Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@00:14:59 GMT

تنظیم فشار خون با یک کشف غیرمنتظره

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۰۰۳۸

تنظیم فشار خون با یک کشف غیرمنتظره

به گزارش پایگاه خبری ساینس، مطالعات قبلی اهمیت فلزاتی مانند پتاسیم و کلسیم را در تنظیم فشار خون ثابت کردند؛ ولی در این مطالعات اثری از فلز روی وجود ندارد؛ در حالی که نقش این فلز در تنظیم فشار خون غیرمنتظره و فوق العاده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عملکرد تمام اندام‌ها و اعضای بدن به شریان‌هایی بستگی دارند که خون غنی از اکسیژن را به مکان موردنظر هدایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که عضلات منقبض می‌شوند، عروق باریک شده و فشار خون افزایش می‌یابد و زمانی که عضلات در حال استراحت قرار دارند، عروق گشاد شده و فشار خون کاهش می‌یابد.

اگر فشار خون بیش از اندازه پایین باشد، جریان خون نمی‌تواند وارد اندام مختلف شود و با کمبود اکسیژن و مواد مغذی مواجه می‌شود. از طرفی فشار خون بالا می‌تواند منجر به آسیب و پارگی عروق خونی شود.

بر اساس مطالعات مختلف، عناصری مانند پتاسیم و کلسیم عامل انقباض و انبساط نرمال عضلات هستند و فشار خون را تنظیم می‌کنند.

مطالعات جدید محققان دانشگاه ورمونت در آمریکا نشان می‌دهد رگ‌های خونی موجود در اطراف مغز و قلب، نسبت به فلز روی حساسیت بیشتری دارند و با استفاده از این عنصر می‌توان فشار خون این نواحی را با دقت بیشتری کنترل کرد.

این مطالعه برای اولین بار است که نقش روی را در تنظیم فشار خون نشان می‌دهد و امید است به عنوان یک گزینه درمانی فوق‌العاده قادر به درمان فشار خون باشد.

بر اساس آمار از هر چهار مرد یک نفر و از هر پنج زن یک نفر به فشار خون بالا مبتلا است. درمان این عارضه نیازمند تغییر اساسی در شیوه زندگی است.

فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می‌شود تا خون در سراسر رگ‌ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

جدیدترین آمار منتشر شده از سازمان جهانی بهداشت در مورد فشار خون (۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی)
-فشار خون یک وضعیت جدی پزشکی است که میزان خطر بروز بیماری‌های قلبی، مغزی، کلیه و سایر بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.
- حدود ۱.۱۳ میلیارد نفر در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند که حدود دو سوم این آمار در کشورهای فقیر و کم‌درآمد زندگی می‌کنند. فشار خون بالا علت اصلی مرگ زودرس در سراسر جهان است.
-درسال ۲۰۱۵ میلادی از هر ۴ مرد یک نفر و از هر ۵ زن یک نفر به فشار خون بالا مبتلا شده است.
-یکی از مهمترین اهداف بهداشت جهانی در زمینه بیماری‌های غیرمسری، کاهش فشار خون بالا به میزان ۲۵ درصد تا سال ۲۰۲۵ میلادی است.

دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت برای کاهش فشار خون
-کاهش مصرف نمک به میزان کمتر از پنج گرم در روز
-مصرف میوه و سبزی در رژیم غذایی روزانه
-ورزش منظم
- خودداری از استعمال دخانیات و مصرف الکل
-اجتناب از مصرف غذاهای چرب
-اجتناب از مصرف چربی‌های ترانس
-بررسی روزانه فشار خون
-جلوگیری از استرس
-درمان فشار خون در صورت افزایش

نتایج این مطالعه در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

پربیننده ترین فشار خون گرفتن در عصر ممنوع! علایم جدیدی کرونا در گرما چه کسانی نباید دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند؟ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۳/۱۷) آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۳/۱۸)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فشار خون انتخابات ۱۴۰۰ تنظیم فشار خون فشار خون بالا فشار خون یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف لوئیس انریکه پس از توقف غیرمنتظره

به گزارش "ورزش سه"، پی اس جی برای قطعی کردن قهرمانی خود در لیگ فرانسه نیاز داشت در پارک دو پرنس برابر لوآور به پیروزی برسد اما خوش شانس بود که بازنده نشد. تا 12 دقیقه به پایان، لوآور 1-3 از پاریس پیش بود ولی میزبان هر طور که بود بازی را به تساوی کشاند.

پی اس جی حالا یک امتیاز دیگر می‌خواهد تا از لحاظ ریاضی رسما قهرمان شود، هرچند همین حالا نیز می‌توان این تیم را قهرمان دانست.

لوئیس انریکه پس از تساوی غیرمنتظره تیمش در آستانه بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان گفت: «خیلی مهم است به‌عنوان یک مربی بتوانید حس قدرت و مبارزه طلبی را به تیم تزریق کنید و اینکه بازیکنان هرگز پا پس نکشند. بسیاری بعد از گل سوم حریف تصور می‌کردند بازنده خواهیم شد ولی به بهترین شکل ممکن واکنش نشان دادیم و سعی می‌کنیم فصل را نیز عالی تمام کنیم.»

انریکه ادامه داد: «انکار نمی‌کنم که تمرکز بسیاری از بازیکنان روی بازی با دورتموند بود. چند روزی است که هواداران نیز فقط از این بازی حرف می‌زنند. ما تقریبا قهرمان فرانسه شده‌ایم و طبعا توجهات به لیگ قهرمانان است. معتقدم تیم کاملا برای این بازی آماده است و می‌رویم هر دو بازی را برنده شویم.»

دیگر خبرها

  • اعتراف لوئیس انریکه پس از توقف غیرمنتظره
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • غیرمنتظره: مدافع راست پرسپولیس خط خورد
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند