Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس یک مطالعه جدید، افرادی که مردمک چشم آنها بزرگتر است، از هوش بیشتری برخوردار هستند.

یک مطالعه نشان می‌دهد افرادی که مردمک چشم آنها بزرگ است از هوش بیشتری برخوردارند.

محققان اندازه  مردمک چشم داوطلبانی را که در آزمایش‌های مختلفی برای بررسی میزان هوش شرکت کرده بودند را ردیابی کردند و دریافتند، کسانی که اندازه مردمک پایه آنها بیشتر است از هوش بیشتری برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان، این می‌تواند به دلیل فعالیت بیشتر در مناطق مغز مرتبط با هوش باشد؛ داوطلبان در آزمون‌های استدلال، توجه و حافظه شرکت کردند تا تیم انستیتوی فناوری جورجیا بتواند ارتباط بین اندازه مردمک چشم و هوش را بررسی کند.

آنها دریافتند که علاوه بر ارتباط با برانگیختگی، از اتساع مردمک چشم می‌توان برای درک تفاوت‌های فردی در هوش استفاده کرد.

محققان ۵۰۰ نفر از افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله از آتلانتا را در یک آزمایش تحت بررسی قرار دادند، در حالی که اندازه مردمک چشم آنها توسط دستگاه ردیابی چشم کنترل می‌شد؛ این دستگاه بازتاب نور مردمک و قرنیه را از طریق یک دوربین پرقدرت ضبط می‌کند.

این امر نشان دهنده وجود پیوند محکمی بین مغز و چشم است که محققان امیدوارند در آینده با جزئیات بیشتری آن را مطالعه کنند؛ همچنین اندازه مردمک با سن ارتباط منفی داشت.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هوش انسان مردمک چشم اندازه مردمک مردمک چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، اخبار و گزارش های تازه ای درباره سری هفتم گلکسی واچ منتشر شده است. پیش بینی می شود این سری ساعت هوشمند سامسونگ شامل ۳ مدل باشد، حال آنکه سری های پیشین شامل دو دستگاه بوده اند. اکنون گزارشی جدید از کره جنوبی حاکی از آن است که یک ویژگی رصد سلامتی مهم احتمالا در این گجت پوشیدنی به کار می رود.

طبق گزارش ها مذاکراتی درباره ویژگی های کلید رصد قند خون و یکپارچه سازی هوش مصنوعی در ساعت نیز انجام شده است.

پیش بینی می شود سامسونگ ویژگی رصد قند خون را در سری گلکسی واچ ۷ بگنجاند. بسیاری از تولیدکنندگان گجت های پوشیدنی از جمله اپل نیز مشغول کار روی این ویژگی رصد سلامتی و گنجاندن آن در دستگاه هایشان هستند این ویژگی برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت کمک حال است.

البته در بیانیه رسمی سامسونگ به گلکسی واچ ۷ اشاره ای نشده است. اما احتمال زیاد دارد قابلیت رصد قند خون در این محصول ارائه شود. همچنین باید منتظر ماند و دید آیا این برند کره جنوبی ویژگی مذکور را در تمام مدل ها ارائه می کند یا خیر.

کد خبر 6090119 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • کشف نشانه‌ای تازه در مریخ برای اثبات وجود موجودات فضایی
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران