Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس آئین نامه عملیاتی، تامین فشار آب در طبقات بالا بر عهده مشترک است، گفت: براساس بند ۲-۳۴-۴ آیین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه های آب و فاضلاب کشور، نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب شهری تخلف است.

سیدمحسن صالح با اشاره به این موضوع، اظهار کرد: برای مشترکینی که اقدام به نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب کنند، پس از صدور اخطار کتبی در صورت اصلاح نکردن شرایط، نسبت به قطع موقت انشعاب تا زمان برچیدن پمپ اقدام خواهد شد و در صورت تکرار این تخلف پیگیری های قانونی به عمل خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از تأسیسات داخلی ایجاد فشار برای مشترکین، صرفاً در صورت اتصال پمپ به مخزن ذخیره مجاز است، به این صورت که آب شبکه توزیع پس از عبور از کنتور به صورت آزاد وارد مخزن مناسبی شده و از آنجا توسط پمپ، به تأسیسات داخلی مجموعه پمپاژ شود.

به گزارش ایسنا، معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان به مشکلاتی که نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور آب ایجاد می کند اشاره کرد و گفت: در صورت اتصال مستقیم پمپ به شبکه توزیع، ضمن ایراد خسارات احتمالی به تأسیسات آبرسانی، عملکرد کنتور نیز به شدت تحت تأثیر قرارگرفته و می تواند موجب نشان دادن مصرف غیرواقعی و تحمیل آب بهای بیشتر از مقدار واقعی مصرف به مشترک متخلف شود.

صالح در پاسخ به گلایه کمبود فشار آب ساکنان طبقات بالا در مجتمع های مسکونی، تصریح کرد: بر اساس آئین نامه عملیاتی، تامین فشار در طبقات بالا بر عهده مشترک است و ساکنان مجتمع ها باید با تعبیه درست پمپ و مخزن، این مشکل را حل کنند و در این رابطه رعایت حقوق شهروندی و تجاوز نکردن به حقوق دیگران بسیار حائز اهمیت است.

وی از مشترکین خواست علاوه بر رعایت الگوی مصرف در فصل گرما، هرگونه شکستگی خطوط لوله، هدر رفت آب، وجود انشعابات غیرمجاز و نصب مستقیم پمپ بدون مخزن ذخیره بر روی شبکه آب را به سامانه ارتباط با مشتریان ۱۲۲ که به صورت ۲۴ساعته آماده پاسخ گویی است، اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آب قطع آب پمپ نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور شبکه توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعیدی گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پر شد که این امر صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 
 
 رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد افزود: همچنین ۶ مورد قطع برق و پلمپ منصوبات انجام شد. 


سعیدی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 
 
وی همچنین در خصوص نصب کنتور‌های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۸۲ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۳ درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کلیه‌ی بهره برداران به طور کامل انجام شد. 


رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد افزود: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح دو شهرستان تشکیل گردیده است.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد