Web Analytics Made Easy - Statcounter

فهرست موسسات آموزش عالی که در طرح ساماندهی به دانشگاه‌های بزرگتر ملحق شدند از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف است با الحاق و یا تجمیع موسسات آموزشی کوچک در موسسات آموزشی بزرگ به سمت ساماندهی آموزش عالی حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح موسسات موجود حفظ می‌شوند، اما با هدف کیفی‌سازی و ماموریت‌گرایی، به لحاظ مدیریتی و حمایتی به مجموعه بزرگ‌تر ملحق می‌شوند تا تحت یک مدیریت مرکزی برنامه‌ریزی و هدایت شوند.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها و موثر بودن در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای از مزایای اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی است.

امروزه تعداد زیادی از مؤسسات آموزش عالی از کیفیت آموزشی لازم برخوردار نیستند. افزایش تعداد دانش‌آموختگان بیکار به دلیل عدم نیاز بازار کار، توزیع نامتناسب رشته‌های تحصیلی مورد نیاز جامعه، رشد کمی نظام آموزش عالی بدون توجه به تحولات و بازار کار، کیفیت پایین آموزش در بسیاری از مؤسسات نوپا و در حال گسترش، نبود تعداد داوطلب ورود و محدود بودن اعتبارات آموزش عالی از جمله دلایل ساماندهی آموزش عالی است.

 

با توجه به آنکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این اجازه را به وزارت علوم داده است که ساماندهی مراکز آموزش عالی به تدریج اتفاق افتد درحال حاضر با سه دسته دانشگاه مواجه هستیم. دسته نخست دانشگاه‌هایی که الحاق آن‌ها مشخص و ابلاغ شده است؛ دسته دوم دانشگاه‌هایی که ساماندهی آن‌ها در حال بررسی است و دسته سوم دانشگاه‌هایی که برای شروع بررسی و ساماندهی، منتظر مجوز شورای گسترش هستند.

 

بر این اساس فهرست دانشگاه‌هایی که الحاق آنها مشخص شده، به شرح زیر است:

عنوان مصوب جدید عنوان مصوب قبلی دانشگاه صنعتی ارومیه - دانشکده فنی مهندسی خوی دانشکده فنی مهندسی خوی دانشگاه ارومیه دانشگاه حکیم سبزواری -
 دانشکده فنی و مهندسی فناوری‌های نوین سبزوار
حضرت زینب (س) (ویژه خواهران) دانشکده فنی و مهندسی فناوری‌های نوین سبزوار حضرت زینب (س)
(ویژه خواهران)
دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) -
مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا دانشگاه محقق اردبیلی -
دانشکده فناوری‌های نوین نمین (سبلان) دانشگاه فناوری‌های نوین سبلان دانشگاه بجنورد - دانشکده کشاورزی شیروان دانشکده کشاورزی شیروان دانشگاه بجنورد - مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین  مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین  دانشگاه صنعتی اصفهان - دانشکده فنی مهندسی گلپایگان دانشکده فنی مهندسی گلپایگان دانشگاه سمنان -
پردیس فرزانگان سمنان ( ویژه خواهران) پردیس فرزانگان سمنان
( ویژه خواهران) دانشگاه اصفهان - مرکز آموزش عالی شهرضا مرکز آموزش عالی شهرضا دانشگاه اصفهان - دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار دانشگاه شیراز - دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی داراب دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی داراب دانشگاه بیرجند - پردیس صنعتی بیرجند  دانشگاه صنعتی بیرجند دانشگاه شهیدچمران اهواز - پردیس صنعتی شهدای هویزه دانشگاه صنعتی شهدای هویزه دانشگاه بوعلی سینا - مجتمع آموزش عالی فاطمیه نهاوند
( ویژه دختران) مجتمع آموزش عالی فاطمیه نهاوند
( ویژه دختران) دانشگاه صنعتی شیراز - مرکز آموزش عالی لامرد مرکز آموزش عالی لامرد

دانشگاه ولیعصر رفسنجان -
دانشکده علوم انسانی حضرت نرجس (س) (ویژه خواهران)

دانشکده علوم انسانی حضرت نرجس (س)
(ویژه خواهران)

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ساماندهی آموزش عالی آمایش آموزش عالی وزارت علوم آموزش عالی فنی و مهندسی دانشکده فنی مهندسی مجتمع آموزش عالی دانشکده کشاورزی فناوری های نوین دانشگاه هایی مرکز آموزش عالی دانشگاه صنعتی ویژه خواهران موسسات آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاورد‌های علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیئت علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

دیگر خبرها

  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است