Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@22:52:50 GMT

موشک «زلزال بارشی»؛ شکارچی تجهیزات پنهان دشمن

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۸۹۸۹

موشک «زلزال بارشی»؛ شکارچی تجهیزات پنهان دشمن

‍‍‍‍‍‍

موشک زلزال بارشی از خانواده موشک‌های بالستیک، حامل ۳۰ بمب ۱۷ کیلوگرمی است و قابلیت انهدام تجهیزات نظامی پنهان دشمن نظیر جنگنده‌های استقرار یافته بر روی باندها،آشیانه جنگنده‌ها و باندهای فرودگاهی دارد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در روند ساخت محصولات دفاعی بومی، تولید تجهیزات نظامی سنگین را در دستور کار دارد، ساخت انواع تانک، نفربر و خودروهای سنگین حامل موشک و موشک‌انداز از جمله دستاوردهای مهم صنعت دفاعی کشور است، تولید چنین محصولات دفاعی تحرک و مداومت نیروهای مسلح را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت خودروهای سنگین (تانک، نَفر بر، موشک و موشک‌انداز) گام‌های بلندی برداشته است، خودروی حامل موشک زمین به زمین «زلزال» از محصولات دفاعی مهم تولید شده در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

دانلود

موشک «زلزال بارشی»، از خانواده موشک‌های بالستیک  در صنعت دفاعی کشور بر روی ریل خودکفایی از شاخه‌های راهبرد «مامی‌ترانیم» ساخته و به نیروهای مسلح الحاق شد، این موشک مجهز به ۳۰ بمب ۱۷ کیلوگرمی است.


بُرد موشک بالستیک زلزال بارشی حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع است و از سر جنگی بارانی با وزنی معادل ۹۰۰ کیلوگرم برخوردارند، موشک بالستیک زلزال بارشی شکارچی تجهیزات پنهان دشمن نظیر جنگنده‌های استقرار یافته بر روی باندها، سنگرها، آشیانه جنگنده‌ها و به ویژه باندهای فرودگاهی است.  

 

بمب‌های تعبیه شده در این موشک قبل از اصابت به زمین پخش می‌شوند و به این وسیله اهداف وسیع و گسترده‌ای مثل باندهای فرودگاهی را در روی زمین منفجر می‌کنند و به این خاطر در حوزه عملیاتی و اقتصادی مَقرون به صرفه است.

دانلود

موشک‌های زمین به زمین زلزال برای اولین بار، در رزمایش (پیامبر اعظم ۶)  از روی لانچرهای ۳ تابی شلیک شد.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین سپاه موشک پهپاد زلزال بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۸۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارتش یمن اعلام کرد این جنگنده آمریکایی در حال انجام ماموریت خصمانه و جاسوسی در آسمان صعده بود که توسط یک فروند موشک زمین به هوای ارتش یمن شکار شد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم
  • (تصاویر) این عنکبوت بی‌رحم و خطرناک است
  • این عنکبوت بی رحم و خطرناک است(عکس)
  • دشمن دست به خطایی بزند نمونه دیگری از موشک‌ها و پهپادها به سمتشان شلیک خواهد شد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی