Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در سطحی بالغ بر ۱۹هزار و ۱۷۳ هکتار مبارزه با آفت ملخ صحرایی انجام شده است، گفت:درحال حاضر وضعیت ملخ صحرایی در کشور آرام است.

مسعود لطیفیان در گفت وگو با ایسنا آخرین وضعیت ملخ صحرایی در کشور را تشریح کرد و گفت:تاکنون با آفت ملخ صحرایی در سطحی بالغ بر ۱۹ هزار و ۱۷۳ هکتار مبارزه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که از این میزان مبارزه ۱۲هزار و ۶۸۹ هکتار آن در استان خوزستان، ۵۹۹۰ هکتار آن در استان بوشهر و ۴۵۰ هکتار آن در استان ایلام بوده است.

وی ادامه داد: سطح ردیابی و دیده بانی از مهر ۱۳۹۹ تاکنون در حدود ۲۱ میلیون هکتارانجام شده و همچنان هم ادامه دارد.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات اضافه کرد: درحال حاضر وضعیت ملخ صحرایی در کشور آرام است. البته عملیات ردیابی و دیده بانی در تمامی استانهای جنوبی و کانونی ملخ صحرایی درحال انجام  بوده و پوشش گیاهان یکساله در مراتع و مناطق کانونی ملخ صحرایی خشک و خاک نیز خشک گزارش شده است.

وی در ادامه به وضعیت ملخ های بومی در کشور اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود در سالجاری در سطحی حدود ۳۰۰ هزار هکتار مبارزه با ملخ های بومی در کشور صورت بگیرد. تا کنون نیز سطح مبارزه با ملخ بومی  در حدود ۱۴۱ هزار هکتار در ۱۸ استان گزارش شده است.

لطیفیان اضافه کرد: بیشترین سطح مبارزه مربوط به منطقه طارم در  استان زنجان در حدود ۳۹ هزارهکتار است.همچنین به دلیل بالا بودن دما و خشک شدن پوشش گیاهی(کمبود بارندگی) سطح مبارزه در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته وی در حال حاضر در اکثر استانها پوره ملخ های مراکشی و دیگر ملخ های بومی بالدار شده اند و درحال پرواز به سمت باغات و مزارع سبز به منظور تغذیه و بالغ شدن و جفتگیری و تخم ریزی هستند.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: پوره های ملخ ایتالیایی در برخی از استانها از جمله البرز، آذربایجان غربی و اردبیل هستند و مبارزه با آنها آغاز شده است. ملخ های بومی در کشور که مبارزه با آنها صورت می گیرد شامل ملخ مراکشی، ایتالیایی، ملخ شاخک بلند اوارویستا، پلی سارکوس، شکم بادمجانی و انواع ملخ های بومی و غیرمهاجر هستند.

وی در پایان گفت: پیشنهاد و توصیه می‌شود که در تمام استانها عملیات ردیابی و پایش به طور منظم انجام شود و عملیات مبارزه نیز با پوره ها قبل از بالدار شدن صورت بگیرد و مبارزه با ملخ های بالدار در زمان و مکان مناسب با روش‌ها و سموم مناسب انجام شود که هم آفت از بین برود و هم به زراعت و باغات خسارت وارد نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ملخ صحرایی وضعیت ملخ صحرایی در کشور مبارزه با ملخ ملخ های بومی سطح مبارزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئوی منتشر شده از تراکم عجیب و خارج از ظرفیت دانشجویان در بخش پروتز یکی از دانشکده‌های دندانپزشکی کشور خبرساز شده است.

گفته می‌شود که در این بخش کمتر از ۳۰ یونیت دندانپزشکی وجود دارد اما ۸۰ دانشجو باید در این فضا آموزش ببینند. آن هم در حالی که در این بخش تنها یک عضو هیئت علمی برای آموزش دانشجویان حضور دارد.

این در حالی است که مدت‌هاست انتقادات زیادی نسبت به افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی با وجود فراهم نبودن زیرساخت‌های آموزشی مطرح می‌شود.

چندی پیش هم علیرضا رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با ابراز نگرانی بابت تاثیرات مخرب افزایش بی‌ضابطه ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی و بی‌توجهی به تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای آموزش گفته بود: دانشجو، صندلی برای نشستن ندارد یا اینکه ۵۰ دانشجو با یک استاد بالای سر یک مریض می‌روند و به همین هم تعداد باید در راهرو بمانند.

به گفته این مسئول افزایش ظرفیت افسارگسیخته، فله‌ای و دستوری بدون رعایت زیرساخت‌ها کار را به اینجا می‌رساند که فرد تخصص می‌گیرد، اما مهارتی ندارد. این تصمیمات غلط که توسط افراد غیرمسئول و ناآگاه برای آموزش اتخاذ شده، حتما کیفیت آموزش پزشکی کشور را به گونه‌ای تحت تاثیر قرار می‌دهد که مردم بیشترین خسارات را متحمل خواهند شد.

کد خبر 848325 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها دندان و دندانپزشکی وزارت بهداشت و درمان خبر مهم آموزشی سازمان نظام پزشکی

دیگر خبرها

  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است