Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@23:42:29 GMT

بیش از ۵۹ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۲۴۰۱

بیش از ۵۹ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند

آفتاب‌‌نیوز :

سید اسماعیل موسوی با بیان این موضوع که ستاد انتخابات کشور آماده برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات ۲۸ خرداد ماه سال جاری است، اظهار کرد: در کشور ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن و یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند و امید بر این است که با حضور این افراد مشارکت حداکثری در کشور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص افزایش تعداد صندوق های رای در این دور از انتخابات به خاطر تداوم بیماری کرونا در کشور گفت: امسال شرایط کشور به لحاظ بیماری کرونا خاص و ویژه است و برای همین، ستاد انتخابات کشور افزایش تعداد شعبه های اخذ رای را به عنوان مکانیسمی برای جلوگیری از تجمع و شلوغی رای دهنده در شعبه های اخذ رای در دستور کار قرار داده است. در کنار افزایش شعبه های اخذ رای، شعبه های سیار هم برای اخذ رای از بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره تعرفه‌های ارسال شده به استان‌ها و تفاوت تعرفه‌های چهار انتخابات نیز گفت: تعرفه‌های انتخابات هر یک از چهار انتخابات (ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری) بر اساس تعداد افراد مورد نیاز طراحی و چاپ شده است.

موسوی با تشریح اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: در واقع برای انتخابات ریاست جمهوری که نیاز به انتخاب یک نفر است، در تعرفه آن فقط جای نوشتن اسم یک نفر در نظر گرفته شده است، اما در انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری که برای تهران ۳ نفر و سایر استان‌ها یک نفر است، تعرفه متناسب با آن طراحی شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز برای هر کدام از حوزه‌های انتخابیه یک نفر انتخاب خواهد شد که تعرفه آن نیز متناسب با آن یک نفر تعریف شده است.

موسوی در بخش دیگری از صحبت هایش خاطر نشان کرد: طبق قانون برای شوراهای شهر و روستا، تعرفه‌ها به خاطر تعداد اعضای شورای اسلامی شهر و روستاها متفاوت خواهد بود.
وی در این خصوص گفت: متناسب با جمعیت شهرها و روستاها، شوراهای سه نفره، پنج نفره، هفت نفره، نه نفره، یازده نفره، سیزده نفره، پانزده نفره و در نهایت در شهر تهران ۲۱ نفره داریم، بنابراین اندازه تعرفه‌ها متناسب با اعضای شورای شهرها و روستاها متفاوت خواهد بود و آن جایی که اسم نامزدها نوشته می‌شود، تعدادشان متناسب با اعضای اصلی آن شورا است.
موضوع برگزاری انتخابات الکترونیک شوراها در کلان شهرهای کشور از دیگر محورهای مورد اشاره سخنگوی ستاد انتخابات کشور بود و در این خصوص گفت: در ۲۴ مرکز استان کشور به غیر از استان تهران انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می شود و برای همین، تعرفه کاغذی و صندوق های معمول در این شهرها مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

موسوی در پایان خاطر نشان کرد: امید داریم در روز ۲۸ خرداد ماه سال جاری شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشیم و انشاءا... جلوه جدیدی از همبستگی و وحدت ملی در کشور شکل گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سخنگوی ستاد انتخابات کشور تعرفه ها اخذ رای یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد

یک داوطلب انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سطح مشارکت در انتخابات از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یک وجه انتخابات به مشارکت مردم در اصلاح و بهبود شیوه حکمرانی برمی‌گردد که بخشی از این حکمرانی به قوه مقننه مربوط می‌شود. انتخاب اصلح برای حضور در مجلس شورای اسلامی هم عمل به تکلیف شهروندی و هم مشارکت در سرنوشت کشور است. این امر موجب تاثیرگذاری مردم بر روند قانونگذاری در کشور می‌شود.

وی افزود: هرچه مشارکت بیشتر باشد مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن یا روز قدس، تاثیر مثبت بیشتری برای شرایط کشور دارد و دشمن پیام را دریافت می‌کند. مشارکت بالا در انتخابات هم بر موقعیت ژئوپولتیک، قدرت مانور منطقه‌ای و تامین منافع و امنیت ملی کشور تاثیر مثبت می‌گذارد. با توجه به تحولات منطقه، جنگ عزه و حساسیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، اگر سطح مشارکت از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

این داوطلب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: با مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی ما کاهش می‌یابد و دشمن از اقدامات ناامن‌سازی ایران دلسرد خواهد شد و وقتی دشمن از ماجراجویی‌های امنیتی دلسرد گردد، برای ما آورده اقتصادی خواهد داشت زیرا دورنمای اقتصادی کشور روشن‌تر، سرمایه‌گذاری بیشتر، هزینه‌های امنیتی کمتر و چسبندگی مردم به فعالیت اقتصادی بیشتر خواهد شد اما هرچه از داخل به دشمن پالس داده شود، او دچار توهم  شده و دنبال ماجراجویی امنیتی می‌رود.

ظهره وند خاطرنشان کرد: در صورت شکل گیری مشارکت بالا، دشمن به سمت تعامل فعال و مذاکره حرکت می‌کند نه مخاصمه و ماجراجویی امنیتی. دلسردی از رای دادن تغییری در شرایط کشور ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین توصیه من این است که مردم مشارکت فعالی در دور دوم انتخابات داشته باشند. مهم این است که مشارکت بالا و انتخاب هوشمندانه و با شناختی صورت گیرد. چنین انتخابی به بهبود شرایط اقتصادی کشور هم کمک می‌کند اما مشارکت کم موجب ادامه دار شدن عوامل نگرانی های مردم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد