Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  هرچه به انتخابات ۲۸ خرداد نزدیکتر می شویم تلاش‌های تلاشگران عرصه تبلیغات انتخاباتی در زمینه ریاست جمهوری، شورا‌های اسلامی شهر و روستا و در برخی از شهر‌ها سرنوشت کرسی‌های میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم فعالتر می‌شوند.

بسته خبری ذره بین انتخابات با رصد روزانه فعالیت‌ها و اخبار انتخاباتی می‌پردازد و شما را از خبر‌های داغ انتخاباتی در استان مرکزی آگاه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبلیغات غیر قانونی نامزد‌های شورا‌ها

با وجود اینکه طبق قانون تبلیغات انتخاباتی شورا‌ها از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود، اما به قول رهبری "فضای رهاشده مجازی" همچنان عرصه تاخت و تاز تبلیغات نامز‌های شورا‌های شهر و روستا در استان مرکزی است.

این نامزد‌ها از تبلیغات فرد به فرد و ارسال پیامک و پیام اینترنتی برای پروفایل‌های تک تک افراد تا تشکیل گروه‌های انتخاباتی و عضو کردن بی رویه افراد در این گروه‌ها همچنان مشغول تبلیغات غیر قانونی هستند.

طبق قانون داوطلبان شورا‌های شهر و روستا از ۲۰ تا ۲۶ خرداد به مدت یک هفته فرصت دارند تا تبلیغات انتخاباتی داشته باشند و خود را به مردم معرفی کنند و ۲۴ ساعت قبل از رای گیری از ساعت ۷ صبح پنجشنبه ۲۷ خرداد همه تبلیغات‌های انتخاباتی ممنوع می‌شود.

انتشار لیست لیست نهایی داوطلبان شورای شهر استان مرکزی

در استان مرکزی ۷۴۹ نامزد شورای شهر داوطلب حضور در پارلمان‌های شهری هستند و اسامی نهایی این نامزد‌ها از دیروز به فرمانداری‌های استان ابلاغ شده و فرمانداران در حال انتشار این اسامی هستند.

در این میان برخی شهر‌ها از نظر تعداد نامز‌های شورا خلوت، اما برخی شهر‌ها مثل اراک با ۲۰۴ نامزد برای ۱۱ کرسی در ترافیک نامزد برای کسب کرسی‌های شورا به سر می‌برند.

افزایش ۶ درصدی شعب اخذ رای شورا‌های شهر و راستا در استان مرکزی

بهروز اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از افزایش ۱۱ درصدی شعب اخذ رای ریاست جمهوری و افزایش ۶ درصدی شعب اخذ رای شورا‌های شهر و راستا نسبت به دوره قبل خبر داد و گفت: با این افزایش تعداد شعب اخذ رای ریاست جمهوری به هزار و ۱۸۸ شعبه وشعب اخذ رای شورا‌های شهر و راستا هم به هزار و ۵۱۰ شعبه رسیده است.

بیش از یک میلیون رای دهنده در استان مرکزی

اکرمی همچنین افزود: در روز ۲۸ خرداد انتخابات برگزار می‌شود و یک میلیون و ۹۸ هزار و ۳۶۶ نفر واجد شرایط رای در استان مرکزی فرصت دارند در این روز در پای صندوق‌های رای حضور یابند که ۲۳ هزار و ۴۰۳ نفر آن‌ها رای اولی هستند.

مسئولان بهداشتی نگران جلسات تبلیغات انتخاباتی

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به برگزاری مراسم‌ها و جلسات انتخاباتی در استان مرکزی گفت: متاسفانه مشاهده شده که مراسمات با حضور افراد بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت نکردن فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.

جمالیان افزود: دورهمی‌های انتخاباتی با استفاده ۵۰ تا ۶۰ درصد افراد از ماسک در حال انجام است که این امر شرایط را برای موج جدید مهیا می‌کند و نیاز است که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

اخلاق مهمترین اولویت انتخابات

حجت الاسلام مبارک آبادی رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: اخلاق محوری مهمترین اولویت در انتخابات ۲۸ خرداد ماه جاری است و باید این امر در جهت تبلیغ نامزد‌ها و برنامه هایشان باشد نه برای تخریب افراد.

روز ۲۸ خرداد ماه علاوه بر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا یازدهمین انتخابات میان دوره‌ای مجلس هم در استان مرکزی در حوزه انتخاباتی آشتیان تفرش و فراهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس انتخابات 1400 انتخابات شوراها تبلیغات انتخاباتی استان مرکزی شورا های شهر ریاست جمهوری شهر و روستا شعب اخذ رای نامزد ها ۲۸ خرداد شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

منبع ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه