداد انقلاب اسلامی ایران ورامین عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیام ۱۵ خرداد انقلاب اسلامی ایران ورامین قیام ۱۵ خرداد انقلاب اسلامی ایران ورامین عاشورا اخبار کنکور قیام خونین ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب و عفاف با سخنرانی سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کشور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • عکس/ اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری